Afstemning: Har I én til flere røgalarm i huset....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2010

4xGreve

Pia. skriver:

Meget enig, jeg syntes også at de skal sørge for den slags ting - der er vi meget enige... jeg bor også til leje, og det kunne da være lækkert hvis de ville sætte røgalarmer op her også, men det gør jo ikke at jeg dropper dem jo ikke fordi de ikke kommer med dem...

Håber I får sat det op når I flytter...

Knus Pia.

det gør vi som noget af det første for det er både planen og aftalen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

Marco2

Ja vi har røgalarm. Det er en del af vores alarmpakke. Så hvis røgalarmen går, ryger der både meddelses til alarmselskabet, samt vore mobiltelefoner. Så der burde være en god chance for at vi på enten den ene eller ande måde får besked på røgudvikling i vort hjem.

Mht. hende der ikke har røgalarm fordi de snart skal flytte, vil jeg da bare sige at man da bare kan skrue alarmerne ned og tage dem med til det nye sted. Det er jo ikke en permanent installation.

AG

Anmeld

7. januar 2010

Pia.

WiitrioeN skriver:

altså nu kan jeg jo ikke bestemme hvad underboen har, eller naboen, men en ting er sikkert vores lejlighed er så lille og tingen er kun tændt når vi er i nærheden af dem ellers er de slukket på kontakten...

Jeg gør ikke mit barns liv op i det her på ingen måder, for hun er megt mere værd end et par latterlige røg alarmer, hun kan ikke vuders på den måde, for prøv at tænk over dte, så er det jo ikke kun røg alarmer vi mangler her hvis vi skal gør vores børns liv op i det, det er også folk der ryger i hjemmet og udsætter sine børn for det, børn der har snorre i tøjet som de kan blive kvalt i, folk der har for små ting i hjemmet som børnen putter i munden og blliver kvalt i osv osv osv. og INGEN af de ting har vi her hjemme og der er jo mange andre ting, de folk gambler jo også med deres børns liv og udsætter dem for skade ved e.eks og ryge og den beslutning tager de på deres børns vegne og bekostninger osv. så ja jeg har ikke røg alarmer men jeg har så mange andre for anstaltninger osv.

Ja folk der ryger sætter også deres børns liv i fare, men det er jo en helt anden diskution...

Snore i tøjet, små ting m.m det er vel det vi sikre vores hjem for når vi får de små pus. Brand kan vi ikke sikre uden en røgalarm - eller det vil sige, branden kan jo komme lige meget hvad, men vi kan ikke sikre os at vi bliver redet uden vi har en der vækker os om natten og det er nu en gang kun den der kan gøre det.

Men nok om det, det er jo kun min holdning til sikkerhed og syntes så måske bare at når du går op i ALT andet omkring sikkerhed at du går på kompromi med lige det her... !!! Det undre mig...

Anmeld

7. januar 2010

Karo

Uh det var et godt emne. Vi flyttede i Maj sidste år og der skrev jeg det på indkøbssedlen, men det blev aldrig købt ind

Nu må jeg få det skrevet på igen, for det SKAL vi selvfølgelig have , så tak for påmindelsen

Anmeld

7. januar 2010

Pia.

Karo skriver:

Uh det var et godt emne. Vi flyttede i Maj sidste år og der skrev jeg det på indkøbssedlen, men det blev aldrig købt ind

Nu må jeg få det skrevet på igen, for det SKAL vi selvfølgelig have , så tak for påmindelsen

Det var helt sikkert så lidt... - Er glad for jeg kunne give et kærligt spark

Knus Pia.

Anmeld

7. januar 2010

Moar'en

Vi har 2 indtil videre, en i stuen og en på førstesal. Det er de her der hængersammen så det skulle være godt. Tør simpelthen ikke andet end at have røgalarmer.

Anmeld

7. januar 2010

Muffinmus

WiitrioeN skriver:

ihh tak da for de utrolig pæne svar...
er så utrolig rørt...
ved slet ikke hvad jeg skal sige, men jeg leger hveken med mit eget liv eller mit barns liv, men søger for at mit hjem er sikkert på alle andre mulige måder, for hvis man starter der er chancerne for band minimale og ja så kan du sku have dine meninger om mig og min familie og dem ser jeg stort på men det handler bare om at søger for ens hjem er sikkert, tjekke at der ikke er nogen slidte lednnger, at kogeplader og oven og lys osv. er slukket og meget meget mere...

og ja en røg alarm er en go idé men det er en lige så god ide at søger for at ens hjem er sikkert og det er da et sted at starte og så kan du sådan set have dine meninger om mig og hvis du syntes jeg er en dårlig mor jamen så værsegod (staves) for det er jeg bestemt IKKE!!

Jamen synes ikke jeg kunne sige sådan noget pæneren desværre..

Det er da lidt det samme som at sige at du ikke bruger autostol til dit store barn fordi DU kører pænt...Altså forstå mig ret i at DU synes du gør hvad du kan for at der ikke sker noget. Men det er jo lige gyldigt, der kan ALTID ske noget.

Og du burde være så skræmt at alle de døde hvert år at du ikke var i tvivl om at du skulle have alamermer senest i morgen. Kan kan jo aksrues ned op tages med på 2 sek.

Så er ikke ond, synes ikke du er en dårlig mor. Men synes det er uansvarlige at man som forældre ikke lige kan tage sig sammen og få de alarmer op. De er SÅ vigtige for dig og din families liv. Og ja, selvfølgelig ville du redde din familie, men ofte når man ingenting fordi det er sent..uaset hvor gode hensigter du havde.

Tror du ikke mormoren ville have reddet sine 2 børnebørn hun passede hvis hun kunne???? det kunne hun bare ikke, hun var selv tæt på at dø, og de 2 engle vågnede bare aldrig igen.

Der er ingen undskylding der dur, hverken at i lige er flyttet eller skal flytte.

Skynbd dig nu abre at få dem købt og vær glad for at du så har gjort din pligt som ansvarlig borger i det dnaske land..og det mest fornuftige naturligvis.

Så nej, stempler dig ikke, men din undskyldning redder intet liv, tager dem kun.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.