Forældres indblanding i børnenes konflikter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
AGAN1 skriver:

Jeg tror ikke jeg er enig med dig. For mig er der forskel på at have set forældre eller kende forældre 

Enig - og jeg ville altså også blive vred, hvis forældre, jeg kendte rigtigt godt, skrev direkte til mit barn og bebrejdede ham/hende i forbindelse med en konfliktsituation, eller tog den ansigt til ansigt med samme perspektiv (skyldspålæggelse). 
Overværer man en situation, hvor et andet barn helt tydeligt agerer uacceptabelt over for ens eget barn, er det okay at reagere på det. Men at gå ind i en konflikt, man kun har sit eget barns version af, og konfrontere den anden på det grundlag, er helt no-go. 
Hvis man fra sit barn hører om noget, der lyder som grov adfærd fra en kammerats side, så henvender man sig til vedkommendes forældre og forsøger at finde hoved og hale i, hvad der er sket. Er dialog umulig, går man til klasselæreren. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Mor og meget mere skriver:

Egentlig har du slet ikke forholdt dig til den situation, TS spørger til. Derfor skaber dine indlæg forvirring og manglende forståelse. 

Jeg svarer ts i det første indlæg, derefter svarer jeg dem som svarer mig  

Men som jeg skrev i det første, mangler lidt en kontekst, hvilken konflikt er det, alder osv det er jo umuligt at svarer på hvad ts skal gøre uden at kende hvad det handler om. Er vi ude i noget med stoffer , for ja så skal ts gå videre med det. Er vi ude i pigefnidder for ja så skal ts ikke gå videre med det. Såh

Anmeld Citér

11. oktober 2024

LW

Profilbillede for LW

Jeg er meget enig med Fortvivlet. 

Når det er sagt, og når jeg læser det indlæg hvor du uddybning af situationen, så synes jeg at det lyder som om at alle I forældre i denne situation er mere teenagere end teenagerne er. 

Anmeld Citér

11. oktober 2024

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
LW skriver:

Når det er sagt, og når jeg læser det indlæg hvor du uddybning af situationen, så synes jeg at det lyder som om at alle I forældre i denne situation er mere teenagere end teenagerne er. 

Jeg kunne godt tænke mig at få en forklaring på hvordan er min henvendelse til en forældre som skrev direkte og skyldpåpejende til mit barn , for at have en dialog om det, er teenage-agtigt ? 

Anmeld Citér

11. oktober 2024

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
LW skriver:

Som jeg siger det i denne sammenhæng, så handler det ikke om en uddybning . Det handler sådan set om at man som en voksen /forældre ikke kan tillade sig at skrive til andres folks børn. 

Forældre henvender sig til forældre, uanset hvad. Man ved jo heller ikke om eget barn taler sandt hvorfor det er nødvendigt at forholde sig objektivt til sagen, indtil man finder ud hvad virkeligheden er 

Anmeld Citér

11. oktober 2024

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
Hamder skriver:

Altså lige med teenager..

Der blander jeg mig sjældent i konflikter, men lytter gerne og trøster. 

Hvis en voksen skriver til mit barn, så skal det være meget meget overfladisk, som hey Hanne, skulle du ses med Sofus i dag og spiser du med. Ikke meget mere end det. Og stadig syntes jeg det er mærkeligt, jeg har aldrig skrevet til andres børn. Undtaget lidt familie. 

Så, jeg er meget skrap på det område, hvis en voksen sender en skideballe til mit barn, så bliver jeg meget hurtigt firkantet, tror samtale ville lyde. 

hey idiot bar, hvis du eller dine kone tager direkte kontakt til vores datter igen, bliver dette politi anmeldt for chikane og mobning af børn. 

Yes, det er måske i overkanten, men jeg bliver så fucking sur over at voksne føler de kan tage kontakt til mit barn, og stadig side og forsvare det. Børn lyver og drejer sandheden og derfor ser jeg det som et kæmpe plus med forældre inddragelse i stedet for at angribe børn.

Haha kan godt mærke jeg bliver mere og mere vred når jeg skriver så stopper nu 

Jeg er enig med dig. Jeg blev rasende men prøvede samtid at bevare overblik og være høflig , selvom den anden forældre slet ikke kunne se at “det gør man bare ikke” …”

næ nej, min kone har handlet i sim gode ret”

aamen altså

Anmeld Citér

11. oktober 2024

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
Junia skriver:

En lidt anden vinkel, for Jeg har været det barn.

Hvor der var en konflikt mellem mig og andet teenage barn, hvor den andens forælder sender mig en ikke så pæn besked (som dikterer at alt ansvar er mit).

Mine forældre var døde begge to nogle år før, så jeg var rimelig fortabt i dette angreb.

Men jeg ville tale med meget store bogstaver overfor den anden forælder. Samtidig snakke med mit barn om det, for det er rigtig ubehageligt at opleve

Jeg er enig med dig og jeg er ked af at du blev udsat for det. Det er uansvarligt at man som forældre kan finde på det. Det er mangel på respekt til det barn man skriver direkte til samt dets forældre.

Jeg tog også en lang snak med min datter som tydeligvis påvirket af det. Synes at havde brug for at vide at det vare grænseoverskridende overfor hende og fortjente hun ikke. 

Anmeld Citér

12. oktober 2024

Hamder

Profilbillede for Hamder
AGAN1 skriver:

Jeg er enig med dig. Jeg blev rasende men prøvede samtid at bevare overblik og være høflig , selvom den anden forældre slet ikke kunne se at “det gør man bare ikke” …”

næ nej, min kone har handlet i sim gode ret”

aamen altså

Jamen du skal slet ikke ud i den situation hvor de forsvare deres handling, det er bare kort konstant. 

Du/i skriver aldrig direkte til mit barn igen, hvis i ikke kan forstå dette, så går jeg videre med dette til politiet. God dag ses på grillen 

Anmeld Citér

12. oktober 2024

AGAN1

Profilbillede for AGAN1
Hamder skriver:

Jamen du skal slet ikke ud i den situation hvor de forsvare deres handling, det er bare kort konstant. 

Du/i skriver aldrig direkte til mit barn igen, hvis i ikke kan forstå dette, så går jeg videre med dette til politiet. God dag ses på grillen 

Rigtig god ide. Den tager jeg med til hvis det skulle ske igen. 
Jeg var faktisk ikke klar over at det kunne politianmeldes. 

Anmeld Citér

12. oktober 2024

Hamder

Profilbillede for Hamder
AGAN1 skriver:

Rigtig god ide. Den tager jeg med til hvis det skulle ske igen. 
Jeg var faktisk ikke klar over at det kunne politianmeldes. 

Ved jeg heller ikke om det kan :/. 

Men jeg havde anmeldt for chikane af mindre årig, ved godt det lyder sindsygt og måske lige ekstremt nok, men voksen skal ikke skrive til andres børn er så meget no go, 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.