Anonym skriver:
Tusinde tak for jeres svar. Jeg kan som i forhåbentlig kan fornemme sagtens se logikken i det i skriver. Jeg ønsker at være den bedste mor for mit barn og være et fornuftigt forbillede.
Jeg ved ikke helt præcis hvorfor helsøskende betyder så meget for mig. Har selv kun halvsøskende. 
Synes at tanken om at den næste ingen far har er svær. Samt tanken om at donorbørn har x antal mange halvsøskende derude føles bare mega mærkeligt..
Forstår jeres synspunkter 100%.
- Jeg må finde tilbage på sporet og vide at drømmen er afsluttet.
Du kan jo møde en anden, en dag og måske ønske et barn med ham.
men at få et barn med din ex nu, i den situation I er, er uansvarligt.
‘mht halvsøskende og hel søskende . Min søster og jeg er hel søskende, og har ingen kontakt overhovedet.
min søn er halvbror til sine søstre som er hel søskende, men vi siger jo ikke halvbror, det er bare storebror, og deres søskende relation er lige så tæt som var de helsøskende. Dertil også at han er hhv 11 og 12 år ældre end sine søstre.
‘’min mand har flere hel søskende, og 2 halv. De behandler og omtaler alle hinanden som hel søskende, der er absolut ingen forskel i deres søskende relation til hinanden, om de er hel eller halv. Jeg fandt kun ud af de var halv søskende nogen af dem ved tilfælde.
Så jeg ville bestemt ikke stresse over det faktum om det er helsøskende, har faktisk aldrig skænket det nærmere tanke..
‘men ja, som situationen er, må du bearbejde at drømmen om flere børn med din ex og dermed helsøskende er slut. Til gengæld kan jeg love dig at du aldrig vil skænke det en tanke hvis du en dag får et barn med en anden mand. For du vil kun se at de er DINE børn og at de er søskende. Halv, hel, same same.. børnene tænker ikke over det, og det gør man heller ikke som forælder.