Jeg er bare rigtig tæt på at gå i panik og vil lige prøve at få lidt luft her, før jeg bliver helt umulig over for dem, der har brug for, at jeg er klar i hovedet og rolig lige nu.
Nova Maria har pludselig fået 39,5 i feber og har kastet op to gange. Jeg ved godt, det burde være meget normalt, men det er bare aldrig sket før - altså hun har hverken haft feber eller har kastet op i hele sit liv. I nat kunne hun ikke sove før kl. 3 og var pjevset og morsyg og det har hun også været i dag og i aften, men vi troede bare, at det var fordi hun var blevet storesøster og syntes, det hele var lidt overvældende lige pludselig. Hun lå og blev ved med kalde på mig og så kom jeg til at mærke på hendes pande og konstaterede, at hun var brandvarm.
Vi har nu sat os ned på sofaen - hele familien - og har haft ringet til vagtlægen, som sagde, vi skulle give hende masser af væske osv. og så ellers holde lillebror på afstand af hende. Og det er så her, at jeg er ved at gå rigtigt i panik. For hvordan skal den lille fyr klare en influenza? Og næppe hjælper det vel at holde dem på afstand af hinanden nu, det er jo nok for sent. Og hvis de to ikke havde været i hinandens ansigter, så er jeg jo hele tiden i begges, så jeg kan ikke se, at han på nogen måde kan undgå at være blevet smittet.
ØV, hvor er jeg bare bange!
Det hjælper heller ikke på situationen, at jeg ikke har sovet mere end 3 timer ad gangen siden han blev født og at jeg i nat endelig skulle sove ud, mens han skulle have en natflaske.
Jeg er fuldstændigt overkørt og overtræt og rædselsslagen for, at jeg overser et eller andet symptom hos lillebror, så der sker ham noget, fordi jeg har absolut INGEN erfaring med små børn og sygdom. Jeg er naturligvis også bange for, at der sker noget med Nova Maria, men hun er i det mindste så stor, at hun har lettere ved at sige, hvad der er galt og så er hun stærkere.
ØVØVØV! Tak til jer, der har læst hele min smøre og jeg forstår godt, hvis I synes, jeg er en hysterisk pylregøj, men jeg aner bare virkelig ikke, hvad jeg skal stille op med det her. Bare hun dog ikke havde ventet helt til han blev født med at få sin første sygdom.
Kan man få feber af noget, der ikke smitter?
Knus fra Birgitte