Tusind tak til alle input i denne tråd. Jeg har af en eller anden årsag slet ikke fået mail om, at der var kommet svar, så jeg har ikke opdaget det før i dag.
Lidt opklarende:
Min søn er ikke en del af den drengegruppe på de 3, som har fået igangsat ekstra "fri for mobning".
Jeg synes klart, at der er et sammentræf mellem hvornår min søn startede med at have det svært og hvornår pædagogen startede på stuen. Jeg føler dog på ingen måde, at hende her pædagogen er ude efter min søn! Jeg tror og håber på, at hun siger tingene for rent faktisk at gøre en forskel for både min søn, men også en stor gruppe børn hver dag og det kan jeg ikke andet end at være glad for. Jeg vil jo gerne høre om hans dag, både det gode og det dårlige. Jeg synes dog, at det går lidt skævt, når man hver gang skal høre noget negativt, som ofte passer meget godt ind i den aldersgruppe min søn nu engang har og ja, der kan kan jeg godt stå tilbage med følelsen af, at at man måske godt kan holde lidt tilbage med nogle af tingene, så det ikke bliver alt der skal vendes.
Jeg forsøgte at tage fat i nogle af de andre voksne, der også arbejder tæt med ham, bl.a. den her pædagogmedhjælper min søn er så glad for, og han fortæller mig, at han sagtens kan se, at min søn kan leve sig så meget ind i nogle ting, at han kan være svær at "fange", men at det som regel går. Til gengæld synes han, at min søn er den gladeste, dejligste dreng i alle andre scenarier og det var så rart at tage snakken med ham. De andre ser ham altid som en meget glad dreng og har ikke oplevet noget med ham.
Min søn spørger om han må gå på en af de andre stuer. Han siger at han bliver slået af nogle af drengene. Jeg oplevede ved en aflevering, at han lige pludseligt lå inde over to drenge og forsøgte at skille dem ad, og da jeg gik hen og hjalp alle drengene fra hinanden, fortalte han, at ham den ene dreng her fra den berygtede drengegruppe
havde slået ham den anden og han prøvede derfor at fjerne ham derfra. Der sagde jeg til min søn, at det var rigtig fint, at han meget gerne ville hjælpe, men at han hellere skulle skynde sig ind og sige det til de voksne, så de kunne tage sig af det. Så min klare oplevelse er, at der faktisk er ret mange på den her stue, der bliver "overfaldet" af de drenge.
Min (+min mands) mave fornemmelse siger, at det her er et dårligt match og vi vil til en start bede om et møde for at høre om vi skal løse problemet på selve stuen eller om han skal rykke til en anden stue.