negative reaktioner:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2009

Kløver

tanjaj19 skriver:

hej ville høre om der var andre som har oplevet at veninder og venner har reageret negativt på jeres graviditet? Nogle a dem jeg troede der var min veninder har direkte droppet kontakten til mig efter jeg blev gravid er der nogen der har prøvet det samme og hvordan taklede i det? knus tanja 21 +2

Hej Tanja

jeg er ikke garvid endnu, men vi ønsker det brændende. Bare det at vi ønsker os børn, har skabt en del uro og splid så trods manglende graviditet kender jeg desværre kun alt for godt til det.

Har både haft problemer med et nært familiemedlem som er få år ældre end jeg og venter første barn i starten af det nye år, som har været meget efter at nu var det "hendes tur" til at få børn, og har givet mig en del problemer, desværre, også i min veninde kredse har der været uro negativt pga deres egne ønsker om børn, men hvor det ikke endnu er noget de ønsker da der er udd der skal tages først. Selv en veninde som selv ikke ønsker børn som sådan og er meget karriere mæssig har det været svært da der ikke kan være forståelse for man så brændede kan ønske sig noget så fjollet som børn

De mennesker som mener tingene godt og som holder ved er ens rigtige familie/venner, har jeg lært ud fra det, og selvom det kan være svært, prøver jeg på ikke at ta det personligt, jeg ved jo hvad jeg ønsker, og det er jo ikke for meget at forlange at man gerne vil have lov at glæde sig over kommende børn

Held og lykke, tillykke med graviditeten og god jul 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2009

Koen.

Maja84 skriver:

Hej Tanja

jeg er ikke garvid endnu, men vi ønsker det brændende. Bare det at vi ønsker os børn, har skabt en del uro og splid så trods manglende graviditet kender jeg desværre kun alt for godt til det.

Har både haft problemer med et nært familiemedlem som er få år ældre end jeg og venter første barn i starten af det nye år, som har været meget efter at nu var det "hendes tur" til at få børn, og har givet mig en del problemer, desværre, også i min veninde kredse har der været uro negativt pga deres egne ønsker om børn, men hvor det ikke endnu er noget de ønsker da der er udd der skal tages først. Selv en veninde som selv ikke ønsker børn som sådan og er meget karriere mæssig har det været svært da der ikke kan være forståelse for man så brændede kan ønske sig noget så fjollet som børn

De mennesker som mener tingene godt og som holder ved er ens rigtige familie/venner, har jeg lært ud fra det, og selvom det kan være svært, prøver jeg på ikke at ta det personligt, jeg ved jo hvad jeg ønsker, og det er jo ikke for meget at forlange at man gerne vil have lov at glæde sig over kommende børn

Held og lykke, tillykke med graviditeten og god jul 

nej det er rigtig svært når de mennesker man troede ville forstå en, viser sig fra en hel anden side håber snart det bliver jeres tur til familieforøgelse knus og kram

Anmeld

8. december 2009

Koen.

Tullen85 skriver:

Jeg har stået lidt på den anden side, jeg mistede min aller bedste veninde da hun blev gravid som 19 årig. Vi boede sammen da hun blev gravid, og havde kun været sammen med hendes kæreste i 3 uger... Jeg var der dog 100% for hende, lod hende flytte ud af vores fælles lejlighed, så jeg stod med alle regninger alene, overtog det "fælles" gæld vi havde til licens, møbler og istandsættelse af lejligheden. Var SÅ glad på hendes vejne, hæklede et babytæppe, syede en kæmpe bamse og ringede hver eneste gang hun var til jm eller lign.

Da hun var ca halvvejs i sin graviditet blev jeg uvenner med hendes kæreste. Jeg havde sagt ok til at betale halvdelen af hendes kærestes fødselsdagsgave som var en 3d scaning, men havde ingen penge så måtte sige fra, desuden synes jeg det var underligt når han nu ikke ville tale med mig. Min veninde blev meget sur, og stoppede med at snakke sammen i 2 måneder. Blev dog gode venner igen, men tror aldrig hun tilgav mig. Da hun fødte gik jeg i panik fordi jeg ikke kunne få fat i hende i 2 dage, 3 dage efter hun fødte fik jeg en "kæde" sms med barnets vægt mv. Var SÅ knust. Har efterfølgende fået at vide at hun ikke mente jeg støttede hende nok, og jeg snakkede for meget om at jeg gik i byen og tog til fester.

Tror det er rigtig svært nogengange at forblive venner når man er 2 så forskellige steder i livet. Tror desværre også nogen gravide lidt glemmer at det ikke er lige så stort for deres venner som det er for dem. Nu er jeg gravid og har fortalt alle mine veninder at de skal slå mig i hovedet hvis jeg får for meget baby på hovedet... :-D

Håber du og din veninde finder ud af det  

du får lige et med på vejen...

vil sige at du hvertfald har gjord dit for a støtte og bakke din veninde op at det så desværre går galt alligevel, er nok som du sige at man er forskellige steder i livet.. men held og lykke med alting knus

Anmeld

24. december 2009

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
tanjaj19 skriver:

hej ville høre om der var andre som har oplevet at veninder og venner har reageret negativt på jeres graviditet? Nogle a dem jeg troede der var min veninder har direkte droppet kontakten til mig efter jeg blev gravid er der nogen der har prøvet det samme og hvordan taklede i det? knus tanja 21 +2

Jeg var 18 da jeg blev gravid...

Min kæreste og jeg havde været sammen i næsten et år, men boede i en etvær. lejlighed med en kat så da familien fik at vide at jeg var gravid spurgte min mormor; "hvordan vil I tage vare på et lille barn når I ikke kan tage vare på jer selv?" Jeg blev da ked af den kommentar, men da jeg var 16 uger henne flyttede vi i en større lejlighed og efterhånden som maven voksede blev hun også mere og mere spændt på at se sit oldebarn... Nu forguder hun ham...

Mine venner var meget spændte på at jeg skulle være mor, men efter jeg havde født faldt mange af dem stille og roligt fra da jeg ikke lige kunne tage med i byen med en times varsel...

Til gengæld kommer de andre oftere end før...

Anmeld

24. december 2009

BetonSlotsPrinsesserne

tanjaj19 skriver:

Jeg blev gravid som 18 årig og havde den indstilling at de veninder/venner der blev når jeg havde fortalt det, jah så var de jo rigtig venner. Jeg hat 'midstet' en del efter at have født. Men på den anden side så har jeg også bare de mest fantastiske veninder.
fik da lidt negative reaktioner, men det var mest fra familien,.
Men lukkede ørerne, da de alle vidst jeg nok sku klare det.. Det var ikke nyt for mig at have med børn at gøre..

Anmeld

24. december 2009

noahsmoar

ork ja, negative reaktioner og kommentarer får jeg massere af, men jeg lader dem bare løbe ud i gennem det andet øre igen!

Anmeld

26. december 2009

Malou Vilma Nørgaard

hej tanja

ork ja, jeg er 19 nu og har næsten lige født. da jeg fortalte mine veninder det, var der også rigtig mange der faldt fra, da de mente det var umodent at få et barn nu, og nu havde vi jo ikke de samme interesser.. hmmm. men tænkte bare, som andre også skriver, de er jo så bare ikke værd at samle på..

tilgengæld blev næsten alle mine drenge venner, de fleste har støttede mig helt vildt.. troede sgu det var omvendt men nej..

men håber du finder ud af det og du får lige etmed på vejen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.