Altså
Jeg er SELV enebarn og jeg har altid ELSKET det
Jeg er faktisk så meget enebarn, at jeg var det ENESTE barn i min familie, til jeg blev 18 år. Eller dvs. da jeg var lille var min moster jo principielt også et barn, sådan en jeg gik rundt og så op til, da hun jo er 7½ år ældre end mig. Men altså...
Jeg syntes det var FEDT at være det eneste barn. Fordelen ved at være enebarn, er som jeg ser det, selvfølgelig ubetinget opmærksomhed fra dine forældre, bedsteforældre og lignene, som naturligvis altid vil skulle deles, hvis man er flere. Derudover er det tit at enebørn får rigtig meget bedre venner, end dem der er vokset op som søskene
Det er virkelig dejligt. Jeg har SÅ gode venner og har haft gode venner op igennem min barndom. - MEN - ikke rigtig nogen, der har været igennem de samme ting som mig og har oplevet de samme ting.
I den forstand, er det ekstra heldigt at min mor og far valgte at jeg skulle være enebarn, da jeg var alvorlig syg i flere år, da jeg var barn, men det er så en sidegevinst - også det at de jo er blevet skilt også.
MEN - når det er sagt, så har jeg selv været super meget i tvivl om skønne Idun også skulle være enebarn eller hvad. Der gik faktisk over 3 år, før jeg besluttede at jeg gerne ville have et barn mere. Jeg var mere end fyldt op af kærligheden til Idun og er det da stadig. Men jeg ved at jeg vil elske nr2 ligeså meget som nr1 (ligenu har jeg så fået mine tvivl om hvorvidt det lykkes, men det er jo så en anden side af sagen).
Men det der satte hovedet på sømmet for mig, var at min farmor og farfar, fx er begyndt at være slidt i kanten... (
) og selvom min far og faster, ikke er super gode til at være søskende, er de SAMMEN om de ting. De er sammen, når deres forældre skranter, de er sammen når de gamle har guldbryllup osv... Der er jeg HELT alene !!!
Det er super meget ikke rart at tænke på. Min mor fx. har haft det psykisk svært i mange år og der er jeg også helt alene... Når hun dør, er jeg HELT HELT alene, da min mor og jeg ikke ser min mormor og morfar, og hun heller ikke ser min moster. Det kan jeg faktisk ikke lide at tænke på.
Jeg er også begyndt at savne en bror eller søster, der har vokset op sammen med mig. Der har kendt min far og mor hele tiden. Der har været sammen med mig. - Det har jeg aldrig savnet før.
SÅ det er de overvejelser der har gået igennem mig, i processen om at beslutte, hvorvidt Idun skal være enebarn eller søster. Men jeg har det sådan at 2 børn er RIGELIGT
En til hver hånd, det må kunne gøre det! 
Så held og lykke mht beslutninge!