Afstemning: Har I én til flere røgalarm i huset....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2010

4xGreve

MariaE skriver:

Kan kun undre mig over din indstilling til det?????????????????

Hvordan filan kan du se dit eget liv og dit barns liv som ejendommens ansvar???

Det kan da på alle måder KUN være dit ansvart at der ALTID er alarmer i dit hjem. Hvadenten du lejer eller ejer.

Kunne simpelthen ikke drømme om at sætte min families liv på spil for sølle 100 kr fordi man mener andre skal betale??

Det er den ultimative dårligste indstilling til alarmer jeg har mødt so far.

Få da de alarmer sat op, de KAN redde liv, og hvis din famlie dør i en brand kan du sgu ikke sige til selskabet det var deres skyld.

Super dårlig grund og kan slet ikke forså du kan have den holdnng til menneske liv. SLØSERI!

'Ja, undskyld min harme, men har du nogen ide om hvor mange børn der omkommer i brande, hvor mangefamilier der må lade livet fordi de ikke gad sætte alarmer op?????

Nå, men hvis du ønsker alamer synes jeg du skulle smutte ud og købe dem, den kan da kun gå for langsomt.

Men 2 for neden og 2 for oven.Kostede i alt 130 kr!

ihh tak da for de utrolig pæne svar...
er så utrolig rørt...
ved slet ikke hvad jeg skal sige, men jeg leger hveken med mit eget liv eller mit barns liv, men søger for at mit hjem er sikkert på alle andre mulige måder, for hvis man starter der er chancerne for band minimale og ja så kan du sku have dine meninger om mig og min familie og dem ser jeg stort på men det handler bare om at søger for ens hjem er sikkert, tjekke at der ikke er nogen slidte lednnger, at kogeplader og oven og lys osv. er slukket og meget meget mere...

og ja en røg alarm er en go idé men det er en lige så god ide at søger for at ens hjem er sikkert og det er da et sted at starte og så kan du sådan set have dine meninger om mig og hvis du syntes jeg er en dårlig mor jamen så værsegod (staves) for det er jeg bestemt IKKE!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

Pia.

WiitrioeN skriver:

nej desværre men da vi bor i en lejlighed mener jeg ikke det er vores ansvar at sætte rødalarmer op det bude være op til vores udlejer...

Men ønsker helt klart en til flere røgalarmer

Uha, det er virkelig farligt at tænke sådan... En ting er at du ikke mener at det er jeres ansvar at sætte dem op - men en anden ting er det ansvar du må føle over for din lille familie ... Her kan man vist ikke sætte det op i penge - for dyre er de virkelig ikke, men de kan rede jeres liv en dag og så er du nok ligeglad med hvem der har betalt de små 100 kr. sådan et par stykker koster...

Giv du dig selv en lille gave i eftermiddag i form af et par røgalarmer.

Knus Pia.

Anmeld

7. januar 2010

LouiseNielsen

WiitrioeN skriver:

er så utrolig rørt...
ved slet ikke hvad jeg skal sige, men jeg leger hveken med mit eget liv eller mit barns liv, men søger for at mit hjem er sikkert på alle andre mulige måder, for hvis man starter der er chancerne for band minimale og ja så kan du sku have dine meninger om mig og min familie og dem ser jeg stort på men det handler bare om at søger for ens hjem er sikkert, tjekke at der ikke er nogen slidte lednnger, at kogeplader og oven og lys osv. er slukket og meget meget mere...

og ja en røg alarm er en go idé men det er en lige så god ide at søger for at ens hjem er sikkert og det er da et sted at starte og så kan du sådan set have dine meninger om mig og hvis du syntes jeg er en dårlig mor jamen så værsegod (staves) for det er jeg bestemt IKKE!!

Du viljo aldrig kue sikre dig 100% mod at der opstår ild i din lejlighed/hus uanset hvor meget man så prøver....

Tror da alle folk så godt som man nu kan forsøger at have et sikkert hjem, men en brand kan opstå ved mange ting, også ting som man ikke kan sikre sig imod hvor end man gerne ville. Derfor bør alle have røgalarmer i deres hjem....

Har man det ikke, så "leger man med ilden" som et ordsprog så fint lyder.....

Anmeld

7. januar 2010

4xGreve

LouiseLarsen skriver:

Hva pokker e det for en holdning af have???  Ja undskyld mig, men du mener simpelthen ikke det er dit ansvar at redde dit barn/familie fra en brand, hvis du kan gøre det ved at købe en røgalarm?

Din udlejer burde måske have det i sin ejendom, ja... Men det er der ikke, også bør man selv lette røven og få dem købt....

Kan slet ikke forstå din tankegang.....

JA det er mit ansvar at rede mit barns liv og tror mig det skal jeg også nok gøre...

Syntes det er så komplet latterligt at fordi jeg har en anden indstilling til det end i måske har at jeg så lige pludselig er en dårlige og uansvarlig mor og ikke en skid jeg er...

ikke alle ser på det lige ens og ved i hvad jeg er en skide god mor det tager alverdens forhold regler passer på mit barn i hoved og røv osv osv osv.

og nej vi har ikke nogen røg alarm og vil fandme heller ikke sætte nogen op når vi ikke skal bor her ret meget længer så vil jeg sku heller gemme de penge og bruge dem på røgalarmer til det næste sted vi flytter hen...

og i kan have lige præcis den mening om mig i vil og ved i hvad jeg er møg hammerne ligeglade...

Men håber da i får det beder med jer selv over at skive sådan til mig (istedet for f.eks bare at ryste på hovedet og tænke når ja ikke alle er ens) bare fordi jeg ikke deler jeres mening og fordi jeg ikke gider at offer penge på røgalarmer på et hjem hvor jeg ikke skal bo ret meget længer...

Og bar5e for at gøre det klare JEG HVERKEN LEGER ELLER GAMBLER MED MIN DATTERS ELLER MIT EGET LIV  også kan i sådan set behoæde jeres negative og nedladene kommentar for jer selv...!!

Anmeld

7. januar 2010

Pia.

WiitrioeN skriver:

er så utrolig rørt...

Hvad med alt det der sidder til kontakterne - det kan du jo ikke tjekke - der kan gå overgang i ALT - fjernsynet kan pludselig sode og den sod reagere røgalamen også på - hvad med kaffemaskinen, elkedlen, tørretumbleren m.m - alt det kan antænde sig selv også selvom det ikke er gammelt ... Min tørretumbler brændte af imellem jul og nytår - det startede røgalarmen, dog stoppede den selv med at ryge, men hvis nu den ikke havde gjort det og jeg ingen alarmer havde haft så havde det måske været forsent inden jeg opdagede det...

Mine forældres fjernsyn begyndte pludselig en aften at ryge, min far var heldigvis hjemme og hørte røgalarmen og tog det i et nu og smed det i haven - det to 6 sek men der var helt sort bag ved fjernsynet - havde de nu ikke haft en røgalarm så var de måske aldrig kommet ud ...

Man kan IKKE sikre sit hjem 100 % for brand og røg skader - desværre... Nu skriver du at du bor i lejlighed - hvad hvis branden starter hos underboen/naboen - så dør I altså også hvis de heller ingen alarmer har... så er der jo ingen til at advare jer...

Det er jo ikke fordi vi er hårde ved dig, men det er en mærkelig måde du sætter dit og dit barn liv op omkring sikkerhed..

Knus fra Pia.

Anmeld

7. januar 2010

4xGreve

Pia. skriver:

Uha, det er virkelig farligt at tænke sådan... En ting er at du ikke mener at det er jeres ansvar at sætte dem op - men en anden ting er det ansvar du må føle over for din lille familie ... Her kan man vist ikke sætte det op i penge - for dyre er de virkelig ikke, men de kan rede jeres liv en dag og så er du nok ligeglad med hvem der har betalt de små 100 kr. sådan et par stykker koster...

Giv du dig selv en lille gave i eftermiddag i form af et par røgalarmer.

Knus Pia.

tak for det pæne svar.. jeg vil helt vildt gerne ha røg alarmer op og de skal da også op bare ikke her, vi har planer om at flytte meget snart og når vi er flyttet er det det første vi gør det er skam allerede aftalt nemlig også fordi vi syntes det er et mangel og grunden til vi ikke har fået sat nogen op her var egentligt at vi ikke havde tænkt så meget over det,, da vi troede det bare var noget der skulle være der og da vi syntes det stod i vores lejekontrakt at der var det, og nu skal vi snart til at flytte så vi venter og køber nogen til det nye sted.. (tror ihvertfald vi venter, nu går vi lige hele lejligheden igennem og vuder om vi skal ha noegn op med det samme, vi akn jo altid tag dem med, men det har været planen hele tiden)

men altså det ændre stadig ikke på min mening om at sådan noget bare burde være i en lejlighed på udlejerns regning især når det står i vores lejkontrakt men self. skla vi da have nogen op på et tidspunkt og der går heller ikke frygteligt længe men når må vi lige se hvor og hvordan...

Anmeld

7. januar 2010

Pia.

JA det er mit ansvar at rede mit barns liv og tror mig det skal jeg også nok gøre...

Syntes det er så komplet latterligt at fordi jeg har en anden indstilling til det end i måske har at jeg så lige pludselig er en dårlige og uansvarlig mor og ikke en skid jeg er...

ikke alle ser på det lige ens og ved i hvad jeg er en skide god mor det tager alverdens forhold regler passer på mit barn i hoved og røv osv osv osv.

og nej vi har ikke nogen røg alarm og vil fandme heller ikke sætte nogen op når vi ikke skal bor her ret meget længer så vil jeg sku heller gemme de penge og bruge dem på røgalarmer til det næste sted vi flytter hen...

og i kan have lige præcis den mening om mig i vil og ved i hvad jeg er møg hammerne ligeglade...

Men håber da i får det beder med jer selv over at skive sådan til mig (istedet for f.eks bare at ryste på hovedet og tænke når ja ikke alle er ens) bare fordi jeg ikke deler jeres mening og fordi jeg ikke gider at offer penge på røgalarmer på et hjem hvor jeg ikke skal bo ret meget længer...

Og bar5e for at gøre det klare JEG HVERKEN LEGER ELLER GAMBLER MED MIN DATTERS ELLER MIT EGET LIV  også kan i sådan set behoæde jeres negative og nedladene kommentar for jer selv...!!

Uha Uha uha... Det indlæg fortæller jo virkelig du har det skidt og har rigtig dårlig samvittighed - ellers ville du da ikke svare med en sådan tone. se at få købt de alarmer, der er ingen her der overfalder dig - vi er nok nærmest chokket over du ikke har dem på det grundlag du skriver.

Du kan i sidste ende gøre lige hvad du vil med hensyn til din datters sikkerhed og din egen.. men din grund var jo at du ikke mente at du selv skulle sørge for det... - derfor skrev jeg og andre at sikkerhed ikke kunne gøres op i penge.

Hvis der ingen vinduer var i lejligheden og din datter kunne falde ud fra 4 sal - så sad du vel ikke bare og "så på" - det er jo også sikkerhed...

Anmeld

7. januar 2010

LouiseNielsen

WiitrioeN skriver:

Siger ikke at du er en dårlig og uansvarlig mor!

Hvis der i nat skulle ske det frygtelige at en stikkontakt i dit hjem sætter ild til hele huset, så kan du sove dig fra det, også vil jeg æde min gamle hat på at du i morgen og resten af dit liv ikke ville kunne tilgive dig selv hvis din datter mister livet under branden, bare fordi du ikke gad sætte arlarmer op fordi i alligevel snart skal flytte.....

Anmeld

7. januar 2010

Pia.

WiitrioeN skriver:

tak for det pæne svar.. jeg vil helt vildt gerne ha røg alarmer op og de skal da også op bare ikke her, vi har planer om at flytte meget snart og når vi er flyttet er det det første vi gør det er skam allerede aftalt nemlig også fordi vi syntes det er et mangel og grunden til vi ikke har fået sat nogen op her var egentligt at vi ikke havde tænkt så meget over det,, da vi troede det bare var noget der skulle være der og da vi syntes det stod i vores lejekontrakt at der var det, og nu skal vi snart til at flytte så vi venter og køber nogen til det nye sted.. (tror ihvertfald vi venter, nu går vi lige hele lejligheden igennem og vuder om vi skal ha noegn op med det samme, vi akn jo altid tag dem med, men det har været planen hele tiden)

men altså det ændre stadig ikke på min mening om at sådan noget bare burde være i en lejlighed på udlejerns regning især når det står i vores lejkontrakt men self. skla vi da have nogen op på et tidspunkt og der går heller ikke frygteligt længe men når må vi lige se hvor og hvordan...

Meget enig, jeg syntes også at de skal sørge for den slags ting - der er vi meget enige... jeg bor også til leje, og det kunne da være lækkert hvis de ville sætte røgalarmer op her også, men det gør jo ikke at jeg dropper dem jo ikke fordi de ikke kommer med dem...

Håber I får sat det op når I flytter...

Knus Pia.

Anmeld

7. januar 2010

4xGreve

Pia. skriver:

Hvad med alt det der sidder til kontakterne - det kan du jo ikke tjekke - der kan gå overgang i ALT - fjernsynet kan pludselig sode og den sod reagere røgalamen også på - hvad med kaffemaskinen, elkedlen, tørretumbleren m.m - alt det kan antænde sig selv også selvom det ikke er gammelt ... Min tørretumbler brændte af imellem jul og nytår - det startede røgalarmen, dog stoppede den selv med at ryge, men hvis nu den ikke havde gjort det og jeg ingen alarmer havde haft så havde det måske været forsent inden jeg opdagede det...

Mine forældres fjernsyn begyndte pludselig en aften at ryge, min far var heldigvis hjemme og hørte røgalarmen og tog det i et nu og smed det i haven - det to 6 sek men der var helt sort bag ved fjernsynet - havde de nu ikke haft en røgalarm så var de måske aldrig kommet ud ...

Man kan IKKE sikre sit hjem 100 % for brand og røg skader - desværre... Nu skriver du at du bor i lejlighed - hvad hvis branden starter hos underboen/naboen - så dør I altså også hvis de heller ingen alarmer har... så er der jo ingen til at advare jer...

Det er jo ikke fordi vi er hårde ved dig, men det er en mærkelig måde du sætter dit og dit barn liv op omkring sikkerhed..

Knus fra Pia.

altså nu kan jeg jo ikke bestemme hvad underboen har, eller naboen, men en ting er sikkert vores lejlighed er så lille og tingen er kun tændt når vi er i nærheden af dem ellers er de slukket på kontakten...

Jeg gør ikke mit barns liv op i det her på ingen måder, for hun er megt mere værd end et par latterlige røg alarmer, hun kan ikke vuders på den måde, for prøv at tænk over dte, så er det jo ikke kun røg alarmer vi mangler her hvis vi skal gør vores børns liv op i det, det er også folk der ryger i hjemmet og udsætter sine børn for det, børn der har snorre i tøjet som de kan blive kvalt i, folk der har for små ting i hjemmet som børnen putter i munden og blliver kvalt i osv osv osv. og INGEN af de ting har vi her hjemme og der er jo mange andre ting, de folk gambler jo også med deres børns liv og udsætter dem for skade ved e.eks og ryge og den beslutning tager de på deres børns vegne og bekostninger osv. så ja jeg har ikke røg alarmer men jeg har så mange andre for anstaltninger osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.