Bianca fik halvt hjemmelavet og halvt færdigkøbt mad.
Til hende lavede jeg selv frugtmos og grøntsagsmos og senere hen kødboller mm.
Men hun fik også pulvergrød!
Og vi havde bestemt heller ingen problemer med at hun gik over på almindelig mad. Tvært imod har hun aldrig været kræsen!!
Celina er kun lige i opstarten med grød og mos.
Og hun får købemad - pulver og færdigmad på glas pt.
Hun spiser simpelthen så lidt (mellem 5 og 20 små baby-skefulde), så jeg heller ikke ser pointen i at stå og kokkere det, for at smide det meste af det ud igen.
Jeg har også lidt dén "dårlige-mor samvittighed" hængende over hovedet, fordi jeg ikke giver mine børn den RIGTIGE SUNDE kost fra bunden. Sådan som man BØR og som mange gør.
Men min mand mener ikke jeg skal bekymre mig, og han holder på at det er okay, at vi giver hende købt glas og pulvermad. Det skal hun nu nok blive en god, sund og rask pige af alligevel. Det er Bianca jo et levende bevis på ....selvom hun fik mere af det hjemmelavede mad i starten, end Celina nok vil komme til.
Men det ER jo bare en overgang....
Efter nogle måneder er pulvergrøden erstattet med havdregrød og øllebrød, og derefter kommer rugbrøds-rytterne og findelt mad ligesom dét vi andre spiser! .....Så jeg gider ikke bekymre mig eller føle dårlig samvittighed over det. Jeg er sikker på at det er OK.
Selvom det jo KUNNE være mere "sundt fra bunden" og home-made! 
Anmeld