And Vs. Flæskesteg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2009

LauraLW

Vi spiser gås. - Nam nam, intet andet er "rigtigt" :-)

Helt præcist er menuen (lidt ligesom i de gode gamle dage)

- Risengrød m smørklat, sukker og kanel (og kun 1 mandel) - Dette spiser vi først.

- Gås m hvide og brune kartofler, rødkål, brun sovs og diverse tilbehør.

Og så er middagen done.
Senere på aftenen efter træ, sang, gaver, kaffe etc, så er der frugt, konfekt, knas inde ved bordet. - Og så går man nærmest i seng bagefter (og så er klokken også langt over midnat som regel)

Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2009

Ranarupta

I min familie har vi altid fået and og flææææskesteg og det traditionelle tilbehør.

I min svigerfamilie får vi kalkun m. fyld og så det traditionelle tilbehør (Og kogte gulerødder til min svoger, der har diabetes).

Kan lide begge dele, men for mig er det "rigtige" and og flæskesteg.

Anmeld

10. december 2009

Maddox

Skal holde jul med min familie i år, og vi skal have  AND..!      Mmmm

En af dagene op til jul skal vi op til min far og fejre "snyde-jul" og der skal vi helt sikkert have ribbensteg m. tilbehør..

Anmeld

10. december 2009

hc=k

Vi er nogle rigtige madsvin der hvor jeg kommer fra. Vi får and, flæskesteg og medisterpølse til jul

I år skal jeg holde jul sammen med min kæreste for første gaang og det skal holdes hjemme hos hans forældre, der skal vi have and og jeg hader and så derfor har jeg overtalt svigermor til at lave en flæskesteg til mig og min kærestes farfar hehe det handler jo om at fedte hvor man kan.

Anmeld

10. december 2009

Lene C

Hos os for vi begge dele, men det er nu først efter min mand er kommet ind i billedet.

Før fik vi kun flæskesteg, og jeg æææælsker flæskesteg

Men svigermors lille øjesten var jo vandt til and, så nu er begge ting på bordet

Anmeld

10. december 2009

oo

egentlig kommer jeg ud af en flæskestegsfamilie, men da min moster i en del år var gift med en muslimsk mand havde hun altid en and og andesovs med også, så der fik vi begge dele altid. Nu får vi igen flæskesteg i min familie. I Sørens familie får man altid and til juleaften, fordi grisekød er for hverdagsagtigt - hans storebror kører grisetransport, så der er gris i hoved og røv hjemme ved dem Da vi holdt juleaften med nogle venner for 3 år siden fik vi and, da ingen af dem vi holdt med spiser grise- eller oksekød.

Jeg kan lide begge dele rigtig rigtig meget, og det samme kan Søren, så det er ikke så vigtigt for os hvad vi får

Anmeld

10. december 2009

Mira0911

Sussie&Lilje skriver:

Halløj Piger!

Hvad får i at spise hos jer juleaften?

I min familie får vi flæskesteg, da ingen af os kan lide and, ved svigerfamilien får vi både and og flæskesteg ..

Tænkte at det kunne være sjovt at se hvad der var tradition hos jer!

Jeg får flæskesteg eller medister... Jeg kan ikke lide and... Resten af min familie får and...

I år tror jeg vil prøve med kalkun...

Anmeld

10. december 2009

M.O.A.R.

Vi får altid begge dele..

Selv i år hvor min mand, min mor og hendes kæreste er de eneste juleaften får vi begge dele

Malene 21+2

Anmeld

10. december 2009

Rikke, Liam & Linus

Vi får begge dele + både hvide og brunekartofler

Anmeld

10. december 2009

TbCp

Vi får and, flæskesteg og medister

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.