Jeg nød egentlig tiden hvor vi var kærester på hver vores adresse. Men. Efter et års tid, hang det mig ud af halsen at den ene af os altid kom bagud i egen husholdning når vi var sammen. Det var som om der konstant var en “nagen” i baghovedet, fordi man vidste at der også trænge til at blive gjort rent, luget ukrudt, vasket tøj osv osv hjemme hos en selv. Vi var meget sammen når vi ikke havde børn.
Og jeg savnede mit eget hjem, når vi var hos ham. Og han kunne ikke lade op på samme måde hos mig, som hos sig selv - over en weekend fx.
så nu bor vi sammen. Og det er dejligt at være 2. Dejligt at have en at snakke med og få et kram af når dagen har været træls. Dejligt at være 2 om de huslige pligter, så er det altså lidt hyggeligere. Dejligt altid at have en at spise med og dele et glas vin med. Dejligt at kunne få et godnat kys hver aften og mærke trygheden i at have ham ved min side. Dejligt ikke at have 2 huslejer - det frigiver økonomisk overskud til at indfri ønsker om oplevelser osv.
men det har da også dine downsides. Dage hvor vi begge er lidt stille og indadvendte og jeg langt hellere ville være alene, fordi hans indadvendthed trigger mig helt vildt.
når jeg føler for at dekorere hjemmet eller lave om i haven, og skal tage ham med på råd. Der savner jeg at gå og nulre med ideerne for mig selv - og bare gøre det.
så jo, alene tiden kan virkelig noget! Men at bo sammen er også dejligt.
Anmeld
Citér