Forældres indblanding i børnenes konflikter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2024

Cvbn

Selvfølgelig laver man da ikke en falsk politianmeldelse for chikane, bare fordi man er sur over, at en anden forælder har skrevet til ens barn. Det er respektløs spild af politiets tid, og jeg håber da, at man så vil blive straffet for det. Er helt chokeret over, at nogen overhovedet vil overveje dette

Men nej, jeg ville heller ikke finde mig i, at en anden forælder begyndte at skrive opdragende/bebrejdende beskeder til mine børn - uanset hvor gamle de er. Kan godt forstå at trådstarter har vejledt sit barn til at finde andre venner, for sådan en familie ønsker man da ikke at ens barn har samvær med

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
AGAN1 skriver:

Rigtig god ide. Den tager jeg med til hvis det skulle ske igen. 
Jeg var faktisk ikke klar over at det kunne politianmeldes. 

Lad være med det, det er groft spild af politiets tid og helt unødigt konfliktoptrappende. Det er slemt nok, at den anden forælder opfører sig åndssvagt - ingen grund til at slå dén adfærd med flere meter. 
Tænk også lige på de unge mennesker, som på ingen måde får hjælp til at komme videre, når deres voksne overgår hinanden i konflikteskalering - og på deres lærere, som skal ind og håndtere, at Sofies forældre har meldt Emmas forældre til politiet med al den uro, sladder og negativitet, det vil skabe blandt de unge mennesker. 

Anmeld Citér

12. oktober 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Tror det er nu at denne tråd er ved at være færdig. Den er stukket af

Anmeld Citér

13. oktober 2024

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
Hamder skriver:

Ved jeg heller ikke om det kan :/. 

Men jeg havde anmeldt for chikane af mindre årig, ved godt det lyder sindsygt og måske lige ekstremt nok, men voksen skal ikke skrive til andres børn er så meget no go, 

Jeg er enig med dig

Anmeld Citér

13. oktober 2024

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
Mor og meget mere skriver:

Lad være med det, det er groft spild af politiets tid og helt unødigt konfliktoptrappende. Det er slemt nok, at den anden forælder opfører sig åndssvagt - ingen grund til at slå dén adfærd med flere meter. 
Tænk også lige på de unge mennesker, som på ingen måde får hjælp til at komme videre, når deres voksne overgår hinanden i konflikteskalering - og på deres lærere, som skal ind og håndtere, at Sofies forældre har meldt Emmas forældre til politiet med al den uro, sladder og negativitet, det vil skabe blandt de unge mennesker. 

Det har du også fuldstændig ret i. Ig nej jeg mente ikke at jeg vil politianmelde lignende næste gang det sku ske…. Men at jeg ville sige det kort og kontant at der ikke skal skrives til mit barn

Jeg brugte bare langt til på at prøve at få faren til at indse at det var forkert og han blev faktisk ved med at diskutere det i telefonen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.