Pulver-grød.... Er det så slemt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.523 visninger
33 svar
0 synes godt om
25. november 2009

TbCp

Er jeg virkelig den eneste herinde der har givet sit barn pulvergrød da hun var yngre.
Jeg synes det lyder som om at alle andre selv står og kokkerere.

Jeg valgte den "nemme løsning" i stedet for at stå i køkkenet og lave ting som Liva alligevel kun spiste 2-3 skefulde af.

Pulvergrøden elskede hun og spiste gladeligt en hel portion.
Da hun gik over til at spise det samme som os havde vi ingen problemer med at hun ikke ville spise "normal" mad.

Nå men jeg føler mig nærmest som en dårlig mor når jeg læser nogle af trådene herinde om pulvergrød <-> hjemmelavet grød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

malou

smiler... jeg har "syndet" ligesom dig... min sp anbefalede faktisk pulver grød fordi der var alt i som han skulle bruge af vitaminer osv. Da jeg blev 6-7 md begyndte jeg selv at lave øllebrød og havregrød... og engang imellem fik han noget færdig grød blandet op med frugtmos jeg selv lavede...

knus malou

Anmeld

25. november 2009

TbCp

malou skriver:

smiler... jeg har "syndet" ligesom dig... min sp anbefalede faktisk pulver grød fordi der var alt i som han skulle bruge af vitaminer osv. Da jeg blev 6-7 md begyndte jeg selv at lave øllebrød og havregrød... og engang imellem fik han noget færdig grød blandet op med frugtmos jeg selv lavede...

knus malou

Århhh det var rart at høre

Anmeld

25. november 2009

KWL

Mine piger er også vokset op på pulver grød Jeg stod i starten og lavede alt fra bunden for at se dem lave opkast-bevægelser. Det blev jeg træt af.

Pulver grøden kunne de lide og det fik de. De er ikke specielt kræsne i dag så ....

Anmeld

25. november 2009

frk Jensen

YES jeg må også være en forfærdelig mor da jeg også gave marcus pulver grød..

fik også at vide at der var alle de vitaminer i som de skulle have.. men efter han blev 6 mdr lavede jeg selv havregrød..

Han fik dog altid hjemmelavet grønsagsmos og kartoffelmos.. Så lidt godt har jeg da gjort!

Knus Betina

Anmeld

25. november 2009

netdaddy

Hos os gav vi altså også pulvergrød - og det har vores dreng altså ikke taget skade af, og han er heller ikke blevet kræsen af det.

Idag er han næsten 15 måneder og han spiser alt hvad vi sætter for ham. Noget smager han kun på og kan så ikke lide det, men 2 minutter efter skal han altså lige smage på det igen for at se om han nu ikke godt kan lide det alligevel - lidt skægt at se på.

Så til os der giver vores børn pulvergrød - vi er ikke ringere forældre af den grund!

Anmeld

25. november 2009

Ni-ko-li-ne

der er da ingen der bliver en dårlig mor af at give pulvergrød! jeg har brugt det i nødstilfælde... eller når vi bare var totalt energiforladte.... Nikoline spiser det meste, men jeg putter også frugtmos (uden sukker) i den hjemmelavede grød.....  det er der mange der er meget imod, men jeg mener altså at frugt er sundt :=)

Anmeld

25. november 2009

TbCp

ka-ri-na skriver:

der er da ingen der bliver en dårlig mor af at give pulvergrød! jeg har brugt det i nødstilfælde... eller når vi bare var totalt energiforladte.... Nikoline spiser det meste, men jeg putter også frugtmos (uden sukker) i den hjemmelavede grød.....  det er der mange der er meget imod, men jeg mener altså at frugt er sundt :=)

Nej det var vist også bare lige for at komme ud med min "pointe". Synes ofte der bliver snakket rigtig meget imod pulvergrød.... Og ville vist bare høre om jeg virkelig var den eneste der havde brugt det til mit barn

Anmeld

25. november 2009

frk andreasen

TbCp skriver:

Er jeg virkelig den eneste herinde der har givet sit barn pulvergrød da hun var yngre.
Jeg synes det lyder som om at alle andre selv står og kokkerere.

Jeg valgte den "nemme løsning" i stedet for at stå i køkkenet og lave ting som Liva alligevel kun spiste 2-3 skefulde af.

Pulvergrøden elskede hun og spiste gladeligt en hel portion.
Da hun gik over til at spise det samme som os havde vi ingen problemer med at hun ikke ville spise "normal" mad.

Nå men jeg føler mig nærmest som en dårlig mor når jeg læser nogle af trådene herinde om pulvergrød <-> hjemmelavet grød

jeg brugte også pulver grød til jasmin. det eneste jeg selv lavede det var æbel/pæremos for det var alt alt for dyrt at købe de der små glas sys jeg. og kartoffel/blomkålmos da det kom dertil

gør det også med den næste.

knus tanja 23+3

Anmeld

25. november 2009

Ni-ko-li-ne

TbCp skriver:

Nej det var vist også bare lige for at komme ud med min "pointe". Synes ofte der bliver snakket rigtig meget imod pulvergrød.... Og ville vist bare høre om jeg virkelig var den eneste der havde brugt det til mit barn

jeg ved godt at der er debatteret meget omkring emnet og der er talt meget "for" hjemmelavet grød:0) derfor er der nok ikke så mange der har talt om pulvergrøden:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.