Er helt ødelagt.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.192 visninger
27 svar
0 synes godt om
8. januar 2010

Valle81

Og ved godt jeg nok overreagerer, men det var over min grænse.

Idag skulle min datter til fødselsdag ved en dreng fra hendes klasse. Drrengen er tvilling og tvilliogebroderen går i den anden 0. klasse. Dvs at det var to klasser altså omkring 30 børn der skulle afsted til denne fødselsdag.

Jeg ved på forhånd ikke hvordan de skal komme afsted, men tænke at de skal gå, da jeg kan se adressen ikke er så langt fra skolen.

Asta har flyverdragt, fleecetrøje, elefanthue og vanter, der ligger i hendes garderobe, klar til at tage på. ( Hendes garderobe passer altid til årstiden og der mangler aldrig noget)

Nå men lystigt tager kærste og jeg afsted for at hente hende. Jeg suser ind og finder hendes taske, fleece, elefanthue og støvler og spørger: Kære skat, hvor hænger din flyverdragt: Og hun svarer: Jeg har den ikke på........

Jeg gik helt kold og spurgte sig mig, hvordan er i kommet herud??? Hun sagde de var kørt med bus, hvorfra spørger jeg: Fra fbanegården, det er ca 10 min gang fra skolen.

Jeg skyndte mig at pakke Asta, da kæresten holdte og spærrede gaden fordi der ikke var parkering pga masserne af sne.

Kom ind i bilen, og så begyndte jeg bare at græde:

Jeg synes simpelhten det er helt uacceptabelt at ingen har sørget for at få min datter i hendes flyverdragt. At hverken en forældre eller SFOP personale siger: Hey hvor er dit overtøj...

Hun er gået i 10 graders frost i en skide fleecetrøje, og har sikkert stået også og ventet på en bus.

Jeg ved godt det ikke er jordens undergang, men er så målløs, ved slet ikke hvad jeg skal sige...........Ved godt min datter snart er 6 og går i børnehaveklasse, men hun er et barn og ja synes skku stadig det i sidste ende er de voksnes ansvar!!!

Christina, som har grædt som en pisket

En lille tåre fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det er jo fuldstændig henivejret!!!!!!!! Jeg har kraftsdejsmer aldrig hørt noget lignene!!!: Jeg havde også flippet fuldsætndig ud og bedt om samtale og alt muligt andet. Det er sku for galt!!

Anmeld

8. januar 2010

Valle81

Zafir skriver:

Det er jo fuldstændig henivejret!!!!!!!! Jeg har kraftsdejsmer aldrig hørt noget lignene!!!: Jeg havde også flippet fuldsætndig ud og bedt om samtale og alt muligt andet. Det er sku for galt!!

Åhh, tak, troede et øjeblik jeg bare var alt for meget.....

Min kære kæreste blev også helt paf, og helt ked over jeg var så ked, så han har sagt at han ringer til forældrene i aften.

Jeg tager den bestemt også med skolen på mandag, det kan jo ikke passe at der ikke har været noget personale til at hjælpe 30 børn i tøjet og få dem sikkert ud af døren..... Og ikke nok med det så betaler jeg i dyre domme for at hun går i privatskole og at der netop skulle være bedre tid til sådanne ting, og så oplever man dette.

Christina

Anmeld

8. januar 2010

Moderator

Valle81 skriver:

Åhh, tak, troede et øjeblik jeg bare var alt for meget.....

Min kære kæreste blev også helt paf, og helt ked over jeg var så ked, så han har sagt at han ringer til forældrene i aften.

Jeg tager den bestemt også med skolen på mandag, det kan jo ikke passe at der ikke har været noget personale til at hjælpe 30 børn i tøjet og få dem sikkert ud af døren..... Og ikke nok med det så betaler jeg i dyre domme for at hun går i privatskole og at der netop skulle være bedre tid til sådanne ting, og så oplever man dette.

Christina

Altså da vi var til formøde i skolen sagde de at de selv skulle kunne tage tøj på. Men det er da ikke meningen at der ingen der overhovedet ser at børnene ikke HAR tøj på, hvis de skal ud i 10 graders frost!!...

Det er noget andet når de er 10+ år, så er det mere deres eget ansvar. Da jeg hentede Idun kom der en dreng gående med sko der ikke var snøret og t-shirt og sin jakke i hånden. Jeg kiggede på termometeret i bilen og den stod på 9 minus. Men der er det børnene man kan snakke med og der ikke er nogen lærere eller pædagog at bebrejde..

Anmeld

8. januar 2010

4kløver

Jeg var også blevet "tosset"

jeg kan så fortælle at min datter på 14 lige før jul var til fødselsdag ved en fra hendes klasse og hun skal sove der.. da vi den næste dag henter hende fortæller hun at moren var taget på druk om aften  der var godt nok en der kom om aften og sov i huset. men jeg sendte min afsted fordi jeg troede at der var styr på det..

så skal det lige siges at min datter ikke er 14 i udvikling..

Anmeld

8. januar 2010

Valle81

Zafir skriver:

Altså da vi var til formøde i skolen sagde de at de selv skulle kunne tage tøj på. Men det er da ikke meningen at der ingen der overhovedet ser at børnene ikke HAR tøj på, hvis de skal ud i 10 graders frost!!...

Det er noget andet når de er 10+ år, så er det mere deres eget ansvar. Da jeg hentede Idun kom der en dreng gående med sko der ikke var snøret og t-shirt og sin jakke i hånden. Jeg kiggede på termometeret i bilen og den stod på 9 minus. Men der er det børnene man kan snakke med og der ikke er nogen lærere eller pædagog at bebrejde..

Kunne ikke isge det bedre selv........

Det er lige det jeg mener, og når jeg har ansvaret for andrres børn er jeg 4544346 gange mere opmærksom på at de er klædt på alt det jeg nærmest kan osv, nemlig af den grund, at jeg ikke ønsker at de tænker eller går helt i sort som jeg gjorde idag.

Og at man som forældre vælger at invitere 3 børn, så må man jo organisere sig så det hele kan lade sig gøre, at der er tid overskud osv.

Anmeld

8. januar 2010

Moderator

Valle81 skriver:

Kunne ikke isge det bedre selv........

Det er lige det jeg mener, og når jeg har ansvaret for andrres børn er jeg 4544346 gange mere opmærksom på at de er klædt på alt det jeg nærmest kan osv, nemlig af den grund, at jeg ikke ønsker at de tænker eller går helt i sort som jeg gjorde idag.

Og at man som forældre vælger at invitere 3 børn, så må man jo organisere sig så det hele kan lade sig gøre, at der er tid overskud osv.

Jeg syntes også det er liiiiige i overkanten og invitere 30 børn til fødselsdag... :-S Det ville JEG ikke kunne overskue, uden pædagoger...

Anmeld

8. januar 2010

Valle81

4kløver skriver:

Jeg var også blevet "tosset"

jeg kan så fortælle at min datter på 14 lige før jul var til fødselsdag ved en fra hendes klasse og hun skal sove der.. da vi den næste dag henter hende fortæller hun at moren var taget på druk om aften  der var godt nok en der kom om aften og sov i huset. men jeg sendte min afsted fordi jeg troede at der var styr på det..

så skal det lige siges at min datter ikke er 14 i udvikling..

Tak:0)

Jamen, hvad er det for noget vi skal stå model til, når vi overlader ansvaret for vores børn til andre. Om de er 6, 10, 16, eller 18, når mine børn er ved andre, så forventer jeg da at de gør deres bedste for at beskytte dem, vejlede dem osv osv osv.

Jeg bliver så målløs........

Anmeld

8. januar 2010

Valle81

Zafir skriver:

Jeg syntes også det er liiiiige i overkanten og invitere 30 børn til fødselsdag... :-S Det ville JEG ikke kunne overskue, uden pædagoger...

Der kan jeg heller ikke være mere enig:0)

Og da jeg hentede Asta stod der jo forældrre til 30 børn, tøj over det hele................nåh nej manglen på samme;0)

Så jeg så Asta ind af et vindue og vinkede hende ud, så så slet ikke forældrene, så snk lige på stedet om situationen var ikke umiddelbart muligt:0(

Anmeld

8. januar 2010

Moderator

Valle81 skriver:

Der kan jeg heller ikke være mere enig:0)

Og da jeg hentede Asta stod der jo forældrre til 30 børn, tøj over det hele................nåh nej manglen på samme;0)

Så jeg så Asta ind af et vindue og vinkede hende ud, så så slet ikke forældrene, så snk lige på stedet om situationen var ikke umiddelbart muligt:0(

Urka... de forældre har sku også været smadret. hVis man vælger at holde fest med 30 børn, så havde jeg nok valgt mac'en eller noget at holde det på hehe

Så man kunne give ansvaret lidt fra sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.