Tænker det kommer meget an på personligheder og situationen.
Du skriver at situationen er et forhold, hvor mindst den ene har børn fra tidligere, og her er det måske mere optimalt i alle fald i starten.
Men personligt ville jeg nok efter noget tid savne den del af et forhold som ligger i at dele hverdagen, at have en at komme hjem til og vende dagen med. Men kan sagtens se at løsningen er den rigtige for nogle især hvis man har børn med andre.
Personligt tror jeg ikke, at jeg ville føle mig helt tilfredsstillet i det jeg ønsker af et forhold. Jeg tror jeg ville savne følelsen af at løfte i fællesskab og skabe et liv sammen. Men derfor kan det jo godt være løsningen for mange, man undgår jo en del konflikter ved kun at have et forhold og ikke en dagligdag sammen, men for mig personligt er dagligdagen sammen vigtig, men det kan jo ændre sig gennem livet og situationen.
Og ja hvis min mand foreslog, at vi flyttede hver til sit og kom på besøg hos hinanden, ja så ville jeg også takke nej eller rettere tænke, så kunne vi ligeså godt bare gå fra hinanden rigtigt fremfor en langtrukken proces. Men igen er det nok fordi dagligdagen sammen er en vigtig del for mig, og måske fordi vi ikke har de store konflikter.
Anmeld
Citér