Scanninger, hvor mange??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.694 visninger
70 svar
0 synes godt om
12. december 2009

MorTilSnartFire <3

Hej

Jeg ville bare høre om der er nogen som ved hvor mange scanninger, man egentlig kommer til?

Jeg har været til NF i uge 12. og MD i uge 18. Og en ekstra i uge 10., men det var fordi vi troede jeg var længere henne.

Jeg hører hele tiden at nu har de været til den scanning og den scanning og jeg føler lidt snydt?

Er det rigtigt jeg ikke skal til flere scanninger? Jeg er i uge 29. nu

Knus Sabrina 28+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2009

LRJ

Sabrina17 skriver:

Hej

Jeg ville bare høre om der er nogen som ved hvor mange scanninger, man egentlig kommer til?

Jeg har været til NF i uge 12. og MD i uge 18. Og en ekstra i uge 10., men det var fordi vi troede jeg var længere henne.

Jeg hører hele tiden at nu har de været til den scanning og den scanning og jeg føler lidt snydt?

Er det rigtigt jeg ikke skal til flere scanninger? Jeg er i uge 29. nu

Knus Sabrina 28+3

Jeg har li fået min indkaldelse til jeg skal der ind igen i uge 27 ( 26+0), og har en mere i uge 35.

Men læste inde på graviditet-og-barn.dk at det er min. 2 scanninger man kommer til, og det er det sygehus du skal føde på der afgør hvor mange du får

Anmeld

12. december 2009

frk andreasen

jeg skal til en scanning mere i uge 32 og igen i uge 36. men det er fordi min moderkage er lavliggende og så de skal se om jeg kan føde alm eller skal have ks. har fået 3 ekstra scanninger efter nf og md scanningen fordi jeg blødte...

kram tanja 25+6

Anmeld

12. december 2009

MorTilSnartFire <3

frk andreasen skriver:

jeg skal til en scanning mere i uge 32 og igen i uge 36. men det er fordi min moderkage er lavliggende og så de skal se om jeg kan føde alm eller skal have ks. har fået 3 ekstra scanninger efter nf og md scanningen fordi jeg blødte...

kram tanja 25+6

Okay, så hvis ikke du havde det med moderkagen og blødte, skulle du egentlig kun have fået NF og MD?? Tror jeg bliver nødt til at spørge min jordmoder her d.21 Synes bare det er underligt at andre får så mange scanninger, når der ikke er "en grund", og jeg skal "nøjes"

Anmeld

12. december 2009

frk andreasen

Sabrina17 skriver:

Okay, så hvis ikke du havde det med moderkagen og blødte, skulle du egentlig kun have fået NF og MD?? Tror jeg bliver nødt til at spørge min jordmoder her d.21 Synes bare det er underligt at andre får så mange scanninger, når der ikke er "en grund", og jeg skal "nøjes"

ja det skulle jeg....

men i min første graviditet fik jeg 3? fik også en i uge 24 eller uge 27 kan ikke huske det... men det var fordi de troede hun var for lille... men det var hun så ikke

Anmeld

12. december 2009

MorTilSnartFire <3

frk andreasen skriver:

ja det skulle jeg....

men i min første graviditet fik jeg 3? fik også en i uge 24 eller uge 27 kan ikke huske det... men det var fordi de troede hun var for lille... men det var hun så ikke

Hmm okay Jeg må se hvad min jordmoder siger til det så .. Blev bare lige lidt, tænk hvis de havde glemt mig

Anmeld

12. december 2009

Anne85

Som helt "normal" gravid får man kun 2 scanninger... jeg kan også huske at jg syntesdet var vildt unedrligt sidst at vi fra vi var til MD i uge 18 overhovedet ikke skulle se vores lille baby mere før han kom til verden. Så vi endte med at købe os til en kønsscanning + en 3D (som blev til 3 x 3D ford han ikk gad ligge så vi kunne få et godt billede )

Denne gang har vi allerede været til 3 scanninger.. to tryghedsscanninger som vi selv har betalt os til + en på sygehuset fordi min læge mistænkte graviditet uden for livmoderen... Så er der NF om en uge og MD i februar, men derudovr har vi bestilt tid til en kønsscanning på privatklinik i januar... og så skal jeg helt sikkert også ha 3d igen

Så glæd dig over at du har en graviditet uden problemer og derfor ikke skal til ekstra scanninger... men køb dig istedet til en masse hygge scanninger

Anmeld

12. december 2009

MorTilSnartFire <3

Anne85 skriver:

Som helt "normal" gravid får man kun 2 scanninger... jeg kan også huske at jg syntesdet var vildt unedrligt sidst at vi fra vi var til MD i uge 18 overhovedet ikke skulle se vores lille baby mere før han kom til verden. Så vi endte med at købe os til en kønsscanning + en 3D (som blev til 3 x 3D ford han ikk gad ligge så vi kunne få et godt billede )

Denne gang har vi allerede været til 3 scanninger.. to tryghedsscanninger som vi selv har betalt os til + en på sygehuset fordi min læge mistænkte graviditet uden for livmoderen... Så er der NF om en uge og MD i februar, men derudovr har vi bestilt tid til en kønsscanning på privatklinik i januar... og så skal jeg helt sikkert også ha 3d igen

Så glæd dig over at du har en graviditet uden problemer og derfor ikke skal til ekstra scanninger... men køb dig istedet til en masse hygge scanninger

Jeg har godt overvejet sådan en 3D-4D scanning, men et eller andet sted, synes jeg det er for sent nu... Der er jo ikke såååh forfærdelig længe til han er her.. Men går skam og overvejer det

Hvor mange billeder får man ud af det?

Anmeld

12. december 2009

Anne85

Det er nok forskelligt, men vi fik en helt stak + en dvd  Det er sjovt at have her bagefter synes jeg... og det var skønt at se ham derinde så mange gange

Anmeld

12. december 2009

MorTilSnartFire <3

Anne85 skriver:

Det er nok forskelligt, men vi fik en helt stak + en dvd  Det er sjovt at have her bagefter synes jeg... og det var skønt at se ham derinde så mange gange

Uhh... En helt stak? Nu må jeg nok igang med at snakke med manden om det så Hihi... Hvor foregår det henne? På sygehuset eller på en privatklinik? Og er der lang ventetid? Betaler man kontant sådan et sted?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.