Ååh altså... Panik og paranoia

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2009

Nadi

Åh Birgitte, først rigtig god bedring til Nova Maria. Håber det er noget som bare går i sig selv igen og ikke smitter Lillebror.

Oliver havde en tur her for et pa uger siden, han var drøn varm og kastede op. Det var ikke influenza og det gik hurtigt over igen.

Jeg håber du får sovet ud, så du har kræfte og overskud til at ta dig af dem begge to.

fra mig til dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2009

birgittemarie

Tusind, tusind tak alle guldklumpepiger!!! Michael tog til lægen med hende i morges og han sagde, det bare var en forkølelse og hun er heller ikke så varm i dag, at vi har taget hendes temp.

Jeg skriver lige senere til jer hver i sær, for vi skal skynde os til hørescreening med lillebror nu, så I skal bare vide, at jeg er så glad for jeres svar og de har beroliget meget!

Og Bacon: Du kan regne med, at jeg er hormonella!

Stort knus fra Birgitte

Anmeld

11. december 2009

Millebasse

God bedring med hende, BM

Det lyder som om at det er på retur igen og selvf. bliver man bekymret for sådan et lille pus som lillebror

Anmeld

12. december 2009

Rasmine

How goes?

Anmeld

13. december 2009

birgittemarie

Lise skriver:

Stakkels BM og stakkels NM..

Der er noget omgangssyge igang pt. Jeg ved der er flere her fra juli-gruppen, Simon inklusiv, der har haft pludselig feber+opkast indefor de seneste par uger. Simon havde det for en uge siden, og kastede op to gange indenfor et døgn, og havde høj feber i det han kastede op. Og så gik det over igen...

God bedring til jer - håber i alle har det bedre idag

SÅ kunne jeg være her! Tusind tak for opmuntringen! Det var virkelig rart at læse, at det var præcis det samme Simon gjorde - med den høje feber lige omkring opkastningen og så væk igen.

Jeg lagde godt mærke til, at I alle sammen var syge for ikke så længe siden og jeg gøs grundigt over det.

Michael tog til læge med hende dagen efter og han kiggede på hende og sagde, det bare var en forkølelsesvirus, så det var rart at høre, det ikke var meningitis, som jeg selvfølgelig havde pisket det op til...

Om aftenen fik hun lidt feber igen og dagen efter var hun helt sig selv igen.

Og lillebror er stadig rask.

Knus Birgitte

Anmeld

13. december 2009

birgittemarie

ivfmarie skriver:

Øv øsse søde ven!

Stakkel NM og mor! Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige.. Det behøver jo ikke være noget der smitter. Sørg for god hygiejne, måske kan I undgå lidt på den måde.

Men ellers vil jeg bare være rigtig plat og sige:

Velkommen til fler-børnsklubben, klubben hvor sygdom ALTID kommer dobbelt op, og gerne lidt tidsforskudt . Og oftes med den bonus at mor (der var stærk nok til at modstå første smitteangreb) går ned med flaget når børnene er ved at være oppe!

God bedring til alle - forsøg at holde dig munter.. det er den bedste medicin!

Tusind tak for trøst! Og jeg synes virkelig, I alle sammen har talt rigtig, rigtig pænt til mig i betragtning af mit hysteri over en simpel influenza.  

Og rådet med munterheden er bestemt godt!

Knus Birgitte

Anmeld

13. december 2009

birgittemarie

Kaufie skriver:

Øv for den - kan godt forstå din frustration, som garanteret ikke bliver mindre når man er i søvnunderskud....

Men er der ikke noget med, at de helt små jo stadig har del i morens imunforsvar - I og med I har delt blod i 9 mdr - men også gennem brystmælken?

for at lillebror slipper helt og at NM hurtigt er på benene igen.

Tusind tak for god bedringen og for at minde mig om også, at lillebror vist langt hen ad vejen er beskyttet af mit immunforsvar de første måneder! Det var virkelig godt, du skrev det; det hjalp betragteligt på mit humør!

Og så var det altså også rigtig rart, at I var så mange, som godt kunne huske og forstå, hvor hys, man er - eller jeg er i hvert fald - når man lige har født og ikke får nok søvn. Det havde jeg glemt.

Knus Birgitte

Anmeld

13. december 2009

birgittemarie

Først - har vist aldrig fået sagt tillykke med lillebror. Så hermed kæmpe tillykke.

Malthe er jo også december barn og de bliver altså mere syge end vores sommerbørn. Malthe var 14 dage gammel, da han fik RS-virus - en kæmpe omgang forkølelse/snot/slim/feber/hoste big time som Iza havde med hjem fra vuggestuen. Vi var nødt til at blive indlagt i 8 dage, hvor han skulle suges, fik sonde og fik lagt c-pap, så han kunne trække vejret ordentligt. Jeg var så bange. Men som sygeplejersken sagde til mig på hospitalet, så kommer de igennem det. De er stærkere end man tror. 

Det kan jo også være, lillebror slet ikke får noget - han er jo godt rustet fra dig med antistoffer endnu.

Det, du skal reagere på i forhold til tegn er manglende appetit. Vil de ikke spise som så små, så skal man reagere, for det er et basalt behov, som instinktivt bare kører, når man er så lille. Så længe han spiser, ikke virker meget sløv og tisser, så er den ikke helt gal.

Rigtig god bedring med Nova Maria - hvor vildt hun aldrig har været syg før - hun må have et jernhelbred. 

/Jeanette, med meget stor erfaring med syge børn.  

ÅÅÅÅH, jeg kan godt huske det med Malthe!! Fy, for en omgang, det var!

Det, der var rart ved, at du lige mindede mig om det, var, at jeg lige blev mindet om, at de er stærkere end man tror og at de rent faktisk mestensdels overlever den slags, for i mit hoved var han allerede død og begravet.

Netop pga, at han er vinterbarn og dreng, som jo skulle være de aller svageste af alle spædbørn, så jeg kunne slet ikke forestille mig andet udkomme end det værste af alt.

Så TUSIND TAK for lige at minde mig om, at der er andre resultater af sygdom end det.

Og forresten: Du kan også tro, vi er lykkelige for hendes helbred!! Hold op, hvor jeg gyser og føler med jer, når jeres små er syge, for for hulan, hvor må det altså være rædselsfuldt at sidde der og ingenting kunne gøre. Specielt imens de har været så små, at de intet har kunnet sige, om hvor og hvordan det gør ondt.

Knus Birgitte

Anmeld

13. december 2009

birgittemarie

MariaE skriver:

tror at du kan være heldig og at det ikke er fluen der er der..men bare omgangssyge måske.

For som der er sagt, så har det halve af ungerne herinde lige været ramt...incl begge mine egne unger med opkast og feber, men kun 1-2 dage, så var det væk igen

Tusind tak for opmuntringen, Maria og heldigvis var det kun noget omgangshalløj og nøjagtigt som du sagde, var det helt væk et par dage efter.

Knus Birgitte

Anmeld

13. december 2009

birgittemarie

mortil4 skriver:

øv hvor er det trals for jer.

Men ja det behøver bestemt ikke være noget der smitter, der er rigtig meget mave halløj rundt omkring, her hjemme var jeg syg i mere end en uge med tyndmave og mega kvalme + forhøjet temp, jeg var stadig lige så meget i kontakt med alle ungerne som jeg plejer og var sikker på de ville lægge sig alle sammen også Nanna da hun jo er hjemme hele tiden og det er mig som gir hende mad og leger med hende i løbet af dagen, men 7-9-13 så er der ingen af dem der har lagt sig endnu heller ikke Nanna. Så det kan godt lade sig gøre at lille bror ikke bliver smittet.

jeg håber snart NM er på højkant igen

Knus Louise

Tusind tak for god bedringen, Louise og uh, hvor lyder det som en lang og træls syge, du havde! Og så gå og passe 4 børn imens... Jeg får det helt elendigt ved tanken.

Det var rigtig rart at høre, at du ikke smittede dine børn, da du var syg! Det hjalp også gevaldigt på mit hysteri, når jeg glemte at passe på og kom til at oversnave lillebror lige efter NM.

Knus Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.