Vugge VS Tremmeseng.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville i vælge til at starte med?? Vugge eller tremmeseng? Begrund gerne jeres svar:-)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

11.950 visninger
38 svar
0 synes godt om
15. januar 2010

Koen.

Vi ved ikke helt hvad vi skal vælge?? Vugge eller tremmeseng?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

Valle81

tanjaj19 skriver:

Vi ved ikke helt hvad vi skal vælge?? Vugge eller tremmeseng?

Hejsa:0)

Brugte liften som seng det første stykke tid, så vugge og så tremmeseng. Tremmesenge brugte jeg til hun var 3 år, og så fik hun en høj seng som engang skal skiftes ud til en "voksen seng":0)

Anmeld

15. januar 2010

RumlesMor

Hvis I tænker økonomisk og har en lift til barnevognen, så ville jeg købe tremmesengen. Her kan I til at starte med stille liftet ned i, så sengen ikke virker så stor for den lille. Når h*n vokser ud af liften passer tremmesengen.

Vuggen er ikke en must. Vi har haft det, da man i familien har en lille vugge som går på omgang blandt de nyfødte de første 2-3 mdr.

Anmeld

15. januar 2010

FruEllingsen

jeg har stemt vugge.

Vi har arvet en vugge som jeg synes er rigtig sød, så den skal baby bruge i starten

Anmeld

15. januar 2010

Koen.

RumlesMor skriver:

Hvis I tænker økonomisk og har en lift til barnevognen, så ville jeg købe tremmesengen. Her kan I til at starte med stille liftet ned i, så sengen ikke virker så stor for den lille. Når h*n vokser ud af liften passer tremmesengen.

Vuggen er ikke en must. Vi har haft det, da man i familien har en lille vugge som går på omgang blandt de nyfødte de første 2-3 mdr.

det er sådan set ikke økonomisk vi tænker på, bare mere om det var rare for bebsen med en vugge eller tremmeseng

Anmeld

15. januar 2010

Valle81

tanjaj19 skriver:

det er sådan set ikke økonomisk vi tænker på, bare mere om det var rare for bebsen med en vugge eller tremmeseng

En tremmeseng er MEGET stor til en lille baby, så jeg vil helt klart anbefale vuggen:0) Den er også nemmere at have ved siden af egen seng:0)

Vuggen er lille og tryg, og tremmeseng STOR, men kan selvfølgelig fore sin tremmeseng så at den bliver mindre.

Jeg elskede min vugge, synes det var så mega hyggeligt, og nød at jeg kunne have den hvor jeg ønskede, der var hjul under, så trak den med ud til badeværelset når jeg skulle i bad, ind i stun osv:0)

Anmeld

15. januar 2010

Koen.

Valle81 skriver:

En tremmeseng er MEGET stor til en lille baby, så jeg vil helt klart anbefale vuggen:0) Den er også nemmere at have ved siden af egen seng:0)

Vuggen er lille og tryg, og tremmeseng STOR, men kan selvfølgelig fore sin tremmeseng så at den bliver mindre.

Jeg elskede min vugge, synes det var så mega hyggeligt, og nød at jeg kunne have den hvor jeg ønskede, der var hjul under, så trak den med ud til badeværelset når jeg skulle i bad, ind i stun osv:0)

Det var nemlig os det vi synes, at en tremmeseng virker stor og den vugge vi har kigget på er der også hjul under så meget praktisk.. men kan også godt se fordelen ved en tremme seng.. svært at vælge

Anmeld

15. januar 2010

LauraLW

Jeg har sagt tremmeseng.

MEN vi har en familievugge, som vi bare ikke slæber med herhjem. Tilgengæld står den nede hos min mor (hvor vi er ofte) så lillepigen kan sove i den når vi er der.

Hjemme er det tremmeseng, og i starten i lift også.

Hvis vi ikke havde familievuggen ville jeg IKKE have købt en anden, synes det er en ekstraudgift der slet ikke er nødvendig.

Laura

Anmeld

15. januar 2010

Nemesis

har kun brugt tremmeseng..og alle mine er endda for tidligt fødte og derfor ret små.

Jeg har sengeformindsker i tremmesengen, men bruger lige her i starten liften som så kommer med rundt.

Liften kan godt stå i sengen selvom den har sengeformindsker.

Desuden kan jeg ikke tro at det er bedre for baby at skulle vænne sig til flere madrasser/omgivelser end højst nødvendigt, så at skifte fra lift, til vugge til tremmeseng virker som et unødigt skift.

Så her bruger vi ikke vugge.

:-) Sisse og Sara 3 uger i dag

Anmeld

15. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Jeg har stemt vugge Vi har fået en vugge af min svigermor (En hendes far selv har bygget for 22 år siden, da svigermor brugte den til hendes anden søn) Vi ville have købt en selv, hvis ikke vi ville få/låne hendes Grunden? Fordi jeg har hørt og læst at vuggen er mere tryg for bebsen, da vuggebevægelsen minder om at ligge inde i mors mave og det at den er lille, gør også at det minder om de 9 måneder bebs har været i maven Plus at bebs falder hurtigere til ro i vuggen end i tremmesengen/liften.. Men det er selvfølgelig altsammen noget jeg har læst mig frem til på nettet og hørt udefra 

Men jeg mener at man selv må tage den op med sig selv, for vuggen kan kun bruges et par måneder eller 3 og så kan bebs ikke længere være i den og hvis man allerede har tremmesengen, jamen så er det hele jo nemmere

Vi har både tremmeseng og vuggen allerede.. Jeg tror vi vil bruges tremmesengen om dagen, inden jeg synes han skal ud at ligge i barnevognen

Knus Sabrina..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.