mærkede du en opstart inden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2010

Lise

Jeg havde INGEN ide whatsoever!  Var overbevist om at der skulle gå to-tre uger endnu inden jeg skulle føde...lige indtil det øjeblik hvor vandet gik, og så var det igang.

I bagklogskabens lys kan jeg se at jeg havde småveer i to dage inden.

Men altså ingen kvalme (ikke på noget tidspunkt i fødslen), udtømning (før en sur dame gav klyx) eller noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

Cris

karina22 skriver:

havde du så en masse veer, siden jordemoderen prikkede hul??

Jeg havde ca 3 min mellem veer (fra start til start) i et styk tid og jeg havde været 10cm åbnet også længe. Vi ventede men der skete ikke noget. Første gang sagde JM, at det var måske bedre at prikke hul, for hun kunne se, at jeg havde været klar men der skete ikke noget. Men det var op til mig, at vente længere. Og jeg sagde ja tak til det, for det gjorde self. ondt og jeg gad ikke mere   Med nr2 var det samme. Jeg kunne mærke, at jeg har haft meget kraftige veer, men intet skete. Jeg har selv sagt til JM, at hun kunne måske undersøge mig og se, om jeg var klar til at føde. Hun sagde ja, men vi kunne vente lidt mere, for vandet skulle gå snart. Men jeg sagde, at hun måtte meget gerne prikke hul ligesom første gang på sygehuset (anden gang var en hjemmefødsel) og det gjorde hun. Og så kom nogle seriøse smertter og JM sagde, at det ville hjælpe at komme på knæ med hænderne i en eller anden støtte. Og det gjorde jeg på sofaen og så snart jeg gjord det, så kom nogle kraftige veer. JM sagde, at der hjælper at stå eller stå så meget vi kan, for at hjælpe babien at "falde". Jeg håber at du kan forstå, hvad jeg mener :-D

Anmeld

18. januar 2010

mortil(nichlasogmathias)

Cris skriver:

Jeg havde ca 3 min mellem veer (fra start til start) i et styk tid og jeg havde været 10cm åbnet også længe. Vi ventede men der skete ikke noget. Første gang sagde JM, at det var måske bedre at prikke hul, for hun kunne se, at jeg havde været klar men der skete ikke noget. Men det var op til mig, at vente længere. Og jeg sagde ja tak til det, for det gjorde self. ondt og jeg gad ikke mere   Med nr2 var det samme. Jeg kunne mærke, at jeg har haft meget kraftige veer, men intet skete. Jeg har selv sagt til JM, at hun kunne måske undersøge mig og se, om jeg var klar til at føde. Hun sagde ja, men vi kunne vente lidt mere, for vandet skulle gå snart. Men jeg sagde, at hun måtte meget gerne prikke hul ligesom første gang på sygehuset (anden gang var en hjemmefødsel) og det gjorde hun. Og så kom nogle seriøse smertter og JM sagde, at det ville hjælpe at komme på knæ med hænderne i en eller anden støtte. Og det gjorde jeg på sofaen og så snart jeg gjord det, så kom nogle kraftige veer. JM sagde, at der hjælper at stå eller stå så meget vi kan, for at hjælpe babien at "falde". Jeg håber at du kan forstå, hvad jeg mener :-D

uhhh de har da drillet dig med det vand de sm[ pus... godt de prikkede hul s[ det ku komme igang..

knus

Anmeld

18. januar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg havde haft lidt rumlen i maven om natten, og en del kvalme ugen inden, men jeg havde haft kvalme hele graviditeten så det tog jeg ikke for noget.. Lidt i 8 næste morgen var jeg ved at redde liftet op, så den var klar (havde termin den dag) og så gik vandet.
Jeg kørte omkring FG (små veer var begyndt på turen derind, imens jeg kørte bilen) og blev tjekket, 1cm åben- blev sendt hjem, for at vende tilbage ca. 4timer efter og var 10cm åben og med presseveer..

Anmeld

18. januar 2010

mortil(nichlasogmathias)

Astrids-mor skriver:

Jeg havde haft lidt rumlen i maven om natten, og en del kvalme ugen inden, men jeg havde haft kvalme hele graviditeten så det tog jeg ikke for noget.. Lidt i 8 næste morgen var jeg ved at redde liftet op, så den var klar (havde termin den dag) og så gik vandet.
Jeg kørte omkring FG (små veer var begyndt på turen derind, imens jeg kørte bilen) og blev tjekket, 1cm åben- blev sendt hjem, for at vende tilbage ca. 4timer efter og var 10cm åben og med presseveer..

uhhh har simpethen haft det vildt skidt i en uges tid nu og kastet op+ d[rlig mave og asen og masen derinde....

bare det er fordi der er en f'dsel ved at g[ igang..

sorry, ved ikke hva der g[r af min computer..

knus karina

Anmeld

18. januar 2010

Mor til matilde og gustav

karina22 skriver:

jeg har haft vildt ondt i min læn i to dage, men også om dagen.men jeg har i det hele taget ont over det hele og tror der skal ske noget de næste dage..

årh søde karina, jeg kender det bare alt alt for godt, jeg orker hellere ikke mere, synes godt de kære små bare må komme ud til os, jeg har det hellere ikke for godt mere, smerter over alt, går til en masse kontrol pga for højt blodtryk, svimmelhed, utilpashed, så de er bange for svangerskabsforgiftning,så går til en masse kontrol og oveni har jeg lige fået en blærebetændelse, så nu synes jeg godt hun snart må komme ud;-) det kan være vi ses derude, hvem ved;-)

Anmeld

18. januar 2010

Mor til matilde og gustav

karina22 skriver:

uhhh har simpethen haft det vildt skidt i en uges tid nu og kastet op+ d[rlig mave og asen og masen derinde....

bare det er fordi der er en f'dsel ved at g[ igang..

sorry, ved ikke hva der g[r af min computer..

knus karina

lige mine ord jeg har også kastet en del op, haft mega kvalme osv de sidste par dage, så vi kan da håbe på at det er gode tegn;-)

Anmeld

18. januar 2010

Sees

Jeg havde stærke plukveer fra uge 32, og var også indlagt et par gange, da de var for kraftige til at være RIGTIG plukveer, men heller ikke kraftige nok til at være veer

Dagen før jeg fødte havde min nevø og jeg pyntet rigtig fint op derhjemme, fordi min papfar havde fødselsdag, dagen efter. Så jeg havde klatret på stole og alt muligt, og havde da også lidt ondt i ryggen da jeg gik i seng.

Jeg havde termin den 14. juni, men min papfar blev ved med at påstå at jeg fødte på hans fødselsdag den 26. maj - Hvilket jeg selvfølgelig ikke troede på. Jeg havde jo altid fået af vide at første gangs fødende gik over tid. Men om morgenen den 26. maj gik vandet sørme, og kl. 09.24 havde jeg Emil i armene

Anmeld

26. januar 2010

baby2010

Mathilde skriver:

Jeg havde nogle små-veer der sad i lænden de sidste 3 nætter inden jeg fødte og dagen inden jeg fødte rendte jeg på toilet KONSTANT!

Og så havde jeg også tegnblødning, så masser af optakt og tegn her

Kan du uddybe det med småveer i lænden? Jeg var nemlig oppe i nat og tisse og så stak det i lænden så smertefuldt, at jeg næsten faldt af tønden!  Meget dramatisk.

Jeg har haft ret ondt i lænd og bækken den seneste uge, og det har fået mig til at tænke: "DET HER KLARER JEG IKKE 5 UGER TIL!"

Julie 34+6

Anmeld

28. januar 2010

Mathilde

baby2010 skriver:

Kan du uddybe det med småveer i lænden? Jeg var nemlig oppe i nat og tisse og så stak det i lænden så smertefuldt, at jeg næsten faldt af tønden!  Meget dramatisk.

Jeg har haft ret ondt i lænd og bækken den seneste uge, og det har fået mig til at tænke: "DET HER KLARER JEG IKKE 5 UGER TIL!"

Julie 34+6

Jeg havde også onde smerter i lænden de sidste 4-5uger. Det endte så også med at jeg fik konstateret bækkenløsning....

Hmm ja... det føltes som kraftige mens. smerter der rullede og stak i lænden. Der var intet regelmæssigt over det! Bare sådan en dump irriterende smerte der forstyrrede nattesøvnen

Alle sagde "jamen du er ikke i tvivl når veerne kommer" og det var jeg heller ikke! Ikke fordi de gjorde meget ondt, men fordi jeg bare vidste at det var veer..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.