Skal det være så svært

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2009

Vingummien

kathrinerk skriver:

Ej undskyld nu bliver jeg da næste helt små-sur Han kan da ikke forlange/forvente at du skal elske hans datter ligeså højt som Emil! Om du så havde holdt af hele børnehaven så er det da ikke en garanti for at du også bare helt automatisk holder af hende! Jo han kan da måske nok godt mærke at der er forskel i den mde du er overfor Emil og hende men det skal altså også være okay! Hun har allerede et sæt forældre og du skal ikke holde igen overfor Emil for hendes skyld.

ja, men det kan han ikke forstå. Hun er også rigtig forkælet ved sin mor med ting osv og det har jeg også svært ved  at forholde mig til. Men det er hans datter og han kan ikke se de ting som jeg gør og kan ikke forholde sig til at man ikke får de samme følelser, nu er jeg så også mor med stort M og det gør det måske værere, men ved det ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2009

Betina88

Man må bare acceptere det der kommer med i ens forhold .. Man ka' jo ikk' selv vælge ..

Og det med at forkæle sit barn er noget mærkeligt noget at gøre , så ka' man ikk' handle uden det ska' ha' sin vilje ..

Anmeld

7. november 2009

qp

Øv øv.... Susanne, kedeligt det skal være sådan... !

Prøv og vend den... hvad nu hvis dig og din fyr ikke var sammen og hun var hos din fyr sammen med hans kæreste hver anden weekend. Ville du ikke være frygtelig ked af det på Emils vejne hvis denne kæreste "bare ville have weekenderne overstået"? Prøv og tænk på hende som var det Emil der var delebarn/ weekendbarn - og jeg er sikker på (håber), du vil få nogle nye omsorgsfølelser i din relation til hende.

Anmeld

7. november 2009

Slettet

Hej Susanne.

Lidt statistik om sammenbragte familier...

Prøv at læse slutningen her:

http://www.dr.dk/DR2/Vores/Artikler/Fakta+om+sammenbragte+familier.htm

Det er der nok en grund til, og det er fordi det bare ikke er skide nemt  ...mange vil bare ikke indrømme det, måske fordi de virkelig håber på at det lykkes denne gang

Anmeld

7. november 2009

Vingummien

Swips.. skriver:

Hej Susanne.

Lidt statistik om sammenbragte familier...

Prøv at læse slutningen her:

http://www.dr.dk/DR2/Vores/Artikler/Fakta+om+sammenbragte+familier.htm

Det er der nok en grund til, og det er fordi det bare ikke er skide nemt  ...mange vil bare ikke indrømme det, måske fordi de virkelig håber på at det lykkes denne gang

Ja, det er rigtig. Vi har faktisk været fra hinanden en gang da Emil var 3 mdr.

Skænderier er der nu også nok af.

Tror mange gange at det er fordi der er et pres på bonusforældrene fordi at det er dem der skal acceptere barnet, men det folk ikke ser er hvis den rigtig forældre ikke kan forholde sig til de føleleser bonusforældren har.

Heller ikke så tit jeg nævner det, min familie ved det faktisk  ikke, fordi at jeg er træt af folks kommentar om at hun jo er et barn og hun er sød osv. Og det er hun jo også det er jo ikke det.

Anmeld

7. november 2009

Slettet

suanne85 skriver:

Ja, det er rigtig. Vi har faktisk været fra hinanden en gang da Emil var 3 mdr.

Skænderier er der nu også nok af.

Tror mange gange at det er fordi der er et pres på bonusforældrene fordi at det er dem der skal acceptere barnet, men det folk ikke ser er hvis den rigtig forældre ikke kan forholde sig til de føleleser bonusforældren har.

Heller ikke så tit jeg nævner det, min familie ved det faktisk  ikke, fordi at jeg er træt af folks kommentar om at hun jo er et barn og hun er sød osv. Og det er hun jo også det er jo ikke det.

Når folk siger sådan må du bare svare: Ja hun er sød men ville DU tvinges til at elske hvér anden weekend plus det løse???

Anmeld

7. november 2009

Vingummien

Swips.. skriver:

Når folk siger sådan må du bare svare: Ja hun er sød men ville DU tvinges til at elske hvér anden weekend plus det løse???

Ja. jeg plejer bare at blive røv irriteret i stedet for og gider ikke kommentere det.

Og jeg syntes man kommer længere og længere væk fra barnet når man hele tiden får sådan nogen ting af vide og nogen gange diskutere med faren. Så syntes jeg afstanden bliver større og større.

For hvis der skal diskuteres osv om det så gider man jo først ikke at hun kommer.

Anmeld

7. november 2009

Slettet

suanne85 skriver:

Ja. jeg plejer bare at blive røv irriteret i stedet for og gider ikke kommentere det.

Og jeg syntes man kommer længere og længere væk fra barnet når man hele tiden får sådan nogen ting af vide og nogen gange diskutere med faren. Så syntes jeg afstanden bliver større og større.

For hvis der skal diskuteres osv om det så gider man jo først ikke at hun kommer.

Jamen vi som mødre skal bare være alt elskende og alt omfavnende, jeg er af den overbevisning, at der ikke er nær så stort et prs på bonusfædrene

Anmeld

7. november 2009

Vingummien

Swips.. skriver:

Jamen vi som mødre skal bare være alt elskende og alt omfavnende, jeg er af den overbevisning, at der ikke er nær så stort et prs på bonusfædrene

Ja nemlig det tror jeg heller ikke der er, det er jo en mand, altså ikke ondt men er mange der tænker sådan tror jeg,

Nu ved jeg så ikke med hendes bonusfar men tror han har det nemt for han har boet med moren siden hun var et år så hun kan jo ikke huske andet og har altid levet med hans regler osv så det er ikke nyt for hende. Og når man ser hende, hendes mor og ham sammen kan maan faktisk se at hun har mere respekt for ham end sin mor, ikke bange respekt, men hun høre efter hvad han siger, og det kan man ikke lige sige om hendes mor.

Anmeld

28. november 2009

vibbsen

Swips.. skriver:

Men kan man i virkeligheden bruge det argument til noget som helst ????

Ikke hvis du spørger mig.

Det er jo ikke sådan, at man ikke ved at der er et bonusbarn når man træder ind i forholdet....

Jeg flippe 3/4 hvis der var en mand som sagde sådan til mig om det mest dyrebare i mit liv....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.