Jeg ville aldrig vælge ks frem for alm fødsel.
Ved en alm fødsel gør barnet sig klar til at komme ud, positiv stress påvirket. Det at blive preeset ud er noget de er bygget til og hvilket er med til at modne dem - presse væske ud af lunger mm.
Ved ks har barnet ingen mulighed for at gøre sig klar og bliver negativt stress påvirket. De har større 'start' vanskligheder, så som selv at trække vejret og større chance for de knirker og skal have hjælp. Dette siger de også til infomøde, at man ikke skal forvente at høre sit barn skrige, at der kan gå noget tid.
Derfor at mange ved ks ikke ser deres barn særlig meget og særlig længe. Også fordi en operations stue er tisse kold, så de skynder sig ud i et opvarmet lokale. Og pga deres start på livet.
Men det er igen vidt forskelligt. Nogle har fået en drøm til normal fødsel, drøm til ks - hvor alt går dodt, til dårlige alm fødsel og til ks hvor barn har start vanskligheder.
Frederic lå på tværs, så at sige hele graviditeten og ville ikke vendes. Så han skulle ud ved pks, for ud det skulle han jo. Men personligt ville jeg aldrig vælge ks. Dette er bare min mening.
Hvis man er bange for at føde, så få det bearbejdet.
At vælge ks, sætter både ens baby og en selv på spil. Ja det kan en normal fødsel også, men der er så meget sundere for barnet.
Anmeld