Hej Susanne!
Jeg er bonusmor til en dreng på 6, og jeg tør godt indrømme at det absolut ikke er lykken! Men jeg vidste jo fra starten at han var der, og ville jeg ha min kæreste, måtte jeg ta ham med.
Vi har ham hver anden uge, en hel uge af gangen, og jeg går ofte og glæder mig til han skal hjem igen.
Men det har måske også noget at skulle have sagt, at hans egne forældre ikke tager super meget ansvar for ham, så det er mig der henter ham fra SFO, tager ham med til fodbold og henter/bringer ham ud til vennerne.
Det eneste positive omkring alt det her, er, at min kæreste har accepteret at jeg også skælder ham ud og retter på ham, for ellers var jeg da blevet sindsyg! Og jo, han er da hyggelig og vi har det også skægt sammen, men han er ikke min søn, og jeg kommer aldrig til at have de samme moderfølelser for ham som for mine egne børn! Dog kunne jeg aldrig finde på at gøre forskel på dem, mens han var der, men han må godt vide, at jeg er mor til lillebror og ikke ham, og at han selv har en mor der elsker ham.
Men jeg giver Eva ret, se på hende som en lille ven der kommer forbi engang i mellem, og pas på med at påtage dig for meget ansvar. Hun har allerede en mor og en far, og Emil har også krav på hans mor selvom hun er der. Så du skal absolut ikke føle skyld, hvis du selv vil foretage dig noget med Emil uden hende.
Ja, der var vel ikke så meget "gode råd" over det her, men synes lige du skulle vide at du ikke er alene
Folk har forskellige måder at takle tingene på, og der er sikkert nogle der kan blive dybt rystet over at vi ikke "bare" kan lukke disse børn ind som vores egne. Men sådan er det altså ikke altid.
God weekend
Kh Kathrine