Barn nr. 2 med ex?..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2024

Anonym trådstarter

Igen tusinde tak for jeres inputs. Vi har vendt den internt her til aften face2face og kommet frem til at vi ikke vil sætte samarbejdet omkring vores barn over styr for en fælles mere og at vi ikke vil gå på kompromis med vores valg hver i sær. Jeg vil ikke bo sammen/være i forhold og han vil kun hvis det er med udsigt til under samme tag samt at han ikke er stabil/klar til en nr. 2 hverken, økonomisk, socialt eller personligt. 

Tænker vi har lukket den et rimeligt fornuftigt sted.

Mange tak for at være ærlige uden at kritisere/håne eller "sparke" til mig. 

Nu skal jeg bare finde ud af hvad min fremtidsplan så skal bestå af. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Igen tusinde tak for jeres inputs. Vi har vendt den internt her til aften face2face og kommet frem til at vi ikke vil sætte samarbejdet omkring vores barn over styr for en fælles mere og at vi ikke vil gå på kompromis med vores valg hver i sær. Jeg vil ikke bo sammen/være i forhold og han vil kun hvis det er med udsigt til under samme tag samt at han ikke er stabil/klar til en nr. 2 hverken, økonomisk, socialt eller personligt. 

Tænker vi har lukket den et rimeligt fornuftigt sted.

Mange tak for at være ærlige uden at kritisere/håne eller "sparke" til mig. 

Nu skal jeg bare finde ud af hvad min fremtidsplan så skal bestå af. 

Nogle gange … måske især når man står et sted som du gør lige nu… så er det meget at forlange af sig selv at man skal regne en fremtidsplan ud. Man må gerne bare finde fodfæste og “være”… 

Anmeld Citér

29. november 2024

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej!

Min ex og jeg har et barn sammen på 6 mdr, vi har ikke været sammen siden starten af graviditeten og min ex deltog ikke ved fødslen, det har været ekstremt konfliktfyldt og kaotisk..

Nu er jeg der hvor jeg ønsker barn nr. 2 i det nye år og vi har en åben dialog om det pt.

Planen var oprindeligt med en donor men tanken om at børnene ikke vil blive biologiske helsøskende nager mig stærkt og tror aldrig helt jeg ville kunne acceptere det/leve med det hvis dette er en mulighed..

Far har det meget svært i livet pt, er bla. i misbrugsbehandling, jeg har fuld forældremyndighed over vores barn som bor hos mig (frivilligt overdraget af hensyn til at få styr på eget liv og mindre beslutninger at forholde sig til).

vi er venner igennem knap 12 år så kender egenligt hinanden ret godt. vi kan være piv-uvenner men samtidigt komme til fornuft.

Vores dialog pt. er at jeg hverken ønsker at bo sammen eller indlede forhold da jeg føler at dette vil sætte vores samarbejde ifht vores barn på spil, far ønsker "kernefamilien" under samme tag og få børn med samme mor. - så her er lidt tale om en kompromis-løsning..

mit udspil er at få nr. 2 som venner og dyrke vores venskab ifht. børnene, vi nyder oftest hinandens selskab og støtter hinanden i svære tider som vi altid har gjort.

far har det meget svært økonomisk og kan derfor ikke bidrage med faderbidrag til barn nr. 2, han "betaler" via udbetaling dk til vores første barn. min tanke er at jeg er mere interesseret i at børnene er helsøskende end pengene. vi skal nok klare os uden.

Han er en god far der bare har det rigtigt svært (lige nu) men samtidigt gerne vil sine børn og han kan godt se ideen i at få nr. 2 sammen uden at være i et forhold.

Hvad tænker i af fordele og ulemper.?

- Jeg ved godt at situationen er mega kompliceret lige nu men her tænker jeg på lang sigt om der kan være en fordel hvis man skal se udover den økonomiske del der frafalder..

Der er vel en tredje mulighed. At du finder en mand der kan være både ordentlig partner og far for dit barn og et/flere fremtidige børn.

At han måske får det bedre i fremtiden er da ikke godt nok. Stakkels børn der skal leve med en ustabil faderfigur. Og hvis nogle af hans problemer skyldes skjulte/kendte diagnoser så kan det jo gå i arv.

du har et 6 mdrs barn, hvad med at ta den med ro. Lige om lidt kravler og går det og kommer til at kræve en del mere end nu. Vent hellere til dit barn er to-tre, især når du skal være alene om dem.

Anmeld Citér

30. november 2024

Anonym

Roselil skriver:

Der er vel en tredje mulighed. At du finder en mand der kan være både ordentlig partner og far for dit barn og et/flere fremtidige børn.

At han måske får det bedre i fremtiden er da ikke godt nok. Stakkels børn der skal leve med en ustabil faderfigur. Og hvis nogle af hans problemer skyldes skjulte/kendte diagnoser så kan det jo gå i arv.

du har et 6 mdrs barn, hvad med at ta den med ro. Lige om lidt kravler og går det og kommer til at kræve en del mere end nu. Vent hellere til dit barn er to-tre, især når du skal være alene om dem.

TS har tydeligt fortalt, at der nu er lukket ned for muligheden for at få barn med ham. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.