Afstemning: Har I én til flere røgalarm i huset....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2010

BK

WiitrioeN skriver:

nej desværre men da vi bor i en lejlighed mener jeg ikke det er vores ansvar at sætte rødalarmer op det bude være op til vores udlejer...

Men ønsker helt klart en til flere røgalarmer

Jo det er dit ansvar... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

Dictes mor

Vi har en i hvert rum, og to i store rum eller de værelser, der har hemse, og det er de der elektrisk forbundende så de sidder i et kædesystem rundt i hele huset. Jeg mener faktisk at have hørt, at de er lovpligtige i nybyg og ved ombygning, altså når man bygger så meget, at man skal have tilladelse fra kommunen, men det er jeg ikke helt sikker på. VI er i hvert fald godt dækket ind, hvis der skulle ske noget.

Anmeld

7. januar 2010

Muffinmus

nej desværre men da vi bor i en lejlighed mener jeg ikke det er vores ansvar at sætte rødalarmer op det bude være op til vores udlejer...

Kan kun undre mig over din indstilling til det?????????????????

Hvordan filan kan du se dit eget liv og dit barns liv som ejendommens ansvar???

Det kan da på alle måder KUN være dit ansvart at der ALTID er alarmer i dit hjem. Hvadenten du lejer eller ejer.

Kunne simpelthen ikke drømme om at sætte min families liv på spil for sølle 100 kr fordi man mener andre skal betale??

Det er den ultimative dårligste indstilling til alarmer jeg har mødt so far.

Få da de alarmer sat op, de KAN redde liv, og hvis din famlie dør i en brand kan du sgu ikke sige til selskabet det var deres skyld.

Super dårlig grund og kan slet ikke forså du kan have den holdnng til menneske liv. SLØSERI!

'Ja, undskyld min harme, men har du nogen ide om hvor mange børn der omkommer i brande, hvor mangefamilier der må lade livet fordi de ikke gad sætte alarmer op?????

Nå, men hvis du ønsker alamer synes jeg du skulle smutte ud og købe dem, den kan da kun gå for langsomt.

Men 2 for neden og 2 for oven.Kostede i alt 130 kr!

Anmeld

7. januar 2010

Dictes mor

Jeg tjekkede lige op på det, og det er rent faktisk et lov krav at have brandalarmer i etageejendomme og nybyggeri, hvorfor det ikke er i alle boliger forstår jeg ikke. Og det skal være de elektroniske, som hænger sammen i system.

Nyt lovkrav om røgalarmer i alle nye boliger

Fra 1. december 2004 skal alle nybyggede boliger og etageejendomme mv. forsynes med røgmeldere, der er tilsluttet bygningens elinstallation.
http://www.foerstehjaelp.dk/cm242/

Anmeld

7. januar 2010

Corn

Pia. skriver:

(ARR MAN IKKE KAN RETTE I OVERSKRIFTEN!!! - HÅBER I FORSTÅR)

Så lige i nyhederne til aften hvor mange mennesker der ingen røgalarmer har...

Nu arbejder min far som brandmand, så ved jo hvor nyttig sådan en lille fætter kan være og hvor mange menneskeliv den reder hvert år, derfor er det her i huset en selvfølge at de er her i ALLE rum... Og mine børn kom ikke ned og sov i deres fars nye (gamle) hus før de var sat op.

HAR I RØGALARMER I HUSET/LEJLIGHEDEN? JA/NEJ ?

Vi har et utal af røgalarmer.

Manden min er brandmand og det var det første projekt han gik igang med, da vi flyttede ind. Så vi har i gangen udenfor køkken, i underetage-loftet lige ved trappen, samt i toppen af trappe-gangen. Vi har i gangen ud til bryggers, vi har.. og .... og ... og...

Jeg aner ikke hvor mange vi er oppe på

Men vi har også brændselsfyr, og når der er ild "i huset" er manden da først obs på røg

Vi har desuden haft tre elektriske brande i mellem etagerne, så vi er rigtig glade for vores alarmer.

Majken 14+6

Anmeld

7. januar 2010

LouiseNielsen

WiitrioeN skriver:

Hva pokker e det for en holdning af have???  Ja undskyld mig, men du mener simpelthen ikke det er dit ansvar at redde dit barn/familie fra en brand, hvis du kan gøre det ved at købe en røgalarm?

Din udlejer burde måske have det i sin ejendom, ja... Men det er der ikke, også bør man selv lette røven og få dem købt....

Kan slet ikke forstå din tankegang.....

Anmeld

7. januar 2010

LouiseNielsen

Ja, vi har røgalarmer.....

Jeg er datter af en brandmand, så jeg har hørt RIGTIG mange historie hvor en alarm har været med til at redde liv, dog har jeg også hørt næsten lige så mange hvor det ikke at have en alarm har kostet liv....

Jeg syntes ikke der findes nogen som helst lovlig undskyldning for ikke at have røgalamer i sit hus. Hva enden om man bruger den med manden ikke lige har fået det gjort, at man snart skal flytte, eller hvad det nu må være! Der kan lige så godt opstå brand i morgen i den nuværende lejlighed som der kan i den nye når du er flyttet, hvorfor ta chancen bare fordi man ikke gider sætte dem op inden? Og den med at den går i gang over ingenting (fx mados) Tjaa hva så? Kan godt ske det er træls, men hellere den går igang en gang for meget end den slet ikke går i gang fordi man har pillet den ned.....

Jeg mener det er sløseri at man ikke sætter alarmer op, og jeg kan slet ikke forstå man kan lade være!

Anmeld

7. januar 2010

LotteGabriella

Pia. skriver:

(ARR MAN IKKE KAN RETTE I OVERSKRIFTEN!!! - HÅBER I FORSTÅR)

Så lige i nyhederne til aften hvor mange mennesker der ingen røgalarmer har...

Nu arbejder min far som brandmand, så ved jo hvor nyttig sådan en lille fætter kan være og hvor mange menneskeliv den reder hvert år, derfor er det her i huset en selvfølge at de er her i ALLE rum... Og mine børn kom ikke ned og sov i deres fars nye (gamle) hus før de var sat op.

HAR I RØGALARMER I HUSET/LEJLIGHEDEN? JA/NEJ ?

vi har 2...en i hver halvdel af huset

Anmeld

7. januar 2010

LotteGabriella

har lige opdaget at vi har 3 i stedet for 2...1 i stuen og 1 ved vores soveværelse og 1 ved Daniellas værelse

Anmeld

7. januar 2010

Mimbi

Selvfølgeligt har vi brandalarm !!! alt andet er totalt uansvarligt !!

Det første jeg gjorde da jeg flytte ud fra min exmand var at købe en brandalarm, min søn fik ikke lov at komme ind i en lejlighed uden brandalarm, vis vi nu skulle vær så uheldige at der skulle komme ild i vores lejligehed inden jeg havde fået brandalarmen op

Jeg har godtnokk kun 1, men vores lejlighed er så lille at der ikke er brug for mere end 1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.