Så var der 1 æg - men det burde jo også være nok...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2009

oo

for at du slipper for mere behandling - men ellers er der, som de andre søde damer herinde skriver, ikke noget at være nervøs for. Jeg har selv taget pergotime og derefter Gonal-F, og det er klart pergotime der giver de værste bivirkninger! jeg havde slet ingen problemer med at stikke mig selv, selvom min mand lige måtte side med første gang fordi jeg var sikker på jeg ville besvime men som Kama skriver, så kan man vitterligt ikke mærke noget som helst - tricket er at finde en god mavedelle, en af den der ligger under navlen

rigtig meget held og lykke!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2009

MM1987

KaMa skriver:

Jamen jeg render også rundt med et teenage-ansigt. Godt med bumser - og så er jeg kronisk oppustet - og må indrømme, at jeg tager min andel af co2 udslippet på mig - der er en del luftafgang her i Søborg

Ja, måske skal vi teste samtidig. Når mine æg er store nok, så får jeg ægløsningssprøjte og ca. 36 timer efter skal jeg insemineres. Så er æg store nok torsdag, så skal vi begge på hver vores måde have gang i babyfabrikken i weekenden. Det kan dog sagens være, at mine æg skal ruge lidt længere. Det må tiden vise.

Det er min første hormonstimulering, så lægerne prøver sig også frem stille og roligt med små doser af puregon.

For godt og grundig hjemmearbejde i weekenden

Hi-hi...men som min veninde sagde...det er kun begyndelsen...hormonerne raser jo nok videre både ved graviditet og amning, så jeg er laaaangsomt ved at vænne mig til tanken...

Jamen de sagde også at det kunne være jeg skulle afsted mandag igen, men nu ser vi på fredag...men test dagene kan ikke være langt fra hinanden...

Ja det bliver en stor weekend...

for store fine æg...og for at babyfabrikken har en af sine gode weekender... 

Anmeld

8. december 2009

MM1987

Tjuhl skriver:

for at du slipper for mere behandling - men ellers er der, som de andre søde damer herinde skriver, ikke noget at være nervøs for. Jeg har selv taget pergotime og derefter Gonal-F, og det er klart pergotime der giver de værste bivirkninger! jeg havde slet ingen problemer med at stikke mig selv, selvom min mand lige måtte side med første gang fordi jeg var sikker på jeg ville besvime men som Kama skriver, så kan man vitterligt ikke mærke noget som helst - tricket er at finde en god mavedelle, en af den der ligger under navlen

rigtig meget held og lykke!!

Mange tak...

Det er virkelig rart at vide....

Kæreste mente han måske skulle gøre det, men nej, tror nu det bedre jeg selv klare det, han får alligevel også skyld for rigeligt i øjeblikket...hi-hi...de hormoner...

Tror ikke jeg skal lede længe...den kender jeg alt for godt...

Anmeld

8. december 2009

millesofie

MimseMajse skriver:

Hej

Så har jeg i dag været til min første scanning efter behandling og der var kun 1 æg, det var ikke helt stort nok endnu så skal scannes igen på fredag..

Jeg må indrømme jeg havde håbet på at der var 3, det kunne have været dejligt, men 1 er vel også nok...

Det der går mig mest på at jeg så næste gang skal have sprøjter oveni, flere hormoner, synes jeg har rigeligt at slås med, humøret svinger i hvert fald mere end det plejer...

Vi prøver selv den her ene gang...det kunne jo være...

Men næste gang står den på insimination...

Ja - ville egentlig bare lige dele det...

alle de gange jeg er blevet insemineret har jeg kun haft et æg.. tænkte også i starten at det var lidt og chancen lille..

men se nu, her sidder jeg så i uge 40

hæng i.. det skal nok gå

Anmeld

8. december 2009

MM1987

millesofie skriver:

alle de gange jeg er blevet insemineret har jeg kun haft et æg.. tænkte også i starten at det var lidt og chancen lille..

men se nu, her sidder jeg så i uge 40

hæng i.. det skal nok gå

Jamen der skal jo ikke mere til...dejligt at vide det kan lade sig gøre...

Hvor mange gange blev du insemineret inden det lykkedes??

Anmeld

10. december 2009

Vial

MimseMajse skriver:

Hej

Så har jeg i dag været til min første scanning efter behandling og der var kun 1 æg, det var ikke helt stort nok endnu så skal scannes igen på fredag..

Jeg må indrømme jeg havde håbet på at der var 3, det kunne have været dejligt, men 1 er vel også nok...

Det der går mig mest på at jeg så næste gang skal have sprøjter oveni, flere hormoner, synes jeg har rigeligt at slås med, humøret svinger i hvert fald mere end det plejer...

Vi prøver selv den her ene gang...det kunne jo være...

Men næste gang står den på insimination...

Ja - ville egentlig bare lige dele det...

Lige en update.

Var til scanning i dag, og lægen kunne sagens forstå, at jeg havde haft rigtig ondt i maven og lænden. 7 (SYYYYV!) æg som var lige ved at være klar. Det største var 14 mm. Dertil havde jeg en tyk slimhinde i livmoderen - som vil være ren tapetklister for et (forhåbentlig) befrugtet æg.

Så på lørdag skal jeg scannes igen - og der skulle der være æg, som er oppe på 20 mm. Så får jeg ægløsningssprøjte.

Mandag skal jeg så have mit 1. IUI forsøg. Lægen mente at nogle af æggene ville gå til - ellers så bliver de fjernet, så der kun er et - højst to - æg.

Anmeld

10. december 2009

oo

KaMa skriver:

Lige en update.

Var til scanning i dag, og lægen kunne sagens forstå, at jeg havde haft rigtig ondt i maven og lænden. 7 (SYYYYV!) æg som var lige ved at være klar. Det største var 14 mm. Dertil havde jeg en tyk slimhinde i livmoderen - som vil være ren tapetklister for et (forhåbentlig) befrugtet æg.

Så på lørdag skal jeg scannes igen - og der skulle der være æg, som er oppe på 20 mm. Så får jeg ægløsningssprøjte.

Mandag skal jeg så have mit 1. IUI forsøg. Lægen mente at nogle af æggene ville gå til - ellers så bliver de fjernet, så der kun er et - højst to - æg.

nej hvor lækkert  og ja, det gør altså rigtig nas når man laver alle de æg, jeg kan dårligt stå oprejst når jeg er omkring ægløsningsfasen!

Det blir jo viiiiildt spændende!!

Anmeld

10. december 2009

Vial

Tjuhl skriver:

nej hvor lækkert  og ja, det gør altså rigtig nas når man laver alle de æg, jeg kan dårligt stå oprejst når jeg er omkring ægløsningsfasen!

Det blir jo viiiiildt spændende!!

Ja, det så spændende.. har jo regnet alle datoerne ud allerede. Test, første scaning, NF og termin. Så irriterende at datoerne og ugerne bare kører i mit hoved...

Prøver at sige til mig selv, at der er 15-20 % chance for graviditet ved IUI, men kan bare ikke forstå, hvis jeg ikke bliver gravid. Der bliver jo serveret power/heste/elite sæd lige ind til et stort æg omgivet af tapetklister!!! Ihhhh... så spændende.

I øvrigt havde jeg tænkt på at spørge læge om man kan donere æg, hvis jeg skal af med nogle af dem alligevel. Måske kræver det lidt mere forarbejde. Ved det ikke.

Anmeld

10. december 2009

oo

KaMa skriver:

Ja, det så spændende.. har jo regnet alle datoerne ud allerede. Test, første scaning, NF og termin. Så irriterende at datoerne og ugerne bare kører i mit hoved...

Prøver at sige til mig selv, at der er 15-20 % chance for graviditet ved IUI, men kan bare ikke forstå, hvis jeg ikke bliver gravid. Der bliver jo serveret power/heste/elite sæd lige ind til et stort æg omgivet af tapetklister!!! Ihhhh... så spændende.

I øvrigt havde jeg tænkt på at spørge læge om man kan donere æg, hvis jeg skal af med nogle af dem alligevel. Måske kræver det lidt mere forarbejde. Ved det ikke.

jo det kræver en del mere forarbejde, i hvert fald når man skal have taget dem ud ved IVF så skal man have morfin i drop osv osv, men jeg syntes da helt klart du skal spørge, hvis du er i stand til at donere (det er jeg ikke selv)!

ja, man regner og regner og hele balladen kører - hver eneste gang jeg er blevet insemineret har jeg vidst præcis hvilken dato jeg skulle fortælle familien om graviditeten - mega træls altså. men jeg tror nu alligevel at det er godt, for så er man überpositiv og det tror jeg godt små børneceller kan lide (altså hvem gider have en sur mor?!)

Anmeld

10. december 2009

Vial

Tjuhl skriver:

jo det kræver en del mere forarbejde, i hvert fald når man skal have taget dem ud ved IVF så skal man have morfin i drop osv osv, men jeg syntes da helt klart du skal spørge, hvis du er i stand til at donere (det er jeg ikke selv)!

ja, man regner og regner og hele balladen kører - hver eneste gang jeg er blevet insemineret har jeg vidst præcis hvilken dato jeg skulle fortælle familien om graviditeten - mega træls altså. men jeg tror nu alligevel at det er godt, for så er man überpositiv og det tror jeg godt små børneceller kan lide (altså hvem gider have en sur mor?!)

Ja, det er også min filosofi. Uanset hvor meget eller hvor lidt jeg tror på en graviditet - så vil jeg blive rigtig skuffet, hvis den er negativ, når jeg skal teste den 28. dec.

Ang. æddonation. Jeg synes også den er svær. Har tænkt, at det ville være mærkeligt, at der skulle rende ½-karina'er rundt, som jeg ikke kender til.

På den anden side, så gør jeg selv brug af donor, og jeg synes, at det er en fantastisk hjælp, at andre stiller deres biologi til rådighed for at hjælpe andre med deres største ønsker.

Så længe æg bliver donoeret ud i verden. Tror nok vi bytter med andre lande.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.