Forældres indblanding i børnenes konflikter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.541 visninger
34 svar
56 synes godt om
11. oktober 2024

AGAN1

Profilbillede for AGAN1

Hvad ville I gøre, hvis der var konflikter mellem jeres teenagere børn , og en af forældrene valgte at skrive direkt til jeres barn hvor der bliver peget alt skyld jeres barnet ? 

Og I efterfølgende forsøgte at tage en snak med vedkommende, men vedkommende kan ikke se fejl i det ? 

Ville i gå videre med det til skolens ledelse eller lade den ligge ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Åh den er svær.

det vil afhænge meget af emnet. Er det små ting ville jeg sige at fremover kontakter vedkommende mig og ikke mit barn og å la det ligge.

var det mere alvorligt ville jeg inddrage skoleledelsen hvis det havde tråde til skoletiden, og ellers ville jeg simpelthen banke i bordet og gøre mit stå sted helt klar for vedkommende og igen sige personen aldrig skal kontakte mit barn igen. 

Anmeld Citér

11. oktober 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart

Enig med ovenstående. I udgangspunktet har det ikke noget med skolen at gøre og er således ikke skoleledelsens ansvar.

Men der må da meget gerne tales med store bogstaver overfor den forældre, for det hører ingen steder hjemme.

Anmeld Citér

11. oktober 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Det afhænger af så meget 

Umiddelbart tænker jeg at man godt kan tage en konflikt direkte med et barn/teenager, men man skriver jo (synes man skal tage den ansigt til ansigt) i en god og ordentlig tone og husker nysgerrigheden for hvad der er gået forud

Anmeld Citér

11. oktober 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
AGAN1 skriver:

Hvad ville I gøre, hvis der var konflikter mellem jeres teenagere børn , og en af forældrene valgte at skrive direkt til jeres barn hvor der bliver peget alt skyld jeres barnet ? 

Og I efterfølgende forsøgte at tage en snak med vedkommende, men vedkommende kan ikke se fejl i det ? 

Som klasselærer ville jeg meget gerne vide det, hvis en konflikt mellem elever udviklede sig til også at involvere forældrene på den måde. Ingen grund til at gå til skolens ledelse, før du har kontaktet klasselæreren, som så kan afgøre næste skridt. 

Anmeld Citér

11. oktober 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart
Fortvivlet skriver:

Det afhænger af så meget 

Umiddelbart tænker jeg at man godt kan tage en konflikt direkte med et barn/teenager, men man skriver jo (synes man skal tage den ansigt til ansigt) i en god og ordentlig tone og husker nysgerrigheden for hvad der er gået forud

Synes du det er efter bogen at tage konflikten direkte med barnet uden i det mindste at orientere forældre og i øvrige påpege skyld og skam?

Jeg synes det er vildt grænseoverskridende.

Anmeld Citér

11. oktober 2024

Mom

Profilbillede for Mom
AGAN1 skriver:

Det ville være langt over min grænse, enten så klare teenagerne det selv, eller også er begge hold forældre og evt. skole involveret.

Så jeg ville kontakte den forældre der havde skrevet til mit barn og lade dem vide, at deres kontakt fremadrettet skulle gå via mig. 

Derudover ville jeg nok overveje, alt efter hvor alvorlig konflikten er, at kontakte mit barns kontaktlærer, men ikke ledelsen, medmindre det var meget alvorligt. 

Anmeld Citér

11. oktober 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
IenFart skriver:

Synes du det er efter bogen at tage konflikten direkte med barnet uden i det mindste at orientere forældre og i øvrige påpege skyld og skam?

Jeg synes det er vildt grænseoverskridende.

Ja igen umiddelbart, da jeg ikke aner hvad det handler om eller hvor gamle børnene er. Men hvis de er teenager har de jo efterhånden en alder hvor man vel ikke behøver at have forældrene indover alle de små ting 

Anmeld Citér

11. oktober 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Fortvivlet skriver:

Ja igen umiddelbart, da jeg ikke aner hvad det handler om eller hvor gamle børnene er. Men hvis de er teenager har de jo efterhånden en alder hvor man vel ikke behøver at have forældrene indover alle de små ting 

Men den ene teenager har jo netop forældrene indover ved at forældrene skriver til den anden teenager? På den måde er de jo indover "små ting". Hvordan kan det være i orden? Imens du forventer at den teenager som modtager beskeden fra den andens forældre burde kunne håndtere det selv? (som jeg læser dit svar).

Anmeld Citér

11. oktober 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Fortvivlet skriver:

At lægge al skyld i en konflikt over på den, man som forælder skriver til, hører da ikke til “små ting”. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.