Forældres indblanding i børnenes konflikter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2024

AGAN1

Profilbillede for AGAN1

Hej alle sammen 

Tusind tak for jeres objektive og ret brugbare inputs på sagen.

Det er sådan at det er min datter som blev udsat for det. Den anden piges mor tilladte sig at skrive til min datter uden at inddrage mig.

Hun sendte  en ret ubehagelig og beskydende besked til min datter, som var efterfølgende så ked af det at hun ikke i skole. 

Jeg kontaktede så faren til pigen, da jeg har telefonnummer på ham, for at snakke om det. Faren kunne simpelthen ikke se noget galt i, at hans kone havde skrevet og skrevet sådan til min datter.

Og i deres øjne så er pigen helt udskyldig …. 
Faren benægter alt som bliver peget på hans datter (af andre børn også). 

En anden forældre kontakter mig efterfølgende for at fortælle at den pågældendes datter havde faktisk sagt de ting til min datter, som faren benægter.

Pigens forældre fik et strengt budskab på at de aldrig må kontakte min datter igen , og hvis der skulle være noget så kan de kontakte mig.

klasselærer blev orienteret . 

Han var så fræk at efter jeg havde snakket med ham (faren ) skyndte sig at ringe til klasselærer for at retfærdiggøre historien( besked som de havde sendt til min datter)….. Heldigvis havde klasselæreren min opbakning .

Men altså …. Jeg har sagt til min datter nu at jeg ikke synes at hun skal være venner med pigen mere .

Så må vi arbejde på nye bekendtskaber og så håbe at forældrene har den samme tilgang ift hvad man kan tillade sig at gøre men også ift samarbejde generelt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2024

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
Fortvivlet skriver:

Det afhænger af så meget 

Umiddelbart tænker jeg at man godt kan tage en konflikt direkte med et barn/teenager, men man skriver jo (synes man skal tage den ansigt til ansigt) i en god og ordentlig tone og husker nysgerrigheden for hvad der er gået forud

Synes du at man som forældre godt kan tillade sig at skrive til andres børn direkte ? 
Og ikke nok med det, men skrive en ret ubehagelig besked hvor man beskylder barnet ?

Anmeld Citér

11. oktober 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
AGAN1 skriver:

Synes du at man som forældre godt kan tillade sig at skrive til andres børn direkte ? 
Og ikke nok med det, men skrive en ret ubehagelig besked hvor man beskylder barnet ?

Nej som jeg skriver mener jeg selvfølgelig at man tager den ansigt til ansigt og åbent og nysgerrigt, hvilket jeg skriver i mit første indlæg, men ja så mener jeg sagtens man kan tage den med barnet/teenageren

Anmeld Citér

11. oktober 2024

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
Fortvivlet skriver:

Nej som jeg skriver mener jeg selvfølgelig at man tager den ansigt til ansigt og åbent og nysgerrigt, hvilket jeg skriver i mit første indlæg, men ja så mener jeg sagtens man kan tage den med barnet/teenageren

Så har jeg måske misforstået dit svar . Når du så skriver at man sagtens kan tage den med barnet , hvem mener du der kan tage den med barnet ? Forældre til barnet eller en fremmede forældre ?

Anmeld Citér

11. oktober 2024

Hamder

Profilbillede for Hamder

Altså lige med teenager..

Der blander jeg mig sjældent i konflikter, men lytter gerne og trøster. 

Hvis en voksen skriver til mit barn, så skal det være meget meget overfladisk, som hey Hanne, skulle du ses med Sofus i dag og spiser du med. Ikke meget mere end det. Og stadig syntes jeg det er mærkeligt, jeg har aldrig skrevet til andres børn. Undtaget lidt familie. 

Så, jeg er meget skrap på det område, hvis en voksen sender en skideballe til mit barn, så bliver jeg meget hurtigt firkantet, tror samtale ville lyde. 

hey idiot bar, hvis du eller dine kone tager direkte kontakt til vores datter igen, bliver dette politi anmeldt for chikane og mobning af børn. 

Yes, det er måske i overkanten, men jeg bliver så fucking sur over at voksne føler de kan tage kontakt til mit barn, og stadig side og forsvare det. Børn lyver og drejer sandheden og derfor ser jeg det som et kæmpe plus med forældre inddragelse i stedet for at angribe børn.

Haha kan godt mærke jeg bliver mere og mere vred når jeg skriver så stopper nu 

Anmeld Citér

11. oktober 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
AGAN1 skriver:

Så har jeg måske misforstået dit svar . Når du så skriver at man sagtens kan tage den med barnet , hvem mener du der kan tage den med barnet ? Forældre til barnet eller en fremmede forældre ?

"fremmede forældre" - tænker de fleste kender deres venners forældre forholdvis godt 

Anmeld Citér

11. oktober 2024

Junia

En lidt anden vinkel, for Jeg har været det barn.

Hvor der var en konflikt mellem mig og andet teenage barn, hvor den andens forælder sender mig en ikke så pæn besked (som dikterer at alt ansvar er mit).

Mine forældre var døde begge to nogle år før, så jeg var rimelig fortabt i dette angreb.

Men jeg ville tale med meget store bogstaver overfor den anden forælder. Samtidig snakke med mit barn om det, for det er rigtig ubehageligt at opleve

Anmeld Citér

11. oktober 2024

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
Fortvivlet skriver:

"fremmede forældre" - tænker de fleste kender deres venners forældre forholdvis godt 

Jeg tror ikke jeg er enig med dig. For mig er der forskel på at have set forældre eller kende forældre 

Anmeld Citér

11. oktober 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Fortvivlet skriver:

Mine børn (begge teenagere) har venner, hvor jeg ikke kender eller aner hvem forældrene er, og det tænker jeg er meget normalt.

Anmeld Citér

11. oktober 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Fortvivlet skriver:

Egentlig har du slet ikke forholdt dig til den situation, TS spørger til. Derfor skaber dine indlæg forvirring og manglende forståelse. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.