Altså jeg synes den er svær..
For det første, så mener jeg slet ikke, at man burde være utaknemmelig for en gave.. Jo man kan blive skuffet og såret, men det synes jeg er nogle følelser, man må takle selv/evt. Sammen med sin partner.. Og ellers må man nysgerrigt spørge ind til, hvorfor de ikke har givet for mere..
Derudover så vil jeg sige, at det er svært at vurdere, om hendes følelser overhovedet er "rigtige", når vi ikke ved, hvad den normale aftale er - HVIS der overhovedet er en aftale om bestemte beløb i familie.. Og om de to familier har økonomi nok til at give mere..
I vores familie er en tommelfingerregel, at vi giver 500 kr. pr. familie til store begivenheder, medmindre økonomien er til mere.. Men samtidig tages der også højde for, hvis økonomien ikke er til 500 kr., og så er vi bare glade for det, vi får (blandt andet selskabet og samværet med den familie).. Fx har jeg en faster, som er enlig og på førtidspension, samt hun ikke har noget begreb om penge.. Her har vi ingen forventning til noget fra hende - bare hun møder op med sit gode humør, så vi kan få glæde af hendes selskab.. Så skid hul i gaven - det er ikke dét, der er vigtigt i livet 
Anmeld
Citér