Enebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.808 visninger
24 svar
0 synes godt om
9. december 2009

TbCp

Er der ingen herinde som kun ønsker sig et barn?

Jeg har altid troet jeg skulle have en stor børneflok, men jeg er blevet meget i tvivl og er ikke sikker på jeg vil have flere end Liva.

Man hører altid om alt det negative ved enebørn og det positive ved at have søskende..... men er der ikke nogen her der kan komme med lidt positivt omkring enebørn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2009

Valle81

TbCp skriver:

Jeg har altid troet jeg skulle have en stor børneflok, men jeg er blevet meget i tvivl og er ikke sikker på jeg vil have flere end Liva.

Man hører altid om alt det negative ved enebørn og det positive ved at have søskende..... men er der ikke nogen her der kan komme med lidt positivt omkring enebørn?

Jeg synes bestemt ikke der er noget negativt i enebørn overhovedet:0)

Asta var enebarn længe og har aldrig synes det var synd for hende eller noget. De kender jo ikke til andet:0)

Tror de fleste ser ulemper alene ud fra et forældre synspunkt at det er lettere at have mere end et barn, da børnene så har hinanden og derved ikke "hænger" forældrene så meget om benene:0)

Christina

Anmeld

9. december 2009

TbCp

Jeg synes bestemt ikke der er noget negativt i enebørn overhovedet:0)

Asta var enebarn længe og har aldrig synes det var synd for hende eller noget. De kender jo ikke til andet:0)

Tror de fleste ser ulemper alene ud fra et forældre synspunkt at det er lettere at have mere end et barn, da børnene så har hinanden og derved ikke "hænger" forældrene så meget om benene:0)

Christina

Jeg synes bare ofte man hører om at det bliver små egoister, at de ikke kan finde ud af at dele osv osv, men det behøver vel ikke være fordi de er enebørn?

Jeg synes da samtidig det er fedt at kunne give mig selv 100% til min datter, at jeg ikke behøver tænke på at der er et barn mere der skal have opmærksomhed, at det er billigere og nemmere at rejse med kun et barn, at vi ikke behøver så stort et hus osv osv

Anmeld

9. december 2009

Valle81

TbCp skriver:

Jeg synes bare ofte man hører om at det bliver små egoister, at de ikke kan finde ud af at dele osv osv, men det behøver vel ikke være fordi de er enebørn?

Jeg synes da samtidig det er fedt at kunne give mig selv 100% til min datter, at jeg ikke behøver tænke på at der er et barn mere der skal have opmærksomhed, at det er billigere og nemmere at rejse med kun et barn, at vi ikke behøver så stort et hus osv osv

Ja det høre man meget, men alt ligger jo i opdragelsen af sit barn.

nogle opdrager små kæmpe egoister, som er jeg fikseret, måske ofte fordi forældrene også selv er det.

Jeg mener bestemt ikke at børn bliver små egoister af at være enebarn. Som sagt har min datter været enebarn fra hun var 0-4 1/2 år. Hun er bestemt ikke en egoist, elsker andre børn, elsker at dele og tager sig meget af de børn, der er mindre end hende selv. Super omsorgsfuld osv, og da personligheden bliver udviklet i de første leveår, så har hun ikke taget skade af at være enebarn:0)

Anmeld

9. december 2009

DianaMalou

nu har jeg ik selv børn endnu men skal snart have mit første barn .. jeg har altid ønsket mig 2 børn fra jeg var helt lille selv eller haft tanker om børn .. men nu bare den første graviditet så er jeg da os kommet meget i tvivl om jeg kan klare det igen ..

og jeg tror da os at min kæreste så at vi helst kun fik en og som du os skriver det er bedre at kunne give sig 100 % til sit barn og med ferier og alt det .. men det finder jeg jo nok ud af når den første kommer men er ret sikker på at jeg kun ønsker en også må vi se om der engang kommer en nr 2

Anmeld

9. december 2009

hc=k

TbCp skriver:

Jo da helt sikkert. Da vi ventede/fik Kristopher var vi enige om at vi ikke skulle have mere end et barn. Nu har det så ændret sig lidt og vi vil gerne have en mere om nogle år.

Anmeld

9. december 2009

Vidunderligeunger

Jeg er enebarn... og ville for alt i verden ikke dele mine forældre med nogen.. desuden så kan man lære sine børn at der er andre end dem (enebørn) i verden.. og tænker man sig lidt om så er der også MANGE umulige unger der har søskende, måske fordi de ikke får den opmærksomhed de har brug for fordi der render søskende rundt omkring.

Min far legede med mig, HELE TIDEN også med barbier og dukker og hvis jeg ville lege med nogen fra skolen eller børnehaven så kom de jo bare over..

Nej du skal ikk være så bange for at få et enebarn, det ville jeg også gerne have, men manden siger mindst to det er jo heldigvis mig der skal bære dem og bestemmer i sidste ende.. han har en søster som er 4 år yngre end ham og kender ikke nogen der har det så godt sammen som dem to. men det kan jo også gå helt omvendt gør hvis du føler for

Anmeld

9. december 2009

trunte89

Jeg er enebarn, og jeg har nydt det. Havde en veninde på samme alder som mig som boede oven på. Vi var rigitg meget sammen. Var som søskende, men det var alligevel rart, bare at kunne rende hver for sig hvis vi ikke gad mere.

Jeg har virkelig nydt, at  der kun har været mig i forhold til min mor. Ikke at skulle dele hende. Vi har det bedste forhold og har kunne tage på ture til købbenhavn, teater ovs. Har nydt at det har været så intenst når vi har været sammen (forestiller mig bare at det er anderledes når man skal dele med søskende.)

Jeg har helt sikkert været glad for at være enebarn gennem min opvækst ( har self godt nogle gnage kunne tænke mig en søster eller bror) Men her efter jeg er blevet voksen ville jeg virkelig ønsk, at jeg havde en eller flere søskende. At kunne tale om ens opvækst, dele minder fra barndommen osv.

Jeg har været meget i tvivl om, om jeg skulle ha andre børn end Sara. Netop fordi jeg gerne vil give hende det mor-datter forhold jeg har haft, men er nået frem til, at hun ikke skal være enebarn.

(undskyld hvis det er rodet)

Anmeld

9. december 2009

TbCp

Må hellere lige tilføje at jeg ikke selv er enebarn. Jeg har 4 søskende og elsker det
Aldersspredningen er dog så stor at nogle betegner os som enebørn.

Jeg ved godt at man selvfølgelig har kærlighed til mere end et barn, jeg synes bare ikke det var særlig nemt at blive mor og nu har min datter endelig en alder hvor det hele er lidt nemmere, så er bare ikke sikker på jeg har lyst til at starte forfra.

Kan godt se den med når f.eks. vi forældre dør, så er det rart at have nogle at stå sammen med, men det burde vel ikke være den eneste grund til at få flere børn hvis man ikke rigtig synes man kan rumme det.

Anmeld

9. december 2009

TbCp

TbCp skriver:

Må hellere lige tilføje at jeg ikke selv er enebarn. Jeg har 4 søskende og elsker det
Aldersspredningen er dog så stor at nogle betegner os som enebørn.

Jeg ved godt at man selvfølgelig har kærlighed til mere end et barn, jeg synes bare ikke det var særlig nemt at blive mor og nu har min datter endelig en alder hvor det hele er lidt nemmere, så er bare ikke sikker på jeg har lyst til at starte forfra.

Kan godt se den med når f.eks. vi forældre dør, så er det rart at have nogle at stå sammen med, men det burde vel ikke være den eneste grund til at få flere børn hvis man ikke rigtig synes man kan rumme det.

Og nu synes jeg lige selv at jeg lyder vildt egoistisk, at det kun kommer an på hvad jeg orker.

Men hvis jeg bliver mor til to og ikke kan overskue det hele så er det da også synd for børnene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.