Hmm - tror vist kun det er mine søskende der har fået underlige sammensætninger.
Min bror hedder Per Aksel (Aksel efter min morfar) og min søster Lena Margrethe (Margrethe efter min farmor).
Oprindeligt efternavn: Pedersen
Vi har alle haft mellemnavnet Linnebjerg, som både jeg og min søster idag bærer som officielt efternavn, mens min bror nu hedder Würtz og fortsat har Linnebjerg som mellemnavn.
Jeg har altid kun haft mit fornavn, mellemnavn og efternavn og er ikke belastet af et ekstra fornavn.
Det sjoveste er dog historien om mine forældre. Min morfar mente i sin tid, at det ikke var nødvendigt at give min mor Linnebjerg-navnet (er min mormors pigenavn), da hun jo skulle giftes og tage mandens efternavn og fik derfor kun Pedersen som efternavn. Nu fandt hun så en mand der tilfældigvis også hed Pedersen til efternavn, så hun behøvede jo ikke at skifte efternavn.
Men for at jeg kunne fjerne Pedersen fra mit navn (hedder idag kun Michael Linnebjerg) måtte min mor først tage det som pigenavn, så hun hedder idag Bente Linnebjerg og er gift med Svend Aage Pedersen. Sjovt nok overvejede min far i en periode at tage Linnebjerg som efternavn istedet for Pedersen.
Anmeld