Først - har vist aldrig fået sagt tillykke med lillebror. Så hermed kæmpe tillykke.
Malthe er jo også december barn og de bliver altså mere syge end vores sommerbørn. Malthe var 14 dage gammel, da han fik RS-virus - en kæmpe omgang forkølelse/snot/slim/feber/hoste big time som Iza havde med hjem fra vuggestuen. Vi var nødt til at blive indlagt i 8 dage, hvor han skulle suges, fik sonde og fik lagt c-pap, så han kunne trække vejret ordentligt. Jeg var så bange. Men som sygeplejersken sagde til mig på hospitalet, så kommer de igennem det. De er stærkere end man tror.
Det kan jo også være, lillebror slet ikke får noget - han er jo godt rustet fra dig med antistoffer endnu.
Det, du skal reagere på i forhold til tegn er manglende appetit. Vil de ikke spise som så små, så skal man reagere, for det er et basalt behov, som instinktivt bare kører, når man er så lille. Så længe han spiser, ikke virker meget sløv og tisser, så er den ikke helt gal.
Rigtig god bedring med Nova Maria - hvor vildt hun aldrig har været syg før - hun må have et jernhelbred.
/Jeanette, med meget stor erfaring med syge børn.
ÅÅÅÅH, jeg kan godt huske det med Malthe!! Fy, for en omgang, det var!
Det, der var rart ved, at du lige mindede mig om det, var, at jeg lige blev mindet om, at de er stærkere end man tror og at de rent faktisk mestensdels overlever den slags, for i mit hoved var han allerede død og begravet. 
Netop pga, at han er vinterbarn og dreng, som jo skulle være de aller svageste af alle spædbørn, så jeg kunne slet ikke forestille mig andet udkomme end det værste af alt. 
Så TUSIND TAK for lige at minde mig om, at der er andre resultater af sygdom end det. 
Og forresten: Du kan også tro, vi er lykkelige for hendes helbred!! Hold op, hvor jeg gyser og føler med jer, når jeres små er syge, for for hulan, hvor må det altså være rædselsfuldt at sidde der og ingenting kunne gøre. Specielt imens de har været så små, at de intet har kunnet sige, om hvor og hvordan det gør ondt.
Knus Birgitte