And Vs. Flæskesteg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2009

FrkT

lulle1985 skriver:

ej det var da sjovt Thilde... ja det er det samme her, så guldklumpen bliver 1/4 normand...  men sjove traditioner de har i Norge.... hvor er din svigermor så fra?

Ja, det bliver vores også, når vi engang er så heldige at få nogle

Ja, det er nogle skægge traditioner.

Bor din svigermor så i Norge nu også eller hvordan??

Mine svigerforældre er skilt (blev de da Jens var 3 år) og svigerfar har bosat sig i Sverige. Svigermor bor i Norge.

Jamen hun er fra noget der hedder Brandval, hvis det siger dig noget?? Men hun bor så pt ved Oslo i noget der hedder Romsås. Der bor hun med sin kæreste gennem vist nok ca. 26 år. De vil dog gerne flytte lidt mere på landet (i nærheden af Brandval), da de lige nu bor i et område fyldt med østeuropæere som ikke laver andet end ballade.

Hvor er din svigermor fra??

Har du så smagt myseost???  Og hvad med rømme??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2009

Susanne79

okay, kan godt se at jeg lige kommer med den mærkeligste julemenu. Men i min familie har vi altid holdt fast i en meget jysk "fattigmands" julemenu. Vi får nemlig suppe, tarteletter, kogt oksekød med kartofler og ris a la mande......... 

Der bliver dog ændret på det når min svigerinde og min kæreste skal holde jul med os. De vil nemlig have and. Så derfor lyder menuen i år på: Suppe, and og ris a la mande.

Anmeld

10. december 2009

Siber

i min fam får vi and og flæskesteg

hos sviger fam får vi gås

næste år skal vi muligvis holde jul i Norge (da jeg skal arb næste jul) så måske skal vi indføre Norske traditioner???

Kan nu bedst lige danske madvaner

Knus Siber

Anmeld

11. december 2009

lulle1985

jeg har ikke smagt på ostene da min svigermor er mere til gedeost

Brandval siger mig ikke rigtig noget da min svigermor kommer fra Bergen. Hun har boet i Danmark i ca. 45-50 år, men er kommet meget i Norge siden...

ja så kan vi prale lidt af vores halvnorske børn når i engang får en altså...

knus

Anmeld

11. december 2009

FrkT

lulle1985 skriver:

jeg har ikke smagt på ostene da min svigermor er mere til gedeost

Brandval siger mig ikke rigtig noget da min svigermor kommer fra Bergen. Hun har boet i Danmark i ca. 45-50 år, men er kommet meget i Norge siden...

ja så kan vi prale lidt af vores halvnorske børn når i engang får en altså...

knus

Nemlig, ja

Du skal tage at smage det.... Myseost er rigtig lækkert i tynde skiver på de norske vafler, og det samme er rømme (som altså IKKE er ost men en slags creme fraiche - bare sødere og mere cremet i det )

Anmeld

11. december 2009

charlottekri

hos os får vi så medister til anden. det er knap så meget at stå med sammen med anden som med flæskestegen

Anmeld

11. december 2009

frk andreasen

vi har altid fået kalkun men i år har min mor fået en stor and så den prøver vi så, også køber vi flæskesteg for kan ikke huske om jeg kan lide and eller om det måske er gås jeg tænker på? vil ihvertfald ikke risikere ikke at kunne lide maden

kram tanja 25+5

Anmeld

11. december 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi får and, flæskesteg og medister

Anmeld

13. december 2009

CamillaT89

Her hos os får vi både and, flæskesteg og medister. Og gæt hvad - anden og flæskestegen bliver lavet på weberen. Det gør det bare 100 gange bedre - mere sprødt og saftigt! M-Mmm!

Camilla, 7+0

Anmeld

13. december 2009

Diana...

Her får vi begge dele vi havet ellers besluttet sidste år at vi kun skulle have and da vi bedst kan lide and men nu skal jeg jo holde min første jul med min mand og han er til flæskesteg så vi fortsætter med begge dele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.