Statusopdatering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2010

Lise

Kaufie skriver:

Gisp..... Lillepigen blev vurderet til 3100 g - det er det samme som William vejede ved fødslen, og der var jeg altså 41+0 (dvs næsten 4 uger fra nu!!) Hvor stor mon hun ender med at blive??

Hun står ikke fast - og står tilmed skævt, så skal tjekkes igen om en uge. 

Mette 37+3

Gud, du skal snart føde en baby. Vildt!!!

De der vægtvurderinger...synes bare tit at der skydes en del forbi... Casper blev vurderet til at veje en del mere end han gjorde. Tre forskellige jordmødre vurderede ham til at veje 4.000 g det sidste døgn inden fødslen. Han vejede 3.198..

Nårmen, spændende i hvert fald! Dog ikke så spændende at hun står skævt. Håber hun rykker sig lidt... Hvad hvis hun stadig om en uge står skævt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

Lise

Kaufie skriver:

Gisp..... Lillepigen blev vurderet til 3100 g - det er det samme som William vejede ved fødslen, og der var jeg altså 41+0 (dvs næsten 4 uger fra nu!!) Hvor stor mon hun ender med at blive??

Mette 37+3

Det kan vist forresten hjælpe at kravle. Så du må ned på alle fire og kravle rundt - bare en times tid hver dag  Ellers må du have rystet numsen med et tørklæde (kan ikke huske hvad det hedder)...

Anmeld

11. november 2010

Kaufie

Lise skriver:

Gud, du skal snart føde en baby. Vildt!!!

De der vægtvurderinger...synes bare tit at der skydes en del forbi... Casper blev vurderet til at veje en del mere end han gjorde. Tre forskellige jordmødre vurderede ham til at veje 4.000 g det sidste døgn inden fødslen. Han vejede 3.198..

Nårmen, spændende i hvert fald! Dog ikke så spændende at hun står skævt. Håber hun rykker sig lidt... Hvad hvis hun stadig om en uge står skævt?

Aner det faktisk ikke - måske de kan prøve at rykke lidt i hende, ligesom ved vendingsforsøg?

Eller også er de bare obs på det, så man evt hurtigere vil gå ind og overveje kejsersnit fremfor at det bliver noget hu-hej..... Hvilket der sådan set er rimelig stor risiko for eftersom jeg havde en temmelig hurtig fødsel første gang. 

Anmeld

11. november 2010

Mary

Maria - skal til skole-paratheds-samtale i morgen med Juliane 

Anmeld

11. november 2010

Lene76

Kaufie skriver:

Mette 37+3

det er da en go str lillepigen har allerede..... men spændende og se om hun er mere en 3500 g når hun kommer ud.

syntes bare det er vildt som tiden går..... tænk at du allerede er 37+3  og jeg er 26+0 idag syntes næsten lige at jeg har fortalt at jeg er gravid

pøj pøj med det hele, du må bare igang med at danse lidt mavedans så hun falder på plads så ska det hele nok gå

Anmeld

11. november 2010

Lene76

Mary skriver:

Maria - skal til skole-paratheds-samtale i morgen med Juliane 

hehe ja det er så vildt, bare vent til hun ska starte det er endnu vildere...... godt jeg snart får en baby mere hehe det blir bare så store alt for hurtigt.

Anmeld

12. november 2010

Mary

Maria - har idag fået en officiel besked om, at min stadig kun 4årige tøs skal i skole til sommer   Det er bare så mærkeligt! og så skylder jeg hende pludselig også et par huller i ørene inden august 2011  

Anmeld

12. november 2010

Lise

Mary skriver:

Maria - har idag fået en officiel besked om, at min stadig kun 4årige tøs skal i skole til sommer   Det er bare så mærkeligt! og så skylder jeg hende pludselig også et par huller i ørene inden august 2011  

Uuuhh, vildt!  Jeg er jo også decemberbarn, så jeg var også fem år da jeg startede.

Anmeld

12. november 2010

linemus

Kaufie skriver:

Aner det faktisk ikke - måske de kan prøve at rykke lidt i hende, ligesom ved vendingsforsøg?

Eller også er de bare obs på det, så man evt hurtigere vil gå ind og overveje kejsersnit fremfor at det bliver noget hu-hej..... Hvilket der sådan set er rimelig stor risiko for eftersom jeg havde en temmelig hurtig fødsel første gang. 

Ih, hvor er det spændende, Mette. Og nok også inkluderet sommerfugle for dit vedkommende? Jeg vil ligesom Lise sige, at de der vægtvurderinger ikke har min store tillid. Sebastian blev skønnet af jm til 3700 g dagen før han kom ud, og så kom der en basse på 4650 g. Han havde dælme travlt med at vokse det sidste døgn. Er du ellers ved at være klar? Praktisk og mentalt?

Anmeld

12. november 2010

Kaufie

linemus skriver:

Ih, hvor er det spændende, Mette. Og nok også inkluderet sommerfugle for dit vedkommende? Jeg vil ligesom Lise sige, at de der vægtvurderinger ikke har min store tillid. Sebastian blev skønnet af jm til 3700 g dagen før han kom ud, og så kom der en basse på 4650 g. Han havde dælme travlt med at vokse det sidste døgn. Er du ellers ved at være klar? Praktisk og mentalt?

Jeg har også lige set at William blev vurderet til 3200 g da jeg var 38+2 - og han endte jo så med kun at veje 3100 g - så....

Sommerfugle - ja, de begynder da at flakse - synes af og til jeg har noget, der minder om en ve - plukveerne mærker jeg ikke nedadtil - men en gang imellem synes jeg godt nok der sker et eller andet ....andet....  Er det det, man kalder snydeveer, som man har hørt flere snakke om ved 2-3-4 fødsel??

Anyways, så er vi ikke klar med det praktiske - det betyder ikke så meget denne gang - altså det meste af tøjet ligger klar i kommoden, men der er stablet en masse ovenpå, og hylderne er ikke hængt op..... Men altså, det kommer jo nok når hun er her... Tasken er da sådan nogenlunde pakket, men allervigtigst er der lavet planer for hvad vi gør med William når det går løs - hvad enten det er når han er i børnehave (hvilket jeg håber), after hours, eller om natten...

Mentalt, så hjælper det på det - specielt efter jeg har accepteret, at vi ikke behøver være 110% klar som vi var det før Williams ankomst. Men jeg håber saftsusemig godt nok på at hun stiller sig rigtigt - ville blive ked af et kejsersnit når jeg nu har født selv første gang.

Mette, T-17 dage 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.