Anonym skriver:
hold da op, har aldrig forstået den slags respons. Men ok.
hvor er det dejligt at høre at det fungere for mange, så er dwt jo lige som det skal være.
Men tror nu det var dejligt for ts at blive mødt,anerkendt og forstået. jeg oplever at mange traditioner er på vej væk, og det er jeg nu meget meget sikker på jeg og ts ikke er de eneste der gør.
Rigtig god dag
Jeg er 100% sikker på, vi ikke er de eneste... men altså den ovenstående kommentar kan vel sidestilles lidt med mental load snakken, hvor der lige indimellem er en mand eller kvinde, som lige pipper, fordi at deres mænd derhjemme altså hjælper til på lige fod med dem selv... men der ER bare rigtig mange, hvor det ikke er sådan. Og det giver jo god mening. I gamle dage VAR det oftest (hvis ikke altid) moren, der stod for vasketøj, madlavning, skole og legeaftaler... eller der var det nok ikke legeaftaler, for der løb børnene bare rundt hos hinanden uden forudgående aftaler. I dag er det jo sådan noget med "Olga kan først lege på lørdag i næste uge og kun til kl. 13, for bagefter skal hun til svømning og søndag er vi nødt til at restituere og resten af ugen er helt booket"
Men det er jo en anden snak, men også en tendens, der har varet lææææænge, men hvor det nogle enkelte steder fungerer og det er da dejligt, men der er jo en grund til at sådan nogle ting bliver italesat, fordi det er en tendens.
Men efter min mening er der bare blevet alt alt for meget "følen efter nede i maven" og sætningen "DU skal mærke efter, hvad der er vigtigt for DIG" bliver flittigt brugt.
Og det er jo dejligt, at der faktisk er kommet fokus på de ting, men jeg mener bare, at vi skal huske på, at vi altså stadig lever i interaktion med hinanden og det er bare blevet for let at melde afbud eller komme med alle mulige andre undskyldninger.
Ift fødselsdagen, og man ikke lige gider den, eller den ikke lige er så vigtig for en, så kan man nogle gange spørge sig selv, hvilken betydning det har for den modsatte part, at man rent faktisk dukker op.
Der er, mig bekendt, ingen der keder sig, når vi holder noget, vi snakker og hygger os og jeg kan egentlig heller ikke se, hvad der skulle gå af dem, at de dukker op.