Influenza A

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

958 visninger
20 svar
0 synes godt om
9. november 2009

Lene76

hva gør man.... man må vist ik ta til lægen vel, men hvordan blir man så testet......

Mille min datter på 5, ligger pt men 39,3 og er virkelig ramt..... om hvem ved om det er alm influenza el om det er influenza A????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2009

Bamseboet :D

hvorfor må man ikke tage til lægen???

Anmeld

9. november 2009

Lise

Det kan man kun finde ud af ved at pode hende..

Men hvis hun ikke er i risikogruppe - eller der ikke er nogle af jer andre der er - tror jeg bare at man vil sige "god bedring med hende" - det er jo "bare" en influenza, så gør som i normalt ville gøre - og sørg for god hygiejne så i ikke alle bliver syge

Anmeld

9. november 2009

Lise

Bamseboet :D skriver:

hvorfor må man ikke tage til lægen???

For ikke at smitte andre.

Anmeld

9. november 2009

Lise skriver:

For ikke at smitte andre.

ok, men -som spurgt, så ved man jo ikke, om det er den der hedder A, eller hva, så i princippet, ku man godt tage til læge, og så få vished om det...

Anmeld

9. november 2009

Lise

ok, men -som spurgt, så ved man jo ikke, om det er den der hedder A, eller hva, så i princippet, ku man godt tage til læge, og så få vished om det...

Men hvad skulle man bruge det til - er det ikke lige gyldigt om det er influenza A eller en "almindelig" influenza?

Det eneste jeg har hørt er, at man skal blive hjemme i en uge hvis man er syg, og der er mulighed for at det kan være influenza A. Så længe det ikke er farligt...

Anmeld

9. november 2009

Lise skriver:

Men hvad skulle man bruge det til - er det ikke lige gyldigt om det er influenza A eller en "almindelig" influenza?

Det eneste jeg har hørt er, at man skal blive hjemme i en uge hvis man er syg, og der er mulighed for at det kan være influenza A. Så længe det ikke er farligt...

tjo, men hvis det var A, så var det da bare om at blive hjemme, kender mange ( incl. mig selv), der tager på job, selv om man er syg.

så derfor ku det da være rart at vide hvilken form det var man havde. og så sku man måske også i behandling med noget hvis det var A

Anmeld

9. november 2009

Lise

tjo, men hvis det var A, så var det da bare om at blive hjemme, kender mange ( incl. mig selv), der tager på job, selv om man er syg.

så derfor ku det da være rart at vide hvilken form det var man havde. og så sku man måske også i behandling med noget hvis det var A

Man skal ikke behandles selvom det er influenza A. Det er en influenza. Det er ikke farligt. Med mindre man er i risikogruppe.

Og hvorfor tage på arbejde selvom man er syg? Det har jeg aldrig forstået. Og da slet ikke nu, hvor risikoen for at det er en meget smitsom - men mild - influenza, er forholdsvis stor.

Ifølge min mor (sygeplejerske) er de fleste, der ligger med influenza nu, ramt af influenza A. Bliv hjemme - og skån dem der (endnu) ikke er ramt af det.

Anmeld

9. november 2009

Lene76

har en kollega med et barn med cf og en men en hjertefejl.....

har lige snakket med lægen..... og hvis det blir værre i løbet af de næste par timer så sku vi ringe til vagtlægen så hun ku blive podet......

Anmeld

9. november 2009

Lise skriver:

Man skal ikke behandles selvom det er influenza A. Det er en influenza. Det er ikke farligt. Med mindre man er i risikogruppe.

Og hvorfor tage på arbejde selvom man er syg? Det har jeg aldrig forstået. Og da slet ikke nu, hvor risikoen for at det er en meget smitsom - men mild - influenza, er forholdsvis stor.

Ifølge min mor (sygeplejerske) er de fleste, der ligger med influenza nu, ramt af influenza A. Bliv hjemme - og skån dem der (endnu) ikke er ramt af det.

ok, tak, for forklaringen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.