Frustrationsindlæg - læsning frivilligt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

984 visninger
23 svar
0 synes godt om
1. januar 2010

Helle30

Jeg er så lykkelig over en veloverstået jul og en fantastisk ustresset nytårsaften i går. Fik kun 3 timers søvn i nat, men havde heldigvis kun drukket 1 glas vin og så skålet med champagnen, så det var ikke tømmermænd, der tyngede.

Vores gæster hjalp med at rydde op og støvsuge elendige bordbombeindhold op - vi spiste morgenmad - og gutterne gik i laden for at drikke en øl (det skulle ophæve virkningen af dem de drak i går) . Alt var som det er hvert år - men så ringede min far.

Han var på vej afsted efter ambulancen med min mor. Hun har været indlagt flere gange pga. dårlige lunger. Dels pga. rygning - dels pga. en lungebetændelse for 5 år siden, som hun ikke ville anerkende og derfor besvimede og fik hjertestop i forbindelse med. De som deltog i sommerfesten hér sidste sommer vil huske, at hun også den aften blev indlagt.

De seneste par måneder er hun blevet dårligere og dårligere. Vores dejlige læge har vredet sig selv for at finde medicin og træningsøvelser, men min mor gider ingen af delene. Hun sidder bare i sin lænestol og kigger i retning af fjernsynet.  Ja, det gør hun jo så ikke nu. Far ringede og fortalte kort, at han havde ringet efter en ambulance, da hun knapt kunne trække vejret og havde antaget en meget bleg kulør.

Min mor er pensioneret oversygeplejerske, og hun kan udmærket vurdere, når hun er så syg, at andre må tage over - men hun siger ikke noget.  Det er bare ikke til at holde ud. Min far er pensioneret falckredder, så han han tager måske også lidt lettere på sådan noget som sygdom.... Han har jo til enhver tid set noget, der var værre.

Og jeg ved ikke, hvad jeg skal føle. Hun har været syg i flere år nu, og hun er på ilt hele tiden. Jeg skal virkelig strenge mig an for at finde et emne, hun gider tale om - og jeg gider nærmest ikke dreje ind, hvis jeg kan se at bilen (dvs. min far) ikke er hjemme. Hun er en voldsom belastning for min far. Min bror og jeg har konfronteret ham hver for sig og forslået at søge om hjælp til badning mv. men det vil han ikke være med til. Mine forældre har et kæmpe stort hus og en kæmpe have. Nu er det min far der står for alt. Rengøring, madlavning, tøjvask - ALT. Men han vil ikke høre tale om hjælp.

Han er så utrolig frisk og rørig, og han elsker at kommer herud på "farmen" og hjælpe os med alt muligt. Han fejler intet og gør sit yderste for at nyde os og Sofie + Louise, når han er her.

Der er kun én vej for min mor, må jeg nok erkende - og jeg kan næsten ikke holde ud at skrive det - men jeg er begyndt at ønske, at hun snart måtte få fred.

Nu sidder jeg hér og venter. Jeg vil ikke bare køre til hospitalet, for jeg er snotforkølet og vil ikke smitte. Desuden aner jeg ikke, hvilken afdeling min mor ligger på.

Nå - det gav nok hverken mening eller hale - eller hvad man siger. Jeg havde bare lige brug for at  komme ud med det og sidde og tude lidt over tasterne. Manden sover på sofaen - og jeg burde faktisk også prøve at få lidt hvile.

I skal ihvertfald have godt nytår allesammen. Jeg sætter pris på dét jeg ved - at nogle af jer vil sende mig et venligt skulderklap - og de fleste vil læse, hvad jeg har skrevet.

Knus til jer alle fra Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2010

Millebasse

Vil bare lige skrive til dig at jeg har læst det.. Men ved ærlig talt ikke lige hvad jeg skal skrive som vil kunne hjælpe andet end at sende en

Camilla

Anmeld

1. januar 2010

Muffinmus

kæmpe kram..

Kan slet ikke forestille mig at komme så langt ud at jeg ville ønske min mor døde..også selv om hun fik fred. Men hun er jo også rask og rørig.

Men godt forstå du er fustreret, for din mors liv er jo ikke hvad det har været. Ingen af jer får glæde af hende sådan som hun er nu, mindst af alt hende selv. Og selv om hun ikke reagere meget på sin sygdom ved hun inderst inde godt hvor det bærer hen, måske magter hun i virkeligheden heller ikke ret meget mere.

Håber at...ja, hvad dælen skal jeg lige skrive der.. håber at alt går ok, altså at HUN får det som hun vil have det, også selv om det måske ender i farvel i sidste ende.

Anmeld

1. januar 2010

heaven

- øv Helle!!!! det er så frustrende at stå på sidelinien når sådan noget sker, øv øv..... ved ikke helt hvad jeg skal skrive, ville bare lige sige jeg har læst dit indlæg, og sender en stoooor krammer i din retning....

Jannie

Anmeld

1. januar 2010

Susan1978

som tillæg til SMS, så får du også en kæmpe krammer her..  og sig til hvis der er noget jeg kan gøre ik.

Anmeld

1. januar 2010

..

Vil bare lige sige at jeg forstår dig, føler med dig og sender dig et stort

Anmeld

1. januar 2010

Louise mortil4

Susan1978 skriver:

som tillæg til SMS, så får du også en kæmpe krammer her..  og sig til hvis der er noget jeg kan gøre ik.

ahh hvor gør det mig ondt for jer alle sammen.

Ved slet ikke hva jeg skal skrive, men sender dig et kæmpe  og en masse tanker.

Anmeld

1. januar 2010

Helle30

Nå - så fik jeg en update fra min far. Min mor er blevet indlagt på intensiv med maske (ligesom astmabørn, bare konstant - maske med vensulin- hedder det vidst). Hun er ikke ved bevidsthed. Nu  skal jeg vidst op og have lidt søvn. Håber jeg er snotfri i morgen, så jeg kan komme ud til hende.

Tak for jeres søde ord. I er guld værd.

- Helle

Anmeld

1. januar 2010

Anja

Lyder virkeligt hårdt, Helle.

Anmeld

1. januar 2010

Rasmine

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.