Vugge VS Tremmeseng.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2010

hannetheis

jeg har stemt tremmeseng.

vores startede med at ligge i liften og da den blev for lille kom han i tremmesengen.

vi købte så en sengehimmel så det stadig virker som en hule for ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

frk andreasen

tanjaj19 skriver:

Vi ved ikke helt hvad vi skal vælge?? Vugge eller tremmeseng?

jeg har stemt tremmeseng.. putter liften i den den første stykke tid. det gjorde jeg også med jasmin

knus tanja 30+5

Anmeld

15. januar 2010

Corn

frk andreasen skriver:

jeg har stemt tremmeseng.. putter liften i den den første stykke tid. det gjorde jeg også med jasmin

knus tanja 30+5

Også tremmeseng her...

Begge mine unger kravlede ud af tremmeseng inden de blev 1 år, så de kom tidligt over i junior seng.

Så det ville have været spild både at have vugge (som vi dog sagtens kan låne af svigermor, men den er ordentligt skrummel) og tremmeseng som næsten ikke blev brugt...

Anmeld

15. januar 2010

DK

Jeg har stemt vugge. Vi har en lille bitte arve vugge, som vi alle har lagt i, med min mormor som den første i tidernes morgen. Den kan babyerne kun passe indtil de begynder at kunne vende sig og den slags. Med Kirstine stod den ved siden af sengen i soveværelset.

Derudover, så havde jeg købt en Leander vugge, fordi jeg bare ikke kunne lade være. Vi havde den stående i stuen, på stativ i kirsebær. Jeg købte den brugt, med stativ og himmel for 1000 kr. dengang. Det hele kan maskinvaskes, og den er stadig den dag i dag så fin som ny. Jeg synes at Leander vuggen er så SMUK. Altså den er bare så æstetisk, og et helt lille funktionelt kunstværk. Derudover praktisk at jeg kunne ligge Kirstine deri, hvis hun lige faldt i søvn, eller jeg skulle på toilet eller noget i den dur.

Da hun voksede ud af den lille vugge, kom hun over i en tremmeseng på hendes eget værelse.

Knus

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. januar 2010

maria_wlt

Hvis det ikke var fordi jeg havde en lift så ville jeg vælge en vugge...De kære små elsker at ligge tæt og i nærheden så en tremmeseng kan hurtig virke for "stor" at ligge i..

En lift eller vugge er til gengæld også god at ha i stuen...

Anmeld

15. januar 2010

Cris

Tja, det er svært at sige, indtil man har selv prøvet det... Her hjemme bruger vi tremmesengen med liften i. Så kan man tage liften i stuen eller ude i køkkenet om dagen. Det er rart, at kunne putte den lille, hvor som helst. Hos min mor har vi prøvet en vugge (lånt af en nabo) med hjul på. Det er også meget smart, for man kan bruge den som en "indendørs barnevogn"  Vi fik ikke købt en, for vi har haft 2 tremmesenge i forvejen og vi har ingen kælder, til at gemme den ene, mens den lille bruger en vugge. Så har vi til begge børn brugt liften.

Anmeld

15. januar 2010

Koen.

DK skriver:

Jeg har stemt vugge. Vi har en lille bitte arve vugge, som vi alle har lagt i, med min mormor som den første i tidernes morgen. Den kan babyerne kun passe indtil de begynder at kunne vende sig og den slags. Med Kirstine stod den ved siden af sengen i soveværelset.

Derudover, så havde jeg købt en Leander vugge, fordi jeg bare ikke kunne lade være. Vi havde den stående i stuen, på stativ i kirsebær. Jeg købte den brugt, med stativ og himmel for 1000 kr. dengang. Det hele kan maskinvaskes, og den er stadig den dag i dag så fin som ny. Jeg synes at Leander vuggen er så SMUK. Altså den er bare så æstetisk, og et helt lille funktionelt kunstværk. Derudover praktisk at jeg kunne ligge Kirstine deri, hvis hun lige faldt i søvn, eller jeg skulle på toilet eller noget i den dur.

Da hun voksede ud af den lille vugge, kom hun over i en tremmeseng på hendes eget værelse.

Knus

ja det er en super fed vugge, den er nemlig så speciel og anderledes:-) hvor lang tid kunne hun ligge i vuggen??

Anmeld

15. januar 2010

Stumpen

Hvis ikke I har en familievugge, så ville jeg nøjes med liften og så videre til tremmeseng bagefter.. Mine piger var 4 mdr. da de kom af deres vugge..

Anmeld

15. januar 2010

christinajensen

vi havde købt en rigtig flot leander vugge men brugte den kun 4 uger så det var temmelig meget spild af penge. grundet til vi lagde hende i hendes egen seng var jeg ikke kunne sove om natten når hun sagde lyde som de fleste børn jo gør. det bedste vi har gjort er at lægge hende i hendes egen seng på sit eget værelse ved siden af vores soveværelse. Derved har vi har den nemmeste datter som sover igennem hele natten det gjorde hun selvfølgelig ikke de første par måneder. men det gav så meget mere ro at lægge hende i hendes egen seng. Man kan jo bare ha sengen inde i soveværelset det første stykke tid hvis man vil det men syntes det er spild af penge at købe vugge :-) 

jeg har en ny tremmeseng til salg hvis du skulle være interesseret 

Anmeld

15. januar 2010

Lise

Jeg har stemt vugge. Sidst forsøgte vi os med tremmesengen, men barnet har aldrig ville sove i den. Han er nu 2½ og har netop fået juniorseng, og det er tydeligt at det passer ham bedre. Vi købte ellers en Stokke seng, da den jo er lille til at starte med, men det gjorde det altså ikke bedre.

Denne gang forsøger vi os med en slyngevugge fra Nature Sway, og håber han bliver så glad for den, at vi aldrig får brug for at tage Stokke sengen ned fra loftet igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.