karina22 skriver:
havde du så en masse veer, siden jordemoderen prikkede hul??
Jeg havde ca 3 min mellem veer (fra start til start) i et styk tid og jeg havde været 10cm åbnet også længe. Vi ventede men der skete ikke noget. Første gang sagde JM, at det var måske bedre at prikke hul, for hun kunne se, at jeg havde været klar men der skete ikke noget. Men det var op til mig, at vente længere. Og jeg sagde ja tak til det, for det gjorde self. ondt og jeg gad ikke mere
Med nr2 var det samme. Jeg kunne mærke, at jeg har haft meget kraftige veer, men intet skete. Jeg har selv sagt til JM, at hun kunne måske undersøge mig og se, om jeg var klar til at føde. Hun sagde ja, men vi kunne vente lidt mere, for vandet skulle gå snart. Men jeg sagde, at hun måtte meget gerne prikke hul ligesom første gang på sygehuset (anden gang var en hjemmefødsel) og det gjorde hun. Og så kom nogle seriøse smertter og JM sagde, at det ville hjælpe at komme på knæ med hænderne i en eller anden støtte. Og det gjorde jeg på sofaen og så snart jeg gjord det, så kom nogle kraftige veer. JM sagde, at der hjælper at stå eller stå så meget vi kan, for at hjælpe babien at "falde". Jeg håber at du kan forstå, hvad jeg mener :-D
Anmeld