Væk på min fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.912 visninger
23 svar
31 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juni

Anonym trådstarter

Jeg starter lige mit indlæg med: Nej, min mand har ikke en affære - hvis der var nogen der straks fløj til den konklusion

Min mand har et (salgs)job hvor han skal rejse meget og mødes med kunder. Vi har indrettet os derefter, og normalt går det fint - jeg er introvert , og nyder MEGET at få noget tid til mig selv. Han var et år nødt til at rejse på sin egen fødselsdag, dengang nævnte jeg at jeg ville blive vred hvis han missede børnenes fødselsdage.

Nu har han så en rejse der rammer min fødselsdag. Han siger han har forsøgt at ændre det (og forsøger stadig), men det er en vigtig kunde der ikke kan flytte datoen. Jeg mistænker han egentlig havde glemt det da han bookede rejsen, men jeg har ikke spurgt direkte. Han har meget tydeligt dårlig samvittighed over det - men det er så meget op over, at det måske er for sent at booke om. 

Personligt er jeg ligeglad med fødselsdage - så jeg er ikke som sådan ked af hvis han er væk. Igen ville jeg nyde tid alene (det er muligvis svært for ikke introverte at sætte sig ind i!). Jeg har heller ikke issues med hvis det er han reelt glemte dagen - jeg er klar over det kan ske i en travl hverdag. Jeg er ikke i tvivl om at han elsker mig, vi har et godt ægteskab.

Jeg er faktisk lidt i tvivl om mine følelser i det her - mest af alt tror jeg jeg er flov overfor omverdenen - hvad de må tænke hvis min mand "prioriterer" arbejde over mig. Og nok også ift børnene - hvilket signal sender det ikke lige til dem...?

Hvad tænker I? Burde jeg være rasende, eller...?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg synes egentlig dit spørgsmål er lidt forvirrende. "Burde" du være rasende? Du skriver selv du ikke går meget op i fødseldage og det lyder egentlig ikke til at genere dig super meget. Så hvis det mest handler om hvordan det ser ud over for andre, så synes jeg du er langt ude. Hvad der fungerer for jer og hvordan det påvirker jer måske være det eneste vigtige. Alt udefra er skide ligegyldigt. 

Hvis han ellers sørger for at huske børnene og ikke generelt sejler for meget rundt i at tjekke sin kalender, så synes jeg ikke du skal gøre andet end evt. sige han lige skal huske kalenderen en anden gang.

Anmeld Citér

27. juni

Anonym

Jeg er typen der går SYGT meget op i fødselsdage. Prioriterer det og elsker det. Min mand har det modsat. Han er ligeglad. Han har tit været væk på min fødselsdag og gad da godt han var hjemme, men vi har til gengæld aftalt at vi fejrer mig på et andet tidspunkt. og det gør vi tilgengæld lige så godt som hvis det var på den rigtige dag.

Så måske du skal prøve indføre det på den måde hvis han er væk, og så holde din fødselsdag med andre hvis han ikke er hjemme. 

og hvis andre synes det er mærkelig måde at gøre det på, så beder jeg dem om at passe deres egen butik

Anmeld Citér

27. juni

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min mand har også været væk på min fødselsdag og han har også været væk på en af ungernes fødselsdag. Så sørger vi andre bare for, at gøre lidt ekstra ud af det. Vi italesætter på ingen måder, at det er synd for nogen

Anmeld Citér

27. juni

Anonym

Hvad så hvis flere herinde skriver "hold da op en idiot at rejse væk på sin kones fødselsdag! Det er en mærkelig prioritering og den var aldrig gået herhjemme!" 

.... Ville du så sætte dig ned og begynde at blive sur? Fordi andre synes det? 

Måske jeg bare ikke forstår dit oplæg helt  

Du lyder til at hvile ret godt i jeres ægteskab og at han lige er væk den ene fødselsdag - skidt pyt. Det går du ikke op i. Hold fast i det. Der er da ikke nogen grund til at blive negativ og gå i konflikt fordi andre synes jeres valg er anderledes. 

I øvrigt fyldet fødselsdage heller ikke meget for mig. Børnene bliver fejret og vi andre hygger lidt ekstra, men hvis min mand skulle rejse, så havde jeg virkelig trukket på skuldrene og sagt "Smut du bare". 

Anmeld Citér

27. juni

Anonym

Jeg ville være ligeglad og bare hygge med børnene på dagen og så kan I fejre dig endnu engang når han er hjemme..

Det var noget andet hvis det var på børnenes fødselsdag..

Anmeld Citér

27. juni

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg kan ikke se problemet - det er da ikke fuldstændigt uhørt eller ukendt, at man må prioritere sit arbejde over sin egen eller sin partners fødselsdag, og din mand ved jo, du ikke går op i det. 

Anmeld Citér

27. juni

Anonym

Fremad rettet så er det at han søger 2 fridage pr fødselsdag.

Sådan at din og jeres børns fødselsdage er hellige. Derved går der så fra hans ferie regnskab men at være fraværende på fødselsdage især for børnene er no go især efter de er 3 der er de meget beviste.

Jeg arbejder skævt og børnenes fødselsdag første sidste skoledag samt børnenes fars der søges fri gerne 6 - 8 måneder før.

Er han selvstændig så er det en priotering fra hans side. Hvilket hvis han vælger at booke kunder ind så er han ligeglad med mindre han kommer op selv med en fedt alternativ som børnene så får afvide på dagen.

Anmeld Citér

27. juni

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Fremad rettet så er det at han søger 2 fridage pr fødselsdag.

Sådan at din og jeres børns fødselsdage er hellige. Derved går der så fra hans ferie regnskab men at være fraværende på fødselsdage især for børnene er no go især efter de er 3 der er de meget beviste.

Jeg arbejder skævt og børnenes fødselsdag første sidste skoledag samt børnenes fars der søges fri gerne 6 - 8 måneder før.

Er han selvstændig så er det en priotering fra hans side. Hvilket hvis han vælger at booke kunder ind så er han ligeglad med mindre han kommer op selv med en fedt alternativ som børnene så får afvide på dagen.

To fridage pr. fødselsdag? Hvorfor dog? 

Anmeld Citér

27. juni

Anonym

Mor og meget mere skriver:

To fridage pr. fødselsdag? Hvorfor dog? 

Hvis han er rejsende så er 1 døgn ikke nok til at kunne nå hjem og ud igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.