Vugge VS Tremmeseng.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2010

JustAnotherName

Begge mine er startet i vugge. Jeg synes tremmesengen bliver alt for stor.

Men i de første måneder kan man jo løse problemet ved at sætte liften ned i tremmesengen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

DK

ja det er en super fed vugge, den er nemlig så speciel og anderledes:-) hvor lang tid kunne hun ligge i vuggen??

Uhhh det kan jeg altså ikke huske helt præcist. Altså hun er jo lige blevet 6 år. Men jeg vil da sige mindst indtil barnet er et halvt år. Altså det går ikke hvis de kan sidde op, da der jo så er risiko for at de falder ud. Men indtil da kan de fint ligge deri.

Der er kommet en "ny" Leandervugge med et længere liggemål, end den vugge jeg har. De er identiske ud over liggemålet. Jeg kan ikke helt huske hvornår at liggemålet blev længere, men tror det er en 3-4 år siden. Men hvis du leder efter en brugt, så kan du da søge efter en med det lange liggemål!

Jeg købte jo min brugt. Dengang var de rimeligt nye, og der var ikke mange til salg. Men nu er der masser til salg på ex. dba.dk så jeg tror sagtens du kan finde en til en god pris. Du behøver ikke nødvendigvis have stativet med. Det fylder RET meget. Hvis vi, forhåbentligt, skal til at bruge vuggen igen snart, så vil vi hænge den i en krog i loftet. Men invester i himlen. Det er så fiiint!!

Da man kan vaske ALLE delene, så synes jeg ikke det er et problem med brugt. Bare i vaskemaskinen med det, og det er så fint som nyt. Selv min der er så gammel nu, er stadig bare så pæn!

Måske er det ikke vildt nødvendigt med sådan en vugge, men det er uanset hvad, super dejligt!! Hvis man så ovenikøbet finder en brugt, så behøver man ikke have dårlig samvittighed over at have brugt penge på det!  

Anmeld

15. januar 2010

Ansemusen

Vi vælger en vugge, da vi har ildere. Så når baby sover til middag, kan de løbe ude samtidig uden at kunne komme op til ham. Og den er på hjul så vi kan trække den ind i stuen hvor vi er. Men havde vi ikke ildere, havde vi nok valgt en tremmeseng med det samme, da de jo alligevel skal have sådan en senere og de kan fås smadder billigt! Men jeg håber at vi får vuggen foræret af min Far og så køber vi selv en tremmeseng når han skal ind og sove på sit eget værelse!

Anmeld

15. januar 2010

lotte32

Til de to store havde vi kun tremmeseng, med sengeformindsker også liften deri og det fungerede super, jeg har dog stemt vugge, da vi denne gang har købt en superfin brugt vugge til 100 kr. både fordi jeg altid har ønsket mig en rigtig vugge, men også fordi at vi ikke har plads i soveværelset til tremmesengen

(babysam sælger nogle gange ud af deres udlejningsvugger og de er tit i meget fin stand - og billige)

Anmeld

15. januar 2010

Anja

Vælger klart en tremmeseng fra starten. Baby har alligevel godt af trygheden ved liften, så vores har altid sovet i liften de første mdr og så kommet over i tremmeseng med sengerand på.

Anmeld

15. januar 2010

baby2010

Nu har jeg ikke læst alle svar, så bær over med mig, hvis debatten har udviklet sig i en ny retning, eller dette allerede er blevet sagt.

Jeg synes VIRKELIG IKKE du skal vælge vuggen! Du gør dit barn og jer selv en bjørnetjeneste! Babyen bliver vænnet til kun at falde i søvn, hvis den bliver vugget. Dette er en kæmpe fejl mange 1. gangs forældre gør. Barnet har 100 gange bedre af, at lære at falde i søvn "selv" - dvs. uden at blive vugget. Det kan tage TIMER, at lægge et barn til at sove, hvis man skal sidde og vugge den hver gang - det samme gælder når baby skal sove ude i barnevogn. Det er meget tidskrævende!

Det bliver ydermere problematisk, når barnet skal starte i vuggestuen, for pædagogerne har IKKE tid til at stå og vugge alle børnene i lang tid. Hvis dit barn er vant til at blive vugget, skal det nu vænne sig af med det - simpelthen fordi der ikke er tid/bemanding til at vugge. Det synes jeg er synd for barnet, som i forvejen har nok at vænne sig til i relation til at begynde i vuggestue.

Derfor synes jeg Leandervugger og andre vugger osv. er djævlens værk - hverken godt for barnet, forældrene eller pædagoger baseret på min mangeårige erfaring som dagplejemor og pædagogmedhjælper...

Anmeld

15. januar 2010

DK

Altså. Vores babyvugge har ingen mejder. Det er bare en meget lille seng.

Derudover, så SKAL man jo ikke vugge børnene, bare fordi det er en vugge. Jeg har i alt fald A LDRIG stået og vugget Kirstine i hendes Leander. Jeg ved godt det er meningen at de kan vugge selv, men Kirstine fik aldrig hendes i svingninger...

Anmeld

15. januar 2010

3drenge

Vi har en loftvugge i stuen, en lille babyseng i soveværelset og en tremmeseng på hans eget værelse. Fra han var 0-9 uger sov han i soveværelset i den lille seng, men har så sovet på sit eget værelset siden han var 9 uger (sover igennem). Loftsvuggen er guld værd, hvis han lige trænger til at hyggeputte uden at skulle ud i barnevognen.

Har købt en dejlig tyk sengerend til tremmesengen og han har aldrig været ked af, at være i den.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. januar 2010

lib1982

Nægtede at smide flere penge på en vugge - har tvillinger, så de sov sammen i starten, men blev hurtigt for lange til det, så de kom i hver deres tremmeseng, hvor vi så havde lagt en dyne rullet sammen ved siden af dem, så det ikke virkede for stort!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.