Barn nr. 2 med ex?..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart
StortOgSmåt skriver:

Du har ikke kun ret til at passe på dit barn (vi er enige om at der kun er et?) - du har pligt til at gøre det. Den pligt går forud for alle andre ønsker og behov.

Uanset hvor kærlig og stabil du er, står du overfor en potentiel livsopgave i forhold til at du har fået et barn, der skal leve med en far som er misbruger. Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt det kommer til at forvolde dit barn skade, for det gør det helt uomtvisteligt at voksne op i et liv med en misbrugende forældre og de mange svigt som vil følge. At vælge at give et nyt barn ligeså dårlige kort på hånden, fordi du ikke vil gøre forskel på dem er mildest talt meningsløst, grænsende til det urimelige.

Forestil dig i øvrigt samtalen med familieretshuset når du forklarer at du har valgt at få endnu et barn med en mand, hvis forældreevne ikke engang rækker til første barn?

Fuldstændig enig og godt skrevet. Hvis man med åbne øjne sætter endnu et barn i verden under de vilkår og med den far-relation, så grænser det for mig næsten til omsorgssvigt. Hårdt ord at bruge men det synes jeg ville være virkelig skidt også selvom jeg godt forstår ønsket om samme far.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Det er nok verdens dårligste og en meget egoistisk ide. 
Jeg tænker hellere du skal fokusere på at give dit nuværende barn en stabil og god opvækst, halv eller helsøskende betyder ikke en dyt, det er ingen garanti for de får gavn af hinanden (mine søskende og jeg taler ikke med hinanden fordi vi er så forskellige) 

Hellere vent lidt, få ro på og mærk senere efter om du ønsker et donor barn. 

Anmeld Citér

28. november 2024

Anonym

Anonym skriver:

Tak for jeres svar og for at bevare roen trods mit kontroversielle opslag. Jeg er på ingen måde uenige med jer. 

Jeg ønsker mine børn tæt, spørgsmålet er bare om ex skal være far eller det skal være med donor. Mit hjerte-og hjerne er konfliktfyldt. 

Ser fordele ved at de har samme far i at kunne spejle sig i hinanden som helsøskende nu kan. Ved at den ene ikke har mere eller andet end den anden. 

Mit dilemma tror jeg der består i at vi har et langt venskab bag os og dermed også i bund og grund et bånd som gør det svært for mig at være realistisk om hans formåen og hvor meget jeg har ret til at passe på mine børn i det. Det er en fælles drøm der er gået i stykker i dets oprindelige forstand. 

Jeg holder ikke hånden over ham, ønsker det ikke og har aldrig gjort det. I familieretshuset er jeg den der har lagt alt på bordet. Selv det der kun var mistanker.

Mit hjem er trygt, stabilt og sundt for mit barn og det var det jeg ønskede at skabe da jeg gik fra ham. Og det har jeg gjort. 

Jeg er enig i alt hvad de andre skriver omkring at der ingen fordele er at finde så det behøver jeg ikke komme ind på. 

men synes det er virkelig synd du har så “forskruet” et fokus på hel og halvsøskende. 
halvsøskende kan spejle sig ligeså meget i hinanden som helsøskende. 

jeg har en helsøskende og vi er som nat og dag. Der er ingen ligheder mellem os udover vi ligner hinanden. Men personlighed, holdninger, levestil osv så kunne vi ligeså godt være kommet fra to forskellige verdener. 
hvorimod min bedste veninde or hendes HALVsøster er de tætteste søskende jeg kender og er bare som to dråber vand. 

så personligt synes jeg du skal arbejde på den tanke om at søskende har bedst af at være biologiske for det har intet holdt i sig. 

Anmeld Citér

28. november 2024

Anonym trådstarter

Tusinde tak for jeres svar. Jeg kan som i forhåbentlig kan fornemme sagtens se logikken i det i skriver. Jeg ønsker at være den bedste mor for mit barn og være et fornuftigt forbillede. 

Jeg ved ikke helt præcis hvorfor helsøskende betyder så meget for mig. Har selv kun halvsøskende.

Synes at tanken om at den næste ingen far har er svær. Samt tanken om at donorbørn har x antal mange halvsøskende derude føles bare mega mærkeligt.. 

Forstår jeres synspunkter 100%. 

- Jeg må finde tilbage på sporet og vide at drømmen er afsluttet.

Anmeld Citér

28. november 2024

Anonym

Anonym skriver:

Tusinde tak for jeres svar. Jeg kan som i forhåbentlig kan fornemme sagtens se logikken i det i skriver. Jeg ønsker at være den bedste mor for mit barn og være et fornuftigt forbillede. 

Jeg ved ikke helt præcis hvorfor helsøskende betyder så meget for mig. Har selv kun halvsøskende.

Synes at tanken om at den næste ingen far har er svær. Samt tanken om at donorbørn har x antal mange halvsøskende derude føles bare mega mærkeligt.. 

Din nuværende baby er kun 6 måneder. Du kan jo også lade være at bruge donor og vente til baby er ældre nu når du har det svært ved at barnet ingen far vil have som donor barn  

Anmeld Citér

28. november 2024

Anonym

Anonym skriver:

Må jeg spørge hvor gammel du er? 

Når din logik går på, at du ikke får et barn NU med samme far, så er eneste løsning donorbarn. Er det fordi du er +40? 

Anmeld Citér

28. november 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Eller også er drømme bare udskudt nogle år og får en lidt anden form end du havde tænkt. Måske med en sød mand, der også har børn i forvejen, måske med donor, måske noget femte… dit barn er spædt, du er knapt nok landet i at forstå rollen som mor (vil jeg tro - jeg synes fx at spædbørn er langt nemmere end 1-2 årige)… giv dig selv lov at være i at tingene måske ikke kan/bør besluttes lige foreløbigt … 

Anmeld Citér

28. november 2024

Ekko

Profilbillede for Ekko
Anonym skriver:

Jeg tænker ikke, at du behøver helt at droppe drømmen. Din baby er kun et halvt år. Hvorfor ikke vente 2-3 år og se hvordan jeres liv ser ud til den tid? Ja villet nok opgive drømmen om flere børn med den samme far, hans situation taget i betragtning dog.

Anmeld Citér

28. november 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Det kan da være du møder en anden sød mand om noget tid? Og får et barn med ham? Nu kender jeg selvfølgelig ikke din alder ☺️

Anmeld Citér

28. november 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Du kan jo møde en anden, en dag og måske ønske et barn med ham. 
men at få et barn med din ex nu, i den situation I er, er uansvarligt.

‘mht halvsøskende og hel søskende . Min søster og jeg er hel søskende, og har ingen kontakt overhovedet.

min søn er halvbror til sine søstre som er hel søskende, men vi siger jo ikke halvbror, det er bare storebror, og deres søskende relation er lige så tæt som var de helsøskende. Dertil også at han er hhv 11 og 12 år ældre end sine søstre. 

‘’min mand har flere hel søskende, og 2 halv. De behandler og omtaler alle hinanden som hel søskende, der er absolut ingen forskel i deres søskende relation til hinanden, om de er hel eller halv. Jeg fandt kun ud af de var halv søskende nogen af dem ved tilfælde. 

Så jeg ville bestemt ikke stresse over det faktum om det er helsøskende, har faktisk aldrig skænket det nærmere tanke.. 

‘men ja, som situationen er, må du bearbejde at drømmen om flere børn med din ex og dermed helsøskende er slut. Til gengæld kan jeg love dig at du aldrig vil skænke det en tanke hvis du en dag får et barn med en anden mand. For du vil kun se at de er DINE børn og at de er søskende. Halv, hel, same same.. børnene tænker ikke over det, og det gør man heller ikke som forælder. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.