Babyalarm??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2009

Anne85

Vi har også haft babyalarm til Kristian... bruger den stort set aldrig når vi bare er herhjemme, men der er da mange situationer hvor den er rar... når det er vinter vil jeg fx ikke have vinduet stående åben... om sommeren har det da også været dejligt at knne køre ham op i enden af haven og stadig kunne høre ham i alarmen. Desuden hr vi haft stor glæde af den når vi fx har været i byen (som fx i sidste weekend hvor vi var til 75 års fødselsdag og ikke lige kunne have ham stående foran et vindue hvor vi ku se ham), når jeg var i mødregruppe osv osv osv...

Men er død træt af dem model vi har (den gamle super nova)... så skal absolut ha undersøgt markedet inden lille blyp melder sin ankomst til sommer... der er sikekrt sket en helt masse på udstyrsområdet på de 3 år der er gået

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har en babyalarm og jeg kunne ikke "leve foruden". Vi bruger den kun udenfor og vi har altid kunne stole på den 100%

Anmeld

11. december 2009

Skouboe

Vi har en Super Nova og den bliver brugt når vores datter sover ude i carporten. Vi kan ikke høre hende derude hvis vi fx er ovenpå, eller hvis radioen er tændt.

Jeg bruger den også om aftenen når hun bliver puttet. Vores hus er ret stort (230+ kvm) og hun sover på 1. sal i den anden ende, så hvis fjernsynet er tændt kan jeg ikke høre hende. Samtidigt kan jeg så med god samvittighed lukke døren ind til hende om aftenen - så sover hun meget bedre, fordi hun ikke bliver forstyrret af os.

Når vi så går i seng om aftenen, fjerner jeg den og putter den i laderen. Vi har stadig døren lukket ind til hende om natten, men der kan jeg sagtens høre hende selvom vi har værelse i hver sin ende af huset.

Vores alarm reagerer stort set ikke på andet end babyen - har kun en enkelt gang set den reagere på fyrværkeri. Man kan indstille følsomheden så den ikke reagerer på alle små lyde, og så vælger man iøvrigt selv hvornår man render efter barnet. Jeg lytter altid til min datter inden jeg går derud. Mange gange forstyrrer man mere end man gavner. 

Anmeld

11. december 2009

Lærke90

MoarHvidovre skriver:

Vi har en babyalarm og jeg kunne ikke "leve foruden". Vi bruger den kun udenfor og vi har altid kunne stole på den 100%

Men er det ikke noget med at man ikke må/kan stole 100% på dem ?

det var egentlig den viden jeg har fået efter diverse steder jeg har læst og søgt vejledning.

Anmeld

11. december 2009

Skouboe

Lærke90 skriver:

Men er det ikke noget med at man ikke må/kan stole 100% på dem ? det var egentlig den viden jeg har fået efter diverse steder jeg har læst og søgt vejledning.

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener når du skriver at man ikke kan stole 100% på dem?Jeg har aldrig oplevet at vores datter græd og den ikke reagerede, og bortset fra en enkelt gang hvor den reagerede på fyrværkeri, har den aldrig reageret på andet end hende. Heller ikke selv om naboen slår græs lige på den anden side af hegnet.Super Nova er imidlertid en ret populær alarm og fx i min mødregruppe havde 4 ud af 8 mødre sådan en, så i starten skulle der lige stilles på nogle kanaler, så de ikke gik I hinanden, men efter vi fik stillet de forskellige kanaler, har der ikke været nogle problemer.

Anmeld

11. december 2009

DK

Jeg havde købt en babyalarm, men jeg brugte den ALDRIG! Altså man kunne sagtens høre hvis hun græd, uanset hvor jeg var i vores 150 m2, 2 etagers hus plus kælder. Altså sådan et barn ligger jo ikke og hvisker vel?? Når hun var ude lod jeg bare et vindue eller en dør på klem. Jeg hørte hende altid, og udviklede nærmest en slags radar der bare kunne høre/fornemme uanset hvad!

Jeg ved at hun ALDRIG har lagt og grædt længe, da det er nemt at se på barnet om det har grædt i 20 sekunder eller 5 min! Det må alle med babyer give mig ret i!!

Det var rigtig dejligt at være fri for alarmen, og når jeg var hos veninder, der hele tiden løb hen og kiggede på babyalarmen, hver gang en fugl eller bil gik i, så var det faktisk ret afslappende at vide at jeg hører mit barn (og kun barnet) når hun er vågen! Jeg tænkte i alt fald tit at den babyalarm bare gjorde mere skade end gavn, med ekstra nervøsistet, og den gik tør for batteri, og af og til gik naboens babyer i, eller den duede bare ikke...

Anmeld

12. december 2009

Lærke90

Skouboe skriver:

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener når du skriver at man ikke kan stole 100% på dem?Jeg har aldrig oplevet at vores datter græd og den ikke reagerede, og bortset fra en enkelt gang hvor den reagerede på fyrværkeri, har den aldrig reageret på andet end hende. Heller ikke selv om naboen slår græs lige på den anden side af hegnet.Super Nova er imidlertid en ret populær alarm og fx i min mødregruppe havde 4 ud af 8 mødre sådan en, så i starten skulle der lige stilles på nogle kanaler, så de ikke gik I hinanden, men efter vi fik stillet de forskellige kanaler, har der ikke været nogle problemer.

Kunne forestille mig det er fordi andre bruger den samme frekvens, og i tilfælde af at den ude i barnevognen løb tør for batteri.

Det er nok de overvejelser jeg har gjort mig/læst om.  Mener faktisk jeg kan huske begge tilfælde fra den gang min mor havde en til mine yngre søskende. Men selvfølgelig er de da nok blevet bedre siden da.  

Anmeld

12. december 2009

Skouboe

Lærke90 skriver:

Kunne forestille mig det er fordi andre bruger den samme frekvens, og i tilfælde af at den ude i barnevognen løb tør for batteri.

Det er nok de overvejelser jeg har gjort mig/læst om.  Mener faktisk jeg kan huske begge tilfælde fra den gang min mor havde en til mine yngre søskende. Men selvfølgelig er de da nok blevet bedre siden da.  

Vi har et par gange været ude for at vi har brugt samme frekvens som nogle andre, og så får du en masse statisk støj i Super Novaen, så man er slet ikke i tvivl om at man skal skifte frekvens.

Hvis Baby Unit'en løber tør for strøm laver Parent Unit'en en frygtelig larm. Det gør den også hvis den af en eller anden årsag taber forbindelsen, fx fordi man er gået for langt væk. Producenten skriver at den kan række 600 meter, men det er vist på flad mark. Vi kan gå på visit hos naboerne 3 huse længere henne ad vejen og den har stadig forbindelse, men så rækker den heller ikke længere. Ikke at vi nogensinde har haft brug for at den skulle række længere.

Anmeld

12. december 2009

Lærke90

Skouboe skriver:

Vi har et par gange været ude for at vi har brugt samme frekvens som nogle andre, og så får du en masse statisk støj i Super Novaen, så man er slet ikke i tvivl om at man skal skifte frekvens.

Hvis Baby Unit'en løber tør for strøm laver Parent Unit'en en frygtelig larm. Det gør den også hvis den af en eller anden årsag taber forbindelsen, fx fordi man er gået for langt væk. Producenten skriver at den kan række 600 meter, men det er vist på flad mark. Vi kan gå på visit hos naboerne 3 huse længere henne ad vejen og den har stadig forbindelse, men så rækker den heller ikke længere. Ikke at vi nogensinde har haft brug for at den skulle række længere.

Jo jo ved godt at der er alt muligt som skulle "rette" disse ting.

Jeg vil bare ikke have en selv, fordi jeg ikke har brug for den først og fremmest. Og fordi jeg ikke mener at man kan stole 100% på elektronik uanset hvad det er.

Men er da helt fint at mange af jer bruger dem og har gode erfaringer at dele ud af.  

Anmeld

12. december 2009

Lærke90

DK skriver:

Det var rigtig dejligt at være fri for alarmen, og når jeg var hos veninder, der hele tiden løb hen og kiggede på babyalarmen, hver gang en fugl eller bil gik i, så var det faktisk ret afslappende at vide at jeg hører mit barn (og kun barnet) når hun er vågen! Jeg tænkte i alt fald tit at den babyalarm bare gjorde mere skade end gavn, med ekstra nervøsistet, og den gik tør for batteri, og af og til gik naboens babyer i, eller den duede bare ikke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.