En gammeldags røvfuld!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2009

Susan1978

jeg er gammeldags opdraget og med en far der var og er i militæret.. så det var dælme kæft trit og retning og jeg har både fået lussinger og røvfulde..  dog ik som min halvbror som var direkte provokerende og tit selv skyld i det.

Jeg har på dette grundlag sagt til mig selv at sådan skal mine børn ikke opdrages.

men når det er sagt, så skal jeg love for at jeg da får revet dem i armene.. slæbt dem ud og sat dem hårdt ned på trappen, råbt meget højt af dem, og en enkel gang drev Ea mig så langt ud at jeg nærmest smed med hende..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2009

Siber

et  dask i røven er ikke så synligt (hvis der kommer mærker) som hvis man fik et dask i ansigtet?

Knus Siber, der ikke er historiker!

Anmeld

22. december 2009

..

Hyner skriver:

Ja nu er det jo ikke fordi at jeg vil høvle hende over knæet og slå ufattelige gange i enden, men bare sådan et forskrækkelses dask der kan mærkes ville nok ikke skade. Men jeg tror ved gud grød ikke det er dicederet ULOVLIG at give sit barn en i nummeren for dårlig opførsel!!! Tværtimod tror jeg da bare det er en "lettelse" for nogen af de ældre at se der bliver handlet som forældre i dag og ikke bare står og ser på ens unger bliver sat bag lås og slå.... Måske er det forkert ordvalg og vil muligvis støde nogen( hvilket jeg gerne vil undskylde på forhånd) Men jeg mener bare at det er vores pligt som forældre at vide nogenlunde om hvad vores unger går og laver både nu og i fremtiden... Jeg ville da ærge mig selv ihjel hvis Emma går hen i det kriminelle fordi jeg ikke har sat hende på plads fra starten og givet hende en retningslinie for hvad man gør og ikke gør...

Hva det for meget sagt???

Henriette -rimelig gammeldags indstillet opdraget..

Øhm, bliver altså lidt rystet over hvad du skriver..

Et barn ender da netop bag lås og slå hvis man slår det.. Så lærer barnet jo at når man bliver frustreret/sur/magtesløs så skal man bare bare slå frem for at tale sig ud af det eller at gå sin vej indtil man er faldet ned og kan håntere situationen konstruktivt..

Kan ikke helt forstå hvad det skal gøre af godt at slå? Jeg har fået røvfuld da jeg var barn og det var da helt sikkert fordi min far ikke kunne styre sit temperament. HVIS jeg nogensinde skulle komme så langt ud at jeg slog, så ville jeg helt sikker give mit barn en undskyldning bagefter over at jeg ikke kunne styre mig..

Anmeld

22. december 2009

Rasmine

Hyner skriver:

Ja nu er det jo ikke fordi at jeg vil høvle hende over knæet og slå ufattelige gange i enden, men bare sådan et forskrækkelses dask der kan mærkes ville nok ikke skade. Men jeg tror ved gud grød ikke det er dicederet ULOVLIG at give sit barn en i nummeren for dårlig opførsel!!! Tværtimod tror jeg da bare det er en "lettelse" for nogen af de ældre at se der bliver handlet som forældre i dag og ikke bare står og ser på ens unger bliver sat bag lås og slå.... Måske er det forkert ordvalg og vil muligvis støde nogen( hvilket jeg gerne vil undskylde på forhånd) Men jeg mener bare at det er vores pligt som forældre at vide nogenlunde om hvad vores unger går og laver både nu og i fremtiden... Jeg ville da ærge mig selv ihjel hvis Emma går hen i det kriminelle fordi jeg ikke har sat hende på plads fra starten og givet hende en retningslinie for hvad man gør og ikke gør...

Hva det for meget sagt???

Henriette -rimelig gammeldags indstillet opdraget..

Jo, det ER forbudt at give en røvfuld. Revselsretten er afskaffet i 1997!

Anmeld

22. december 2009

Rasmine

Macrolf skriver:

Øhm, bliver altså lidt rystet over hvad du skriver..

Et barn ender da netop bag lås og slå hvis man slår det.. Så lærer barnet jo at når man bliver frustreret/sur/magtesløs så skal man bare bare slå frem for at tale sig ud af det eller at gå sin vej indtil man er faldet ned og kan håntere situationen konstruktivt..

Kan ikke helt forstå hvad det skal gøre af godt at slå? Jeg har fået røvfuld da jeg var barn og det var da helt sikkert fordi min far ikke kunne styre sit temperament. HVIS jeg nogensinde skulle komme så langt ud at jeg slog, så ville jeg helt sikker give mit barn en undskyldning bagefter over at jeg ikke kunne styre mig..

Jeg tror også at børn som lærer at vold er vejen frem, tager det med sig...

Dermed ikke sagt at fordi nogen har fået en enkelt lussing eller røvfuld, da de var barn, går rundt og slår den dag idag.

Anmeld

22. december 2009

Rasmine

Siber skriver:

et  dask i røven er ikke så synligt (hvis der kommer mærker) som hvis man fik et dask i ansigtet?

Knus Siber, der ikke er historiker!

Hvad mener du?

Anmeld

22. december 2009

heaven

Mebach skriver:

Hvad mener du?

hun analyserer på hvorfor det lige er i røven man slår??

Anmeld

22. december 2009

Rasmine

heaven skriver:

Nåe...

Anmeld

22. december 2009

heaven

Mebach skriver:

Nåe...

nemllig ja

Anmeld

22. december 2009

Siber

heaven skriver:

yes det er lige det jeg gør! Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.