Renoveringsprojekt som ikke er ens eget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli

Anonym

Jeg forstår slet ikke hvordan i we involveret i hvad andre vælger at gøre ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg forstår slet ikke hvordan i we involveret i hvad andre vælger at gøre ?

Tænker du ift at de har valgt at købe en ejendom og valgt at totalrenovere den og hvordan vi er blevet en del af de valg?

Anmeld Citér

29. juli

Anonym trådstarter

Dutelidut skriver:

Kan det lade sig gøre at snakke med dem stille og roligt og fortælle, hvordan du/I har det? Fx kan I måske lave nogle mere faste aftaler, så det ikke bliver så uoverskueligt. Jeg kan 100 procent følge dig i alt, hvad du skriver, og jeg forstår godt, det kan være svært at sige nej. Men hvis I nu holder det på jeres banehalvdel og siger, at vi vil egentlig rigtig gerne hjælpe, men vi kan godt have svært ved at overskue, hvis det er sådan lige pludselig og det bliver alt for meget, for vi har jo også vores eget. 

Jeg ville altid synes det var ok, hvis nogen kom til mig og sagde, at de havde svært ved at overskue et eller andet jeg bad dem om. Men jeg ville også - ligesom jeg fornemmer hos dig - have rigtig svært ved selv at sætte grænsen for mig selv og få det sagt… især hvis jeg kunne se, at hjælpen betød rigtig meget. 

Men jeg synes heller ikke, det er rimeligt, at I skal presses og blive småstressede over et projekt, som ikke er jeres. Det er træls for de andre, at de står i den situation, men dybest set er det ikke jeres problem. 

Så måske lidt forventningsafstemning mellem jer kunne være godt. Hvor I fortsat hjælper hvor I kan og vil, men hvor det ikke bliver helt grænseløst…

Hmm altså jeg synes egentlig ikke rigtig, det er svært at sætte grænsen for mig selv - det er mest gennem min mand kommunikationen går, men stod det til ham, så tog han nok derhen og hjalp meget mere. Jeg vil jo også gerne hjælpe. Jeg vil bare gerne kunne gøre det lidt på mine egne præmisser og når jeg også har overskud til det. Og herhjemme er det jo ikke ham og så mig. Vi er et team, som også skal have respekt for hinandens tid. Og vi har som sagt også fuldtidsjobs og tre børn og vi holder ikke sommerferie for at tage os af nogle andres byggeprojekter.

Jeg synes, jeg oplever at blive set på som fx egoistisk, når jeg prøver at italesætte det, men jeg synes virkelig ikke, der er noget som helst uretfærdigt i det. Vi vil/kan godt hjælpe, men vi har bare også vores eget og så må det blive, når vi har tid/overskud. 

Det er også nogle i min mands familie og i starten ringede de til ham dagligt og stillede ham spørgsmål. Jeg sagde fra starten af, at jeg ikke ville være en del af et byggeprojekt, ikke at vi slet ikke vil hjælpe, men jeg føler bare, vi har fået trukket det lidt ned over hovedet, som sådan en mental tung sky og det er jeg bare ked af. 

Anmeld Citér

29. juli

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis I gerne vil hjælpe på dine/jeres præmisser, så kan det være en godbid at melde ud til dem at I kan hjælpe bestemte dage. F.eks. at I kan hjælpe på lørdag fra kl. 13-17, så ved de det og kan melde tilbage om de har brug for jeres hjælp. 

Og hvis de ringer og ønsker hjælp nu og her, så skal I måske sige nej, fordi I bruger mere energi på at sige ja, da der er forskellige overvejelser der skal tages med i betragtningerne. Og I kan jo også melde dem, at I ikke har mulighed for at springe til med kort varsel hele tiden, men selvfølgelig hvis det helt brænder på, så er I klar.

Anmeld Citér

29. juli

Anonym

Anonym skriver:

Tænker du ift at de har valgt at købe en ejendom og valgt at totalrenovere den og hvordan vi er blevet en del af de valg?

Ja du skriver nogle i familien har valgt at købe en ejendom og renoverer den og efter din mening er kæmpe projekt.

Men hvad har det med jer at gøre? - hvis de har lyst til det så lad dem da om det ?

Anmeld Citér

29. juli

Anonym

Anonym skriver:

Ja du skriver nogle i familien har valgt at købe en ejendom og renoverer den og efter din mening er kæmpe projekt.

Men hvad har det med jer at gøre? - hvis de har lyst til det så lad dem da om det ?

Har du læst indlæggene færdig? 

Anmeld Citér

29. juli

Anonym

Anonym skriver:

Har du læst indlæggene færdig? 

Ja

Anmeld Citér

29. juli

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jamen det må de da gerne. Problemet er, at de også har en deadline.. eller det giver de i hvert fald udtryk for. Det er som om, de havde håbet på, at deres omgangskreds ville springe til, når de havde/har brug for hjælp. Min pointe er, at jeg heller ikke synes, det er fair, at vi sidder nogle andre og skal have dårlig samvittighed over ikke at hjælpe, fordi de har rodet sig ud i et fuldstændig uoverskueligt projekt. Det var jo ikke det, vi havde tænkt os at bruge sommeren på.

Nogle gange bliver det skåret lidt firkantet op som om vi var robotter og i teorien er det jo også rigtigt, men i virkeligheden er der også bare følelser involveret som sjældent bliver malet sort/hvidt op - så jeg synes bare, det er svært. 

Anmeld Citér

30. juli

Anonym

Anonym skriver:

Ja

Er det så ikke lidt fjollet at foregive, at du ikke kan forstå den udfordring, det er for TS og manden, at de forventes at hjælpe? Du er åbenbart aldrig selv blevet bedt af familie eller venner om at hjælpe med noget, som du syntes tog overhånd, og du ville være fuldstændigt uforstående over, hvad det havde med dig at gøre, hvis nogen tæt på dig bad om din hjælp. Fair nok. 
Men du kan slet ikke sætte dig ind i, at det for nogen er et problem, at de faktisk gerne vil give en hånd med, men inden for rimelighedens grænser? 
Hvis din gamle far eller bedstefar fik brug for din hjælp til at flytte, eller hvis din veninde havde et akut problem med at få passet sine børn et par dage pga. nyt job, og du blev bedt om at hjælpe, ville du sige: “Dejligt, du skal flytte/har fået nyt arbejde - men jeg forstår slet ikke, hvad det har med mig at gøre. Hej-hej.” - ? 

Anmeld Citér

30. juli

Anonym

Anonym skriver:

Er det så ikke lidt fjollet at foregive, at du ikke kan forstå den udfordring, det er for TS og manden, at de forventes at hjælpe? Du er åbenbart aldrig selv blevet bedt af familie eller venner om at hjælpe med noget, som du syntes tog overhånd, og du ville være fuldstændigt uforstående over, hvad det havde med dig at gøre, hvis nogen tæt på dig bad om din hjælp. Fair nok. 
Men du kan slet ikke sætte dig ind i, at det for nogen er et problem, at de faktisk gerne vil give en hånd med, men inden for rimelighedens grænser? 
Hvis din gamle far eller bedstefar fik brug for din hjælp til at flytte, eller hvis din veninde havde et akut problem med at få passet sine børn et par dage pga. nyt job, og du blev bedt om at hjælpe, ville du sige: “Dejligt, du skal flytte/har fået nyt arbejde - men jeg forstår slet ikke, hvad det har med mig at gøre. Hej-hej.” - ? 

Ts skriver ikke nogensteder at de direkte er blevet bedt om at hjælpe, udfra ts indlæg, lyder det mere som om ts synes det er et stort projekt og føler sig forpligtiet til at hjælpe 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.