En lille del af mit arbejde består af møder i et udvalg, som jeg er tovholder og ansvarlig for. Vi er kun to i udvalget. Vi har ret frie rammer til at lægge møderne, når vi vil. Der bliver meldt tidspunkter ud fra ledelsen, men vi må gerne ændre det.
Pga. ændringer af mødedatoer var det meningen, at vi i går skulle have et møde af kun én times varighed. Dette er meldt ud for længe siden. Det andet medlem skrev til mig i forgårs:
“I min kalender står der møde i morgen fra 10 til 11? Hvad tænker du?”
Jeg vidste ikke helt, hvad hun mente, men tænkte, det var noget med tidspunktet og svarede, at vi for min skyld godt kunne mødes tidligere.
Hun svarede:
“Skal vi kun mødes en time? Kunne vi slå noget sammen så?”
Jeg svarede, at det var rigtigt, vi kun skulle mødes en time og kom med et konkret forslag om, at vi til næste møde kommer en time før og dermed slår to møder sammen. (Der er ikke andet, vi kan slå sammen). Vi kunne så arbejde hjemme i går (der er en del læsestof). Både hun og jeg kører 25 minutter hver vej, så det virkede måske også lidt voldsomt at køre bare for en times møde.
Der gik mange timer uden svar, og jeg planlagde efter, at jeg ikke skulle til møde næste dag.
Så skrev hun:
“Lad os bare mødes i morgen. Jeg har andre ærinder i byen.”
Jeg svarede, at jeg holdt fast i, vi aflyste mødet i går og til gengæld slår to møder sammen til ét næste gang. Det virkede hun ikke helt tilfreds med.
Er det bare mig, eller er det meget uklart, hvad hun egentlig ville?