Pulver-grød.... Er det så slemt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2009

Sees

Jeg hopper med på vognen - Emil får også pulvergrød.
Han får da også hjemmelavet mad, når jeg lige orker det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

TbCp

Altså hvor er det da rart at høre at jeg ikke er "en dårlig mor"

Om nogen synes jeg vr doven... tjah sikkert... og det var jeg da også. Når man har en bette er det vel ok ind imellem at tage den letteste vej!?
Så længe barnet får opfyldt sine behov og er glad og tilfreds.

Men hatten af for dem der orker at stå og lave en masse slags grød osv

Anmeld

25. november 2009

JustAnotherName

Bianca fik halvt hjemmelavet og halvt færdigkøbt mad.
Til hende lavede jeg selv frugtmos og grøntsagsmos og senere hen kødboller mm.

Men hun fik også pulvergrød!
Og vi havde bestemt heller ingen problemer med at hun gik over på almindelig mad. Tvært imod har hun aldrig været kræsen!!

Celina er kun lige i opstarten med grød og mos.
Og hun får købemad - pulver og færdigmad på glas pt.
Hun spiser simpelthen så lidt (mellem 5 og 20 små baby-skefulde), så jeg heller ikke ser pointen i at stå og kokkere det, for at smide det meste af det ud igen.

Jeg har også lidt dén "dårlige-mor samvittighed" hængende over hovedet, fordi jeg ikke giver mine børn den RIGTIGE SUNDE kost fra bunden. Sådan som man BØR og som mange gør.
Men min mand mener ikke jeg skal bekymre mig, og han holder på at det er okay, at vi giver hende købt glas og pulvermad. Det skal hun nu nok blive en god, sund og rask pige af alligevel. Det er Bianca jo et levende bevis på ....selvom hun fik mere af det hjemmelavede mad i starten, end Celina nok vil komme til.

Men det ER jo bare en overgang....
Efter nogle måneder er pulvergrøden erstattet med havdregrød og øllebrød, og derefter kommer rugbrøds-rytterne og findelt mad ligesom dét vi andre spiser! .....Så jeg gider ikke bekymre mig eller føle dårlig samvittighed over det. Jeg er sikker på at det er OK.
Selvom det jo KUNNE være mere "sundt fra bunden" og home-made!

Anmeld

25. november 2009

hc=k

Min søn fik kun købegrød/pulvergrød da han startede på alt det stas. Ja endda kratoffelmosen var pulver...

Jeg synes det var meget nemmere og ja jeg har endnu ikke hørt om nogle børn der er døde af det.

Nu spiser min dreng ikke så meget grød mere, meeeen jeg køber stadig øllebrødspulver som bare skal mikses med vand og ja det bliver jeg nok ved med..

Jeg bliver sur og arig når folk kalder de mødre der ikke gider at lave grød selv for dårlige mødre..  Det er sgu det samme som de mødre der siger at ammebørn er bedre end flaskebørn og at en god mor sidder i brysterne..

Anmeld

25. november 2009

Mor til Frederic og Freya

vi købte købe grød da han skulle starte op med grød, de er jo nænsomme ved deres små maver og de taget jo ikke meget i starten, så pakkerne holdt længe herhjemme.

Men han har siden ca. 7 mdr fået hjemmelavet grød hver dag.

Anmeld

25. november 2009

Mira0911

TbCp skriver:

Altså hvor er det da rart at høre at jeg ikke er "en dårlig mor"

Om nogen synes jeg vr doven... tjah sikkert... og det var jeg da også. Når man har en bette er det vel ok ind imellem at tage den letteste vej!?
Så længe barnet får opfyldt sine behov og er glad og tilfreds.

Men hatten af for dem der orker at stå og lave en masse slags grød osv

Hvorfor føler du at du er en dårlig mor fordi du giver dit barn pulvergrød?

Anmeld

25. november 2009

vatten

Mine tre spér sagde da Mathias var mindre, at pulvergrød var helt fint at bruge, fordi alt indholdet var lavet, så grøden havde den optimale sammensætning af alt det, som de små nu har brug for. 

Mathias har fået hjemmelavet grød, og så pulver på tur. Jeg havde ikke råd til at købe pulvergrød, ellers havde jeg sandsynligvis gjort det hele tiden.

Anmeld

25. november 2009

TbCp

MoarJ skriver:

Hvorfor føler du at du er en dårlig mor fordi du giver dit barn pulvergrød?

Det er mere sådan sat i gåseøjne for egentlig føler jeg  mig ikke som en dårlig mor, jeg synes bare ofte det fremstilles negativt at man ikke giver sit barn hjemmelavet mad, derfor ville jeg bare høre om der virkelig ikke var andre der tog den "nemme løsning"

Anmeld

25. november 2009

1977

Profilbillede for 1977
ka-ri-na skriver:

der er da ingen der bliver en dårlig mor af at give pulvergrød! jeg har brugt det i nødstilfælde... eller når vi bare var totalt energiforladte.... Nikoline spiser det meste, men jeg putter også frugtmos (uden sukker) i den hjemmelavede grød.....  det er der mange der er meget imod, men jeg mener altså at frugt er sundt :=)

Nødmad....det begreb kender jeg ALT for godt Både som grød, mos og div glad med klam mad  Og nøj hvor hvad det dejligt at have. Har ikke tal på de gange Jesse smed hans tallerken på gulvet, så var det rart med et glas lige til at smide o microovnen

Anmeld

25. november 2009

LinLin

TbCp skriver:

Er jeg virkelig den eneste herinde der har givet sit barn pulvergrød da hun var yngre.
Jeg synes det lyder som om at alle andre selv står og kokkerere.

Jeg valgte den "nemme løsning" i stedet for at stå i køkkenet og lave ting som Liva alligevel kun spiste 2-3 skefulde af.

Pulvergrøden elskede hun og spiste gladeligt en hel portion.
Da hun gik over til at spise det samme som os havde vi ingen problemer med at hun ikke ville spise "normal" mad.

Nå men jeg føler mig nærmest som en dårlig mor når jeg læser nogle af trådene herinde om pulvergrød <-> hjemmelavet grød

Nej du er ikke

Jeg tror vi havde en 70/30 ordning her med hjemmelavet og pulver - og han har overlevet! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.