Jeg starter lige mit indlæg med: Nej, min mand har ikke en affære - hvis der var nogen der straks fløj til den konklusion 
Min mand har et (salgs)job hvor han skal rejse meget og mødes med kunder. Vi har indrettet os derefter, og normalt går det fint - jeg er introvert , og nyder MEGET at få noget tid til mig selv. Han var et år nødt til at rejse på sin egen fødselsdag, dengang nævnte jeg at jeg ville blive vred hvis han missede børnenes fødselsdage.
Nu har han så en rejse der rammer min fødselsdag. Han siger han har forsøgt at ændre det (og forsøger stadig), men det er en vigtig kunde der ikke kan flytte datoen. Jeg mistænker han egentlig havde glemt det da han bookede rejsen, men jeg har ikke spurgt direkte. Han har meget tydeligt dårlig samvittighed over det - men det er så meget op over, at det måske er for sent at booke om.
Personligt er jeg ligeglad med fødselsdage - så jeg er ikke som sådan ked af hvis han er væk. Igen ville jeg nyde tid alene (det er muligvis svært for ikke introverte at sætte sig ind i!). Jeg har heller ikke issues med hvis det er han reelt glemte dagen - jeg er klar over det kan ske i en travl hverdag. Jeg er ikke i tvivl om at han elsker mig, vi har et godt ægteskab.
Jeg er faktisk lidt i tvivl om mine følelser i det her - mest af alt tror jeg jeg er flov overfor omverdenen - hvad de må tænke hvis min mand "prioriterer" arbejde over mig. Og nok også ift børnene - hvilket signal sender det ikke lige til dem...?
Hvad tænker I? Burde jeg være rasende, eller...?
Anmeld
Citér