Anonym skriver:
Hvorfor tror du, at hun ikke kan mødes en time før til vores næste møde? Det har hun ikke skrevet, og da det nu er dét, vi gør, ville hun nok have protesteret og sagt, det ikke kunne lade sig gøre for hende, hvis det var tilfældet. Jeg kan ikke se andre forklaringer, end at hun bare var ubeslutsom.
Jeg ville ønske, at hun havde skrevet: “Jeg synes, det er kort tid at mødes for en time i morgen, så jeg vil høre, om vi i stedet kan slå det sammen med mødet d. X.X. og mødes kl. X. Er det en mulighed?”
Én besked, ét konkret forslag. Havde hun tjekket sin kalender, ville hun kunne se, at eneste mulighed for at slå noget sammen var d. X.X. - tidspunktet kunne hun selv foreslå.
Hendes første besked er uklar - den næste lægger det over til mig at undersøge, om og hvornår muligheden for at lægge to møder sammen er til stede - og da jeg gør dét, svarer hun først hen på aftenen, at vi alligevel bare kan mødes som planlagt. Jeg synes, det er helt fair og i god tro, at jeg på dette tidspunkt har aflyst mødet den næste dag.
Selvfølgelig må hun kontakte mig, men jeg forventer klar kommunikation og konkrete forslag til evt. ændringer.
Ja altså det ville da være utopi, hvis folk skrev/sagde/gjorde det, som vi gerne vil have dem til.. Men vi kan ikke styre, hvad andre gør - kun hvad vi selv gør..
Og derfor tænker jeg, at det ville have givet meget mere mening at ringe eller skrive til hende, at du ikke forstod hendes besked, i stedet for at blive frustreret, formode hvad hun vil, lave andre planer, blive småuvenner og så lave en debat, hvor det mest af alt lyder som om, at du bare vil have, at vi giver dig ret i, at hun er en dum ubeslutsom kollega, og at det kun er hende, der fejler her..
Du vil gerne have, at andre er klare i melding og du vil gerne have, at folk tænker sig om, før de kontakter dig.. Men du må tydeligvis hjælpe dem normalt med deres småproblemer, siden de bliver ved med at kontakte dig.. Prøv i stedet at gøre, som du gerne vil have at andre gør, og vær klar i din kommunikation, og så skriv en mail rundt til alle dine kolleger allerede i dag, at fremover så hjælper du ikke med alle deres småproblemer, da det stresser dig for meget, og du forventer at folk selv kan udføre deres arbejde ordentligt..
Hvis du gør det, så når du meget længere end at sidde og blive frustreret over det, imens du alligevel ordner alt for dem