Kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2010

Liljesilas

lisbeth2910 skriver:

Læser lige lidt med da jeg er i totalt vildrede over om jeg skal have kejsersnit eller føde normalt. Skifter mening dagligt. Men skal til samtale på sygehuset d. 3/2 så der skulle jeg gerne have besluttet mig  Jeg havde en meget meget dårlig fødselsoplevelse sidst hvor min datter var meget meget tæt på af dø, pga. personalemangel og fejlbehandling, derfor hælder jeg til kejsersnit denne gang.

Tak for din forklaring den hjalp lidt på alle min forvirrende tanker.

Jeg har en datter på 2,5 år i forvejen og mine tanker går så lidt på hvorvidt jeg vil kunne tage mig af hende, og hvor længe der går før jeg kan "klarer mig selv" da det ikke er sikkert at min mand kan holde barsel, pga. jobskifte. Kan du svarer på det? eller andre der kan? Håber ikke tråd starter bliver sur over at jeg blander mig lidt i tråden

Lisbeth 21+4

Nej da, det er da helt iorden

Jeg er heller ikke selv sikker på, om jeg skal have kejsersnit, men jeg ved bare at der er en rissiko! Derfor synes jeg det er dejligt at vide hvordan det foregår...

Det lød ikke særlig behageligt med din tidliger fødsel... Held og lykke med den næste, det skal nok gå godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2010

BOBS

mayapigen skriver:

Også tak for det positive syn på kejsersnit  

Men en ting jeg manglede ved forklaringen var, om du kom hjem samme dag, eller du skulle blive på sygehuset længer en alm. fødende???

Jeg er super glad for at høre, at der er nogle der ser sit barn med det samme... Er du så stadig bedøvet når de syr dig sammen? For det lyder da ikke rart

man er stadig bedøvet når man bliver syet sammen...men som en anden skriver så kan man blive lagt i fuld narkose, så man er helt væk, og det gøres bl.a. hvis det skal gå rigtig stærkt med kejsersnittet...de fleste gange ligges en epidural (bedøvelse i ryggen)som "lammer" dit underliv, ca. fra midt på maven og nedefter alt efter hvor de ligger den ind - omme i ryggen. dvs. du er vågen osv. i løbet af den tid kejsersnittet foretages og du bliver syet sammen osv.

jeg kom hjem halvandet døgn efter efter eget ønske og lægens velsignelse men mener også at man siger ca. 5 dage alt efter hvordan det ser ud også mht. amning m.v.

herfra

Anmeld

19. januar 2010

ghm

mayapigen skriver:

Også tak for det positive syn på kejsersnit  

Men en ting jeg manglede ved forklaringen var, om du kom hjem samme dag, eller du skulle blive på sygehuset længer en alm. fødende???

Jeg er super glad for at høre, at der er nogle der ser sit barn med det samme... Er du så stadig bedøvet når de syr dig sammen? For det lyder da ikke rart

efter kejsersnit bliver du på barselsgangen så længe du har brug for det. men efter 5-6 dage tror jeg de fleste har fået nok.

jo hurtigere du kommer på benene efter operationen jo hurtigere kan du klare dig selv. anden gang klarede jeg mig selv efter 7-8 timer.
og der havde jeg også en derhjemme jeg skulle passe når jeg kom hjem jeg var hjemme efter 4 dage. har ikke hørt om nogen der er kommet hjem hurtigere...
tror det er vigtigere og tage en dag ekstra på sygehuset for at være helt klar hvis du er alene om det når du kommer hjem....

Anmeld

19. januar 2010

LISBETH:-)

mayapigen skriver:

Nej da, det er da helt iorden

Jeg er heller ikke selv sikker på, om jeg skal have kejsersnit, men jeg ved bare at der er en rissiko! Derfor synes jeg det er dejligt at vide hvordan det foregår...

Det lød ikke særlig behageligt med din tidliger fødsel... Held og lykke med den næste, det skal nok gå godt

Tak, jeg håber også det kommer til at gå. Glæder mig ihvertfald til at der kommer en afklaring, så jeg ikke skal bruge så meget energi på at tænke på om jeg skal det ene eller det andet.

Held og lykke til dig også

Anmeld

19. januar 2010

ghm

ghm skriver:

ja du er stadigvæk bedøvet når du bliver syet sammen, det begynder og summe lidt i kroppen når bedøvelsen aftager

Anmeld

19. januar 2010

Liljesilas

Okay jeg vil da foretrække den måde du oplevede det på!

Det skønneste er da, at se sit bette barn med det samme

Anmeld

19. januar 2010

ghm

Min første fødsel var ikke nogen rar oplevelse da jeg lå på fødegangen i 4½ dage,
Jeg tror det er vigtigt at fjerne fokus fra tidligere dårlige oplevelser, og jeg valgte anden gang at få kejsersnit da første gang var alt for hårdt. min fødsel var gået i gang 14 før hun blev taget ved akut kejsersnit, og netop fordi jeg havde et barn derhjemme og passe når jeg kom hjem.
jeg tror også at kejsersnit er en god løsning hvis man har haft en dårlig oplevelse.
Mærk efter hvad mavefornemmelsen siger er det rigtige.

det tog mig 2 mdr at komme mig over første fødsel og dette blev efter fulgt af en fødselsdepression 1½ år efter fordi jeg følte mig snydt for en rigtig fødsel og fordi at jeg var lidt for tæt på dø af det.( svangerskabsforgiftning)
derfor var det en nem beslutning for mig da jeg anden gang også fik svangerskabsforgiftning.
og nu er det 3. gang der skal jeg have kejsersnit, og har heldigvis ikke svangerskabsforgiftning i nu

Anmeld

19. januar 2010

LISBETH:-)

ghm skriver:

Min første fødsel var ikke nogen rar oplevelse da jeg lå på fødegangen i 4½ dage,
Jeg tror det er vigtigt at fjerne fokus fra tidligere dårlige oplevelser, og jeg valgte anden gang at få kejsersnit da første gang var alt for hårdt. min fødsel var gået i gang 14 før hun blev taget ved akut kejsersnit, og netop fordi jeg havde et barn derhjemme og passe når jeg kom hjem.
jeg tror også at kejsersnit er en god løsning hvis man har haft en dårlig oplevelse.
Mærk efter hvad mavefornemmelsen siger er det rigtige.

det tog mig 2 mdr at komme mig over første fødsel og dette blev efter fulgt af en fødselsdepression 1½ år efter fordi jeg følte mig snydt for en rigtig fødsel og fordi at jeg var lidt for tæt på dø af det.( svangerskabsforgiftning)
derfor var det en nem beslutning for mig da jeg anden gang også fik svangerskabsforgiftning.
og nu er det 3. gang der skal jeg have kejsersnit, og har heldigvis ikke svangerskabsforgiftning i nu

Jeg tror også at min mavefornemmelse siger mig at kejsersnit er vejen frem.  Går helt i panik ved tanken om at alt det der gik galt sidst, skulle gå galt igen.

Jeg frygter bare at jeg ikke er stærk nok til at holde fast i det, når jeg sidder til samtalen, hvor jeg ved at de vil forsøge at tale mig fra det. De har allerede lovet mig bod og bedring om at det ALDRIG vil ske igen at de tager fejl, eller der ikke er personale nok. Men come on det kan de sku da ikke vide. De ved jo ikke hvor mange der lige skal føde den dag jeg skal, og det er de samme meget uprofessionelle jordmødre der stadig arbejder der

Sidste gang var vi indlagt 8 dage og jeg kunne først rigtig holde Amalie da hun var 2 dage gammel. Så jeg tænker at ved kejsersnit kan det kun blive bedre end det.

Anmeld

20. januar 2010

Nanna1985

Det er sjovt så forskellig man er.. Jeg har prøvet begge dele.. Jeg fik et akut kejsersnit med vores første datter, efter og har ligget i 3 dage med veer  Jeg kunne bare ikk føde hende, hun var ALT for stor.. Veerne var det mindste af det.. Jeg havde en MEGET voldsom oplevelse under kejsersnittet og jeg ville ALDRIG have et kejsersnit IGEN..!! Havde MANGE problemer med arret og man må intet lave el. bære i 8 uger efter Det tog mig 4 mdr og komme mig over det..

Blev gravid med nr. 2 og blev sat igang 1 uge før termin.. Fødte en dejlig pige mere på 3760 G og 51 cm  Det var den bedste oplevelse, jeg har haft i mit liv.. Det var SÅ FANTASTISK og føde sit eget barn og have sådan en god oplevelse.. Alle havde styr på tingene og selvom det var lidt hektisk til sidst, så var det bare en god fødsel..

Så jeg kan kun anbefalde at man føder selv

Anmeld

20. januar 2010

Mor til Frederic og Freya

Jeg ville aldrig vælge ks frem for alm fødsel.

Ved en alm fødsel gør barnet sig klar til at komme ud, positiv stress påvirket. Det at blive preeset ud er noget de er bygget til og hvilket er med til at modne dem - presse væske ud af lunger mm.

Ved ks har barnet ingen mulighed for at gøre sig klar og bliver negativt stress påvirket. De har større 'start' vanskligheder, så som selv at trække vejret og større chance for de knirker og skal have hjælp. Dette siger de også til infomøde, at man ikke skal forvente at høre sit barn skrige, at der kan gå noget tid.

Derfor at mange ved ks ikke ser deres barn særlig meget og særlig længe. Også fordi en operations stue er tisse kold, så de skynder sig ud i et opvarmet lokale. Og pga deres start på livet.

Men det er igen vidt forskelligt. Nogle har fået en drøm til normal fødsel, drøm til ks - hvor alt går dodt, til dårlige alm fødsel og til ks hvor barn har start vanskligheder.

Frederic lå på tværs, så at sige hele graviditeten og ville ikke vendes. Så han skulle ud ved pks, for ud det skulle han jo. Men personligt ville jeg aldrig vælge ks. Dette er bare min mening.

Hvis man er bange for at føde, så få det bearbejdet.

At vælge ks, sætter både ens baby og en selv på spil. Ja det kan en normal fødsel også, men der er så meget sundere for barnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.