Vugge VS Tremmeseng.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2010

LotteGabriella

LauraLW skriver:

Jeg har sagt tremmeseng.

MEN vi har en familievugge, som vi bare ikke slæber med herhjem. Tilgengæld står den nede hos min mor (hvor vi er ofte) så lillepigen kan sove i den når vi er der.

Hjemme er det tremmeseng, og i starten i lift også.

Hvis vi ikke havde familievuggen ville jeg IKKE have købt en anden, synes det er en ekstraudgift der slet ikke er nødvendig.

Laura

Er helt enig

Har også hørt at det kan være en ulempe at vænne barnet til at blive vugget i søvn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

Cris

LotteGabriella skriver:

Er helt enig

Har også hørt at det kan være en ulempe at vænne barnet til at blive vugget i søvn

Helt ærlig, om de skal vugges eller ammes eller gives flasken eller om man skal gå tur med dem... der er altid noget som man skal lave i de første måneder så babier kan falde i søvn. Nogle gange lykkedes, at de sover for sig selv, men meget tit skal have hjælp. Jeg husker, at mit første barn stadig skulle hjælpes til at sove da han var 8 måneder! jeg skulle gå nogle ture frem og tilbage med ham i armene så han kunne falde til ro. Det var den eneste måde...

Anmeld

15. januar 2010

LotteGabriella

Cris skriver:

Helt ærlig, om de skal vugges eller ammes eller gives flasken eller om man skal gå tur med dem... der er altid noget som man skal lave i de første måneder så babier kan falde i søvn. Nogle gange lykkedes, at de sover for sig selv, men meget tit skal have hjælp. Jeg husker, at mit første barn stadig skulle hjælpes til at sove da han var 8 måneder! jeg skulle gå nogle ture frem og tilbage med ham i armene så han kunne falde til ro. Det var den eneste måde...

ja det er der da, men jeg er selv glad for at Daniella ikke skulle gås med mv. for at falde i søvn...om det har en sammenhæng med at hun aldrig er blevet vænnet til at blive vugget, det ved jeg ikke, men jeg ved dog at jeg heller ikke vil købe en vugge til nr. 2

Anmeld

15. januar 2010

Ox.

Jeg har stemt tremmeseng, vuggen vi havde kunne kun bruges til 6 måneder, og de går for det første så hurtigt og for det andet, ville hun ikke de første mange måneder sove andre steder end i sengen ved os, så det var spild af penge herhjemme for at sige det rent ud :-)

Nu har vi en tremmeseng, den der hedder Royal fra BabySam LOVE IT !

http://www.e-pages.dk/babysam/11/19

Anmeld

15. januar 2010

LineD

Jeg har stemt vugge, Liam har siden fødslen ELSKET sin Leander vugge Og hvor er det rart lige at kunne give den et skub og så luller den ham i søvn igen

Anmeld

15. januar 2010

Sesse89

Vi har købt en tremmeseng.

Også har jeg overvejet at købe en seng i seng for at den lille kan ligge trygt og at sengen ikk er for stor.

Anmeld

15. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

En vugge er efter min mening spild af penge og unødvendig. Da de fleste har en lift alligevel, den er ligeså god.

Hvis man har et meget uroligt barn, kunne man måske have en slyngevugge. Men ellers ikke.

Anmeld

15. januar 2010

Cookie

RumlesMor skriver:

Hvis I tænker økonomisk og har en lift til barnevognen, så ville jeg købe tremmesengen. Her kan I til at starte med stille liftet ned i, så sengen ikke virker så stor for den lille. Når h*n vokser ud af liften passer tremmesengen.

Vuggen er ikke en must. Vi har haft det, da man i familien har en lille vugge som går på omgang blandt de nyfødte de første 2-3 mdr.

Helt enig

Vi havde lift og tremmeseng til den første og hængevugge til nr. 2 - begge dele var fint

Anmeld

15. januar 2010

Kløver

Jeg vil starte med vuggen af den simple årsag at min mor har den vugge endnu som jeg og mine søskende lå i, og den vil jeg gerne bruge selv også

Havde jeg ikke haft den ville jeg nok kun have investeret i en tremmeseng og så bruge liften de første måneder

Anmeld

15. januar 2010

Cris

LotteGabriella skriver:

ja det er der da, men jeg er selv glad for at Daniella ikke skulle gås med mv. for at falde i søvn...om det har en sammenhæng med at hun aldrig er blevet vænnet til at blive vugget, det ved jeg ikke, men jeg ved dog at jeg heller ikke vil købe en vugge til nr. 2

Det er afhængig af, hvad barnet godt kan lide, tror jeg. Nu med nr2 har jeg faktisk prøvet meget at vugge ham i søvn men det lykkedes ikke. Han vil kun ammes (og nægter at tage sutten) hmmmm... det er meget svært, når de er så små, men man savner det, når de vokser!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.