Jeg er mor men også papmor.. Det kan virkelig være hårdt til tider, men det er skønt at se ungerne har så meget glæde af hinanden.
Jeg tør godt indrømme at jeg aldrig kommer til at elske min papdatter på samme måde som mine egne og det samme gælder for min mand med mine børn.
I starten gik jeg meget op i at alt skulle være perfekt og vi bare rigtigt skulle hygge os, i de weekender hvor hun kom.. Men med tiden måtte jeg sande at det nytter ikke noget at lave om på alt bare fordi hun komme og at hun skal acceptere mig som hendes fars kone.
Jeg er stadigvæk efter næsten 2 års samliv med hendes fra den onde stedmor og hun har stadigvæk ikke accepteret mig.. Og ja det har jeg sgu lært at leve med.. måske kommer den dag og måske kommer den ikke...
For mig er det vigtigt at vi alle har det godt og det har vi sgu... vi er en stor familie hver anden weekend og ungerne elsker hinanden. Min mand holde utroligt meget af mine børn og er deres "far" i hverdagen, men de har deres egne fædre. Og jeg tro nu også at det er nemmer at få en tætter realation til sine papbørn hvis man lever samme med dem til hverdag og ikke kun hver 14 dag, men når ikke at opbygge det samme forhold som hvis man er sammen med dem 24/7.
Her hjemme har vi aldrig diskuteret om hvor vidt vi elsker hinandens børn eller ej... Vi har dog diskuteret at min mand, havde meget svært ved at dele sol og vind lige når hans datter var her, og det kunne eller kan jeg ikke acceptere.
Men skal tænke sig rigtigt godt om når man træder ind i et forhold hvor der er børn, for kan man ikke være egoistisk, da der ikke kun er dig og ham, men også x antal børn at tænke på.
Og ja her har vi altid været enige min mand og jeg... Hvis ikke det gik mellem mig/ham og vores respektive børn.. Ja så skulle det altså ikke være os.
Jeg og min mand behandler vores børn med respekt, men vi elsker ikke hinandens børn på samme måde som vores egne.. Og hvis man kab forstå og acceptere det.. Jamen så skal det nok også gå 
Til sidst men ikke mindst viser undersøgelser også at det tager 5 år før en sammenbragt fungere optimalt og man kan føle sig i sikkerzone for et evt. brud... Men der er jo aldrig en granti for at det holde for evigt.. Man kan jo kun håbe og tro 
Anmeld