Anonym skriver:
Han ved det godt, og er bestemt også noget beklemt ved det hele. Så på den ene side er jeg lidt trist over det, og samtidig ved jeg godt sådan logisk set at det ikke burde fylde så meget - nok derfor jeg søgte andre folks mening om hele situationen.
Det kan godt nok heller ikke være let for din mand at gøre det rigtige, når du ikke engang selv helt er klar over, hvordan du har det med det. Du signalerer, at du er ligeglad med fødselsdage - du hævder, at du ingen issues har med det, hvis han faktisk har glemt det - du ved, du vil nyde dagen alligevel. Til trods for alt dét har han dårlig samvittighed. Hvad mere vil du have?
Nu er du så nået frem til, at du faktisk er trist over det. Hvordan skal din mand kunne have en chance for at gennemskue, hvad der foregår, med de sene erkendelser og modstridende tanker, du gør dig?
Nu ved du til en anden gang, at din fortælling om, at du er ligeglad, ikke er sand. Det må du formidle til din mand på et tidspunkt, men du har ikke noget at bebrejde ham. Det er lidt ligesom at invitere til fødselsdag og understrege, at man ikke vil have gaver for så at blive skuffet over, at man ingenting får.
Anmeld
Citér