negative reaktioner:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2009

frk andreasen

Mammi ,,, skriver:

Hi hi studsede lige over dig  Jeg hedder også Tanja og blev gravid som 19 årig ,,  Jeg fik ikke nogle kommentarer andet end posetive fra folk jeg kender ,, Jeg fik rigtigt mange negative blikke fra fremmede og den første fødselslæge der så på mig prøvede at overtale mig til abort   Sig til folk at hvis de ikke har noget godt at sige så er tavshed guld

hej jeg hedder også tanja jeg var 20 da jeg blev gravid 21 da jeg fødte min datter.

folk gloede også meget på mig spurgte om jeg ikke skulle have en abort når jeg fortalte at jeg var gravid, de fleste venner gled også fra mig, men de rigtige venner blev tilbage. nu er jeg 24 og venter mit 2 barn med den samme som er far til min 1

kram tanja 25+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2009

Mca<3

frk andreasen skriver:

hej jeg hedder også tanja jeg var 20 da jeg blev gravid 21 da jeg fødte min datter.

folk gloede også meget på mig spurgte om jeg ikke skulle have en abort når jeg fortalte at jeg var gravid, de fleste venner gled også fra mig, men de rigtige venner blev tilbage. nu er jeg 24 og venter mit 2 barn med den samme som er far til min 1

kram tanja 25+1

Hi hi det ligger åbenbart til navnet  Kvinder , døb ikke jeres datter Tanja

Anmeld

7. december 2009

luckas-mor

tanjaj19 skriver:

hej ville høre om der var andre som har oplevet at veninder og venner har reageret negativt på jeres graviditet? Nogle a dem jeg troede der var min veninder har direkte droppet kontakten til mig efter jeg blev gravid er der nogen der har prøvet det samme og hvordan taklede i det? knus tanja 21 +2

jahh eller dvs, min ellers ''bedste veninde'' og hendes mand snakked så meget med mig men da jeg blev gravid ku hun bar ikke snakke med mig mere,, selv har de prøvet på a få børn i 3 år, hun er 18år og han 27, meen han kan snakke med mig og er glad på vores vegne men hun vil bar ikk snakke med mig sån rigtig mer

så kender det godt.

jule-kram natascha 30+0

Anmeld

7. december 2009

frk andreasen

Mammi ,,, skriver:

Hi hi det ligger åbenbart til navnet  Kvinder , døb ikke jeres datter Tanja

hi hi ja

Anmeld

7. december 2009

4xGreve

tanjaj19 skriver:

hej ville høre om der var andre som har oplevet at veninder og venner har reageret negativt på jeres graviditet? Nogle a dem jeg troede der var min veninder har direkte droppet kontakten til mig efter jeg blev gravid er der nogen der har prøvet det samme og hvordan taklede i det? knus tanja 21 +2

Hej...

Åh ja du er skam langt fra den eneste, tror desværre der er rigtig mange der oplever det...

Jeg var 18 da jeg blev gravid og have ikke kendte min kæreeste særlig lang tid på det tidspunkt (vi er dog stadige lykkelige og sammen ) men næsten alle mine "venner" droppede mig og vi fravalgte fakitsk alle min kæreste "venner" fordi vi ikke mente at de var et miljø vores barn skulle vokse op i...

De sidste af vores venner røg så da vi fødte og vi/jeg fik en del negative kommentar fra sygeplejersker mens vi var indlagt, og under graviditet var der også en del der syntes de skulle ha noget at skulle ha sgat men heldigvis har begge vores familie altid støttede vores valgt om at få dette vidunder barn...

Du skal IKKE lytte til andre end dig selv for selvom man er ung mor kan man stadig være den bedste mor, folk kan nemt dømme men uden at ha noget at ha det i, og de kan jo i bund og grund kun dømme ud fra dem selv (da jeg var 18 var jeg ikke klar til at få børn så hvorfor skulle andre være det) agtigt hehe...

Det er dig der bestemmer havd du vil med din krop og det er dig der skal leve med dit valg ikke dem HUSK det!!!

Anmeld

7. december 2009

Koen.

tasse skriver:

ja det må være rigtig trist når det er bedste veninde der ryger, for det er jo hende som plejer og være der i tykt og tyndt men det er nok rigtig som de andre skriver, at man virkelig finder ud a hvem der er de "rigtige" venner knus.

Anmeld

7. december 2009

luckas-mor

tanjaj19 skriver:

ja det må være rigtig trist når det er bedste veninde der ryger, for det er jo hende som plejer og være der i tykt og tyndt men det er nok rigtig som de andre skriver, at man virkelig finder ud a hvem der er de "rigtige" venner knus.

ja det har jeg hvertfald fundet ud a og man kan også altid finde andre venner,,

for de er jo åbentbart ikk det værd

Anmeld

7. december 2009

Koen.

tasse skriver:

det er nemlig rigtigt

Anmeld

7. december 2009

SHERO

Jeg har stået lidt på den anden side, jeg mistede min aller bedste veninde da hun blev gravid som 19 årig. Vi boede sammen da hun blev gravid, og havde kun været sammen med hendes kæreste i 3 uger... Jeg var der dog 100% for hende, lod hende flytte ud af vores fælles lejlighed, så jeg stod med alle regninger alene, overtog det "fælles" gæld vi havde til licens, møbler og istandsættelse af lejligheden. Var SÅ glad på hendes vejne, hæklede et babytæppe, syede en kæmpe bamse og ringede hver eneste gang hun var til jm eller lign.

Da hun var ca halvvejs i sin graviditet blev jeg uvenner med hendes kæreste. Jeg havde sagt ok til at betale halvdelen af hendes kærestes fødselsdagsgave som var en 3d scaning, men havde ingen penge så måtte sige fra, desuden synes jeg det var underligt når han nu ikke ville tale med mig. Min veninde blev meget sur, og stoppede med at snakke sammen i 2 måneder. Blev dog gode venner igen, men tror aldrig hun tilgav mig. Da hun fødte gik jeg i panik fordi jeg ikke kunne få fat i hende i 2 dage, 3 dage efter hun fødte fik jeg en "kæde" sms med barnets vægt mv. Var SÅ knust. Har efterfølgende fået at vide at hun ikke mente jeg støttede hende nok, og jeg snakkede for meget om at jeg gik i byen og tog til fester.

Tror det er rigtig svært nogengange at forblive venner når man er 2 så forskellige steder i livet. Tror desværre også nogen gravide lidt glemmer at det ikke er lige så stort for deres venner som det er for dem. Nu er jeg gravid og har fortalt alle mine veninder at de skal slå mig i hovedet hvis jeg får for meget baby på hovedet... :-D

Håber du og din veninde finder ud af det  

du får lige et med på vejen...

Anmeld

7. december 2009

LMM

tanjaj19 skriver:

Hej

Tror desværre at det sker for mange !! Jeg oplevede det selv, jeg mistede men fik også nogle nye venner og veninder, mine ældre veninder ville ikke mere fordi at de ønskede at det var dem selv og de yngre veninder ville heller feste, som vi plejede! men der var også mange gamle veinder der begyndte at skrive og som var meget nys.

Men mange af vores drengevenner blev faktisk glade og tog det pænere end veninderne

Men held og lykke med graviditeten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.