StineW79 skriver:
Altså er det sådan, at de først siger at de kommer, for derefter at melde fra, fordi der er kommet "et bedre tilbud"?
Jeg tror jeg ville kigge på, at få sendt invitationerne ud, i rigtig god tid. Sætte en dato på, for hvornår der er sidste tilmelding.
Derefter ville jeg give dem en kærlig påmindelse om, at få meldt til, et par dage inden den sidste dato.
Har de ik meldt til, til sidste dato, ville jeg gå ud fra at de ik kom.
Hvis de så efterfølgende kommer og vil melde til, ville jeg nok bare begynde at sige "Ååhh det er faktisk for sent, og vi har allerede planlagt dagen" "Men i er self velkommen, næste gang vi invitere til noget. Hvis I altså husker, at melde jer til
"
På den måde vil de måske også få følelsen af, at I faktisk bare sidder og venter på dem.
Eller prøv, at køre den samme taktik på dem. Tak ja til deres invitation. Også meld fra et par dage før, med en undskyldning om, at I ha fået et bedre bud.
Og ellers så måske prøv at snakke med dem, hva det er i føler, hver gang de melder fra, I sidste øjeblik.
Jeg var i hvert fald også, blevet træt af det. Vh Stine
Det er både det med at give svar/ikke give svar i sidste øjeblik, men det er også bare det med at føle sig prioriteret.
Det handler særligt om mærkedage som fødselsdage osv. Det er dage, der ikke kommer som nogen overraskelse og alligevel prioriterer de andre ting. Alligevel inviterer de samme mennesker jo til de samme ting, som vi gør, og hvor de håber på, at vi kommer.
Jeg kan ikke forstå, hvordan det kan være så svært at sætte en enkelt dag af til vores børn især 3 dage om året... så har de resten af året til at lave lige præcis det de har lyst til.
Det er dét, jeg mener med, der var engang hvor at selvfølgelig var der da nogle mennesker, man kunne regne med. Det skulle man da ikke gå og være bekymret over. Men i dag er det bare som om, at folk står sig selv nærmest hele tiden.
Jeg har rigtig svært ved, at folk har svært ved at lave en aftale om noget, for tænk hvis der kom noget andet, der var sjovere eller at man ikke kan gøre noget for et andet tæt familiemedlemmer, fordi det gør den anden glad. Det er som om, at folk hele tiden kun tænker på sig selv.
Jeg har svært ved, at nogle kan beskrive deres egen fødselsdag, som årets vigtigste dag (underforstået at fødselsdag også er vigtigt for dem) og de kan invitere og komme med ønskesky... men når det er den anden vej rundt, så skal de arbejde eller har planlagt andre ting eller kan ikke finde ud af at svare til tiden.
Jeg er bare så dødtræt af, at folk står sig selv nærmest hele tiden. Kunne de ikke bare en gang imellem se ud over egen næsetip altså.