Pulver-grød.... Er det så slemt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2009

Mira0911

TbCp skriver:

Det er mere sådan sat i gåseøjne for egentlig føler jeg  mig ikke som en dårlig mor, jeg synes bare ofte det fremstilles negativt at man ikke giver sit barn hjemmelavet mad, derfor ville jeg bare høre om der virkelig ikke var andre der tog den "nemme løsning"

Jeg har også gået og hørt på, at jeg var bare rigtig doven, når jeg valgte pulvergrød til Julie, og det kunne jeg slet ikke tillade mig og jeg ved ikke hvad...

Det er jo ikke deres barn jeg foder det med.. Så de kan være ligeglad.. Og ja, der er enormt mange som ser negativt på det, Lad dem om det...

Det er ikke deres valg vi har truffet, heldigvis vores eget valg....

Jeg har det slet ikke skidt med at Julie får sådan noget grød.. Nu får hun for det meste stort set alt hvad vi spiser...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

susan82

Jeg var også i periodet til pulvergrød og glasmad til Lærke da hun var mindre. Havde vildt dårlig samvitighed over at min datter ikke brød sig om andet i perioder, men så så jeg et indslag i Godmorgen Danmark om færdig- babymad.

Det er ligeså godt som hjemmelavet. Det eneste man skulle være obs på, var når de små havde brug for noget mere groft mad...ca 8 mdr, så var det for blødt men indeholder stadig de rigtige nærringsstoffer og i den rigtige mængde. Men til de hurtige dage var det helt okay.

Jeg må indrømme at min datter på næsten 2 får stadig, de dage hvor det skal være hurtig og nemt, et glas med spaghetti bolonese og nogle kogte pasta......Hun elsker det!

Man skal gøre det som man selv finder rigtigt!

Anmeld

25. november 2009

Pia

Her hjemme bruger vi også pulver grød og mos.. nogle dage pulver grød/mos og nogle dage hjemmelavet...

Har prøvet og lave kartoffelsmos på mange forskellige måder til Louise nu, men ikke om hun vil have det..
Prøvede så i dag og købe det der pulver kartoffelmos og hva gør tøsen, hun skovler ind  ja og oven i havde manden så lige en kommetar til den aftnesmad han fik  OG JEG ER ALTSÅ IKKE EN DÅRLIG KOK

Men lige i dag var købe maden hittet..

Så jeg er også en af de "dårlige/dovne" mødre

Anmeld

26. november 2009

JonTri

Her har han fået købegrød og glasfrugt... har selv kogn æble og pæremos, samt kartoffelmos og grøntsager. Havregrød og øllebrød har jeg også selv brygget...

Til det næste afkom vil jeg forsøge at lave det selv. Ikke pga holdninger til om det er godt eller ej. Min knægt har det fint. Men pga at det fandme ruinerer en... og hvis nu det hjemmelavede røg lige ned i mavsen...

Man skal sgu ikke lade sig påvirke af medierne... bare lytte til ens egen mavefornemmelse - tror jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.