Jeg synes det er meget ærgerligt og trist, at man har lyst til at udelukke venskaber på tværs af køn. Og nogen endda med retorikken om ‘det skulle han ikke bryde sig om…’
som jeg skrev i en anden tråd, jeg har en bedste ven. En mand. Han forstår mig på et helt andet plan end min mand. Han har også nogle mega irriterende sider som gør, at han aldrig kunne blive ‘min mand’. Men i og med, at vi på det emotionelle plan kan udveksle svære emner, gør at jeg får en ro indeni hos ham.
Min mand er mere lukket, og det er han klar over. Han ved udemærket han ikke forstår mig emotionelt altid, og derfor ved han, at jeg går andre steder hen med det. Også hos min bedste veninde.
min mand giver mig alt andet og derfor elsker jeg ham. Vores humor, fælles fodfæste omkring vores børn, fælles i dagligdagen, rummeligheden i ikke at binde hinanden og afgrænse vores behov, som vi ved vi ikke hver især kan give hinanden.
Ja, jeg synes egentlig det er en skam, hvis man netop ikke kan snakke om det - det man mangler ved hinanden og så evt. kan få andre steder. Om det så er hos en af samme eller modsatte køn 
Anmeld
Citér